יוניצ”ף: 35% מילדי ישראל בעוני • דרעי: “תפסיקו להרעיב הילדים”

על פי דוח ארגון האו"ם למען ילדים, 35.6% מילדי ישראל חיים בעוני • רק בספרד, לטביה ויוון - נתונים גרועים יותר • בין הסיבות: הקיצוץ בקצבאות הילדים • דרעי: "להחזיר לאלתר את הקצבאות"
ה' חשון התשע"ה / 29.10.2014 09:56

ישראל נמצאת במקום הרביעי בעולם המפותח בשיעור הילדים החיים בעוני, כך עולה מדוח של יוניצ”ף – ארגון האו”ם למען ילדים.

יו״ר ש״ס, ח”כ אריה דרעי, התייחס הבוקר לנתוני הדו”ח – ותקף את הממשלה: ״נתניהו, לפיד ובנט, תפסיקו להרעיב את ילדי מדינת ישראל. הנתונים המזעזעים של דו״ח יוניצ”ף על מצב העוני בישראל הוא בושה וחרפה לממשלת ישראל ונורת אזהרה על מה שעלול להתרחש אם ממשלת ישראל תמשיך במדיניותה להתעלם מיוקר המחיה ומצב הרווחה בישראל.

במקום לעסוק בחוקים פופוליסטיים והצעות הזויות – על ליבני ליברמן ושאר חברי הממשלה להתכנס ולהחזיר לאלתר את הקצבאות שנלקחו מילדים אומללים אלו״.

ח”כ מאיר פרוש התייחס לדוח ואמר: “מיליון ילדים רעבים זה קטסטרופה חברתית אמיתית. ממשלת לפיד-נתינהו ממשיכה להוכיח שכל עניינה זה להתעמר בלומדי התורה ולדרוס את זכויותיהם של החלשים”.

לפי הדוח, 35.6% מילדי ישראל חיים בעוני. מדובר בנתונים הנמוכים יותר רק מאלו של ספרד (36.3%), לטביה (38.2%) ויוון (40.5%). בין הסיבות לשיעורי העוני הגבוהים בישראל, מונה הארגון את הקיצוץ בקצבאות הילדים.

הדוח מציין, כי הילדים שנפגעו בצורה הקשה ביותר הם הילדים למשפחות חד-הוריות, כאשר בקרב ילדים החיים עם שני הוריהם הייתה ירידה קלה בשיעורי העוני בחמש השנים האחרונות.

בהשוואה בין לאומית, הדוח מראה כי שיעורי העוני בקרב ילדים בישראל לא השתנו באופן דרמטי במהלך המשבר הכלכלי, וגדלו ב-0.55% בלבד. עם זאת, השיעור היה גבוה מלכתחילה.

המחקר של יוניצ”ף בחן את השפעת המשבר הכלכלי של 2008 על ילדי העולם המערבי. לפי נתוני הארגון, כ-76.5 מיליון ילדים חיים בעוני, ב-41 המדינות המפותחות שנבדקו.

המחקר מצא כי בתחום אחד ישראל דווקא השתפרה בזמן המשבר הכלכלי: האבטלה בקרב צעירים (גילאי 15-24) הצטמצמה בין 2008 ל-2013 בכאחוז.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות