איך להנגיש את העסק לציבור הדתי

תוכן שווקי
23 במרץ 2025    אין תגובות
איך מנגישים?
איך מנגישים?
צילום: 
Harsh Arya באתר PEXELS

כאשר חושבים על הנגשת עסק לציבור הדתי, הנטייה הראשונית היא לחשוב על אלמנטים כמו תעודת כשרות, הפרדה בין גברים לנשים או שעות פעילות שמתאימות לשומרי שבת. אבל האמת היא שהנגשת העסק למגזר הדתי צריכה להתמקד בהבנה עמוקה של התרבות, הצרכים, הערכים ואפילו הסגנון התקשורתי המתאים לקהל היעד הזה. 

בעלי עסקים שמבינים היבטים אלו ושוכרים שירותי משרד פרסום עם צוות שיודע לשדר מסרים שמתאימים לאורח החיים הדתי בצורה אותנטית, ממצבים את עצמם גבוה מעל המתחרים.

מי קהל היעד שלכם?

בעלי עסקים שמעוניינים למכור מוצרים, להציע שירותים או להעביר מידע לציבור החרדי נתקלים  באתגרים משמעותיים" חלק גדול מהאוכלוסייה החרדית כלל אינו נוכח באינטרנט, ואלו שכן מחוברים לרשת נמנעים לעיתים קרובות מביצוע רכישות מקוונות.

כדי להגיע ביעילות לציבור החרדי, יש לנקוט בגישה רב-ערוצית המתבססת על פלטפורמות מדיה מסורתיות ואפיקי שיווק ישירים כמו שליחת דיוור ישיר באמצעות עלונים או פרסום במגזינים קהילתיים מקוונים.

חוויה שמדברת בשפה הדתית

יצירת קשר אמיתי עם הציבור הדתי מבוססת על היכולת לדבר בשפה שכוללת סמלים, ערכים, ניואנסים תרבותיים ומסרים שמשתלבים עם תפיסת העולם הדתית. למשל, במקום להציג פרסומת שמדברת על "מזל" או "מקריות", עדיף להשתמש במונחים כמו "השגחה פרטית" או "ברכה".

ההבדל אולי נראה קטן, אבל הוא משמעותי מאוד עבור הקהל הדתי ששם דגש על אמונה וערכים רוחניים. בעלי עסקים שמבינים את הקהל שלהם יוצרים קמפיינים של פרסום באינטרנט שמותאם ללקוחות הדתיים עם עיצוב אתרים בסגנון שמרני ונעים, ושילוב של סמלים שמעבירים תחושת שייכות – תכנים ותמונות עם מוטיבים יהודיים.

פרסום שמבין את הקודים התרבותיים

פרסום לציבור הדתי הוא אמנות של יצירת מסרים שמותאמים לערכים הדתיים. אם קמפיין פרסומי לא עובר דרך החשיבה של המגזר, הוא עלול להרגיש זר ואפילו מרתיע. לדוגמה, תמונות של דוגמנים ודוגמניות בלבוש שאינו צנוע יגרמו לדתיים לדלג על המודעה מיד.

לכן צוות של חברת שיווק מתמקד במסרים של משפחתיות, אמינות, קהילה וערכים – שהם הבסיס לתקשורת שיווקית אפקטיבית עם הציבור הדתי. גם הסגנון והטון של הפרסום חייבים להתאים לקהל הדתי. הימנעות מסלנג מודרני או התנסחות בוטה והצגת המסר בצורה נעימה ומכבדת משפיעים על האופן שבו הציבור הדתי יקלוט את הפרסום.

שימוש בשגרירים מתוך הקהילה

אחד הכלים היעילים ביותר להנגשת העסק לציבור הדתי הוא עבודה עם משפיענים, רבנים או אנשי קהילה מוכרים. הציבור הדתי נוטה לסמוך על דמויות שהוא מזהה ומעריך. לכן, אם בעל עסק רוצה לחדור לשוק הדתי בצורה אותנטית, עליו לייצר קשרים עם דמויות מובילות בקהילה – רבנים, בעלי עסקים מוכרים או דמויות משפיעות בעמודים עסקיים של ידוענים דתיים.

כאשר מסר שיווקי מועבר דרך אנשי ציבור מוכרים ואמינים, הוא מתקבל בצורה טבעית ומשפיע באופן משמעותי.

מותג שמבין את הדת

בעלי עסקים שמעוניינים להצליח בקרב הציבור הדתי צריכים להפוך את הערכים הדתיים לחלק מה-DNA  שלהם, כלומר, להבין את אורח החיים של הלקוחות. מה מעסיק אותם? אילו חששות יש להם? איך הם מקבלים החלטות?

בעל עסק שמצליח להפוך לחלק מהתפיסה הערכית של הלקוח הדתי, הופך להיות הבחירה הטבעית והברורה עבורו.

אותנטיות, כבוד והבנה עמוקה

הציבור הדתי מורכב מקהילה עם ערכים חזקים, קודים תרבותיים ברורים ורמת ציפיות גבוהה מאנשי מקצוע ועסקים.

כדי להנגיש את העסק לקהל הדתי בצורה אמיתית ומצליחה, חייבים ליצור מהלך שיווקי עסקי שמייצר חיבור אמיתי עם לקוחות נאמנים לטווח הארוך.

חנות. צילום: NOVITA בינה מלאכותית
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram