לקוחה טענה כי נחבלה בסניף יוחננוף - ותפוצה ב-191 אלף שקלים

יוני גרין
30 במרץ 2025    אין תגובות
צילום: 
Yonatan Sindel/Flash90

תושבת חיפה שטענה כי נפגעה במהלך קניות בסניף יוחננוף בחוצות המפרץ תזכה לפיצויי עתק.

את תביעת האישה נגד הרשת הגיש עו"ד עידו פן, המתמחה בתביעות נזיקין ובמאבקים למיצוי זכויות מול חברות הביטוח.

על פי התביעה, האירוע התרחש בסוף חודש אוגוסט 2020. בשעות אחר הצהריים הגיעה התובעת לערוך קניות בסניף הסמוך לביתה. לטענתה, בעודה מסתובבת בין המדפים במעבר המרכזי בסניף, חשה לפתע התובעת שהיא מאבדת שיווי משקל, כשרגליה החליקו על נוזל חלקלק שנקווה על הרצפה, סובבה את כף רגלה ונפלה בעוצמה רבה על גבה.

האישה קמה כשכל גופה כואב, וסיימה את קניותיה בסוברה כי הכאבים מהם היא סובלת הם זמניים ויחלפו בשעות הקרובות. אך לצערה, הכאבים רק החמירו.

למחרת בבוקר פנתה התובעת לקופת חולים, שם אובחנה כסובלת מחבלות משמעותיות בגבה התחתון ובכף רגלה השמאלית.

כעבור יומיים נבדקה שוב, הפעם על ידי אורתופד, שאבחן רגישות ניכרת באזור הגב התחתון המקרינה לשתי רגליה, והמליץ לה על טיפולי פיזיותרפיה אינטנסיביים. על פי הנטען, למרות הטיפולים הרבים
שקיבלה במהלך החודשים שלאחר האירוע, המשיכה התובעת לסבול מכאבים מתמשכים בגב, וממגבלות בתנועה ובהתניידות.

כעבור מספר חודשים, לאחר שכאביה לא פסקו ואף החמירו, הפנה אותה האורתופד לבדיקת CT מקיפה של עמוד השדרה המותני, אשר העלתה ממצאים המעידים על נזק אורתופדי משמעותי. עקב הממצאים, נרשמו לה משככי כאבים במינון גבוה, והיא נשלחה לעבור סדרה של טיפולי פיזיותרפיה ועיסויים רפואיים, שלצערה לא הביאו להקלה משמעותית במצבה.

בצר לה, פנתה האישה לעורך הדין עידו פן, אשר הגיש בשמה תביעה נגד רשת המרכולים יוחננוף ונגד חברת הביטוח המבטחת אותה.

אל התביעה צורפה חוות דעת רפואית מטעם ד"ר דרור רובינסון, מומחה באורתופדיה, שהעריך כי נגרמה לתובעת נכות רפואית קבועה בשיעור כולל של 19% על פי תקנות המוסד לביטוח לאומי, בשל הפגיעה בגבה התחתון וההשלכות העצביות הנובעות מנפילה זו.

בחוות הדעת נכתב, כי התובעת עברה תקופת החלמה ארוכה שכללה טיפולי פיזיותרפיה רבים, אך למרות הטיפולים נותרה מוגבלת בתנועתה וסובלת מכאבים חזקים המגבילים אותה בפעילות יומיומית, כולל קשיים בעמידה ובהליכה רציפה.

בתביעה נטען כי רשת המרכולים, שהאחריות על קרות התאונה רובצת עליה, התרשלה בכך שלא דאגה לסביבה בטוחה בסניף, לא ניקתה ולא סימנה כראוי את האזור הרטוב, ולא הזהירה מפני סכנת החלקה.

מנגד, הכחישו באי כוח הרשת את כל טענות התביעה. לטענתם, אם אכן אירעה תאונה, הרי שהייתה זו באשמתה המלאה של התובעת עצמה, שלטענתם הכירה היטב את המקום ופעלה בחוסר זהירות, ללא תשומת לב מספקת לדרכה.

כמו כן נטען בכתב ההגנה, כי התובעת לא הוכיחה קשר ברור בין האירוע לבין הנזקים שהיא טוענת להם. בכתב ההגנה ביקשו באי כוח הרשת לבדוק את התובעת בדיקה רפואית מקיפה, ולחקור את המומחה מטעם התביעה בבית המשפט.

השופטת רנה הירש מבית משפט השלום ברחובות שמעה את טענות הצדדים ועיינה בחוות הדעת הרפואית. לאחר שהעמיקה בפרטי המקרה, הציעה השופטת לצדדים להגיע לפשרה מוסכמת, שתמנע דיונים ממושכים בבית המשפט.

לאחר משא ומתן אינטנסיבי הגיעו הצדדים להצעה מוסכמת, לפיה רשת המרכולים תפצה את התובעת בסכום חד-פעמי בסך 191,790 שקלים. בהסכם הפשרה הודגש כי התשלום מתבצע לפנים משורת הדין, ללא הודאה כלשהי מצד הרשת באחריות או בחבות לתאונה.

בהסכם נקבע גם כי עם קבלת התשלום, התובעת מוותרת באופן סופי ומוחלט על כל תביעה עתידית נגד רשת המרכולים, וכן נקבע שהסכום כולל את כל ההוצאות המשפטיות, האגרות ושכר טרחת עורך הדין.

ההסכם הוגש לשופטת הירש, שנתנה לו תוקף של פסק דין.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram