שלמה פילבר, היועץ האסטרטגי ומייסד מכון הסקרים 'דיירקט פולס', הודיע היום (שישי) כי מכר את חלקו בחברה - והוא יוצא לדרך חדשה.
בפוסט שפרסם בחשבון ה-X שלו - כתב פילבר: "אחרי עשור דרמטי, שנים של מערכות בחירות בלתי נגמרות, ועיסוק אינטנסיבי בסקרים ובמספרים, החלטתי לצאת לדרך חדשה/ישנה, בעולמות היעוץ האסטרטגי ותקשורת המונים. להעמיד את הניסיון והידע הרב שצברתי במשך עשרות שנים לטובת יזמים, תנועות ציבוריות, ארגונים חברתיים, מפלגות, וכל מי שמטרתו להיות גורם משפיע בחברה הישראלית".
פילבר בן ה-61 סיפר: "לפני כ-30 שנה התחלתי את דרכי בקמפיין הליכוד בו נתניהו נבחר לראשונה לראשות הממשלה. היו אז שתי מפלגות גדולות, ערוץ טלוויזיה דומיננטי אחד ושלושה עיתונים יומיים. מאז ליוויתי וניהלתי עשרות מערכות בחירות וקמפיינים ציבוריים, ארציים ומקומיים. ניהלתי כרגולטור את שוק התקשורת והמדיה, וראיתי איך העולם התקשורתי והפוליטי משתנים, לעולם של ריבוי מפלגות ותוכן אין סופי אשר נגיש לכולם באינטרנט, בעשרות ערוצי רדיו וטלוויזיה ורשתות חברתיות. והאוכלוסייה חדשה בישראל שכמעט הכפילה את עצמה".
הוא הוסיף: "על בסיס השינויים האלו פיתחתי את שיטת ניתוח הסקרים בחברת Direct Polls שהציגה את התחזיות המדויקות ביותר, תוך שאנו מציגים תמיד ראשונים את המגמות והשינויים, שעל פיהן מתיישרים לבסוף גם האחרים".
לדבריו, "אם בעבר, לפני יציאה לקמפיין פוליטי או מסחרי, היה ברור מה צריך להגיד, באיזה ערוצים להעביר את המסר ולאיזה קהל לפנות, היום הכל הרבה יותר מורכב ומתוחכם, וכל טעות קטנה יכולה 'להרוג' קמפיין או מסר תקשורתי, ולהוריד לטמיון משאבים יקרים של זמן וכסף.
"הידע והנתונים שצברתי לאורך השנים על הקבוצות והמגזרים בחברה הישראלית, כיצד פועלות באמת מערכות התקשורת, שלטון הפקידים, המערכת הפוליטית ומערכות אכיפת החוק והמשפט - מאפשרים לי להציג צילום רנטגן מדויק ללקוח, הכולל שכבות נסתרות של המציאות שלא ניתן לזהות בתמונה הרגילה".
הוא הדגיש: "במקום לנווט עם מפה ישנה ומצפן מזייף, אני מציע יעוץ וליווי אסטרטגי מקצועי ומתקדם ברמה גבוהה, מבוסס ניסיון רב שנים וכלים טכנולוגיים איכותיים ביותר, שיביאו ליעד בדרך המהירה, המדויקת והיעילה ביותר.
"כדי שאוכל לעשות את הדברים הגדולים האלו, העברתי את חלקי ב Direct Polls לשותפי, מכרתי את חלקי בחברה ועל הדרך עשיתי לביתי. אך אמשיך לערוך ולהציג את סקרי ערוץ C14, ללוות את הגופים המשפיעים בפוליטיקה, ולהיות מעורב ומשפיע בתחום וברשתות החברתיות".