היום בכנסת: “ראש כנופייה, עבריין”, “מעניין” ו”יום בשורה”

שרי רוט
|
ג' חשון התשע"ה / 27.10.2014 21:27
ח”כ שלי יחימוביץ על נאום נתניהו: “חיכיתי בקוצר רוח, אבל אף מילה על העוני. איזה ניתוק מכל מה שמתרחש בחברה הישראלית” • ח”כ אלעזר שטרן: “הגיורים בצבא לא התחילו בלי ברכתו של הרב עובדיה יוסף” • ח”כ מוחמד ברכה מחד”ש: “ראש הממשלה הוא כמו ראש כנופייה, בתפקיד עבריין השכונה שכל הזמן מאיים בכוח”

מליאת הכנסת דחתה את כל הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה, כאשר 60 ח”כים תמכו בהודעת ראש הממשלה ו-39 התנגדו לה.

ההצעה “כמעט שנתיים לממשלה ה-33 וכל התחייבויותיה למעמד הביניים ולמעמד החלש, לשכבות המצוקה ולתושבי הפריפריה ובראש ובראשונה בתחום הדיור – מתבררים כמקסם שווא והולכת שולל” של ש”ס, נדחתה ברוב של 59 מתנגדים לעומת 39 תומכים.

בהצעה על “אוזלת ידה של הממשלה בתחום החברתי והכלכלי” של יהדות התורה, תמכו 38 והתנגדו 59.

בהצעה “חדלונה וכישלונה של הממשלה בתחום הביטחוני מדיני כלכלי” של העבודה תמכו 38 והתנגדו 60.

בדיון התייחסו חברי הכנסת לנושאים שונים שעל סדר היום.

ח”כ שלי יחימוביץ: “ראש הממשלה נאם וחיכיתי בקוצר רוח, אבל אף מילה על העוני, הפערים, על מחירי הדיור המאמירים, אף מילה על הדברים שמעסיקים את הציבור. איזה ניתוק מכל מה שמתרחש בחברה הישראלית. שום דבר, רק איומים. מלחמה לנצח. נוח לו שם בהכרזות המלחמה ובקטיעת כל תקווה לאיזה שהוא הסדר מדיני”.

ח”כ איילת שקד מהבית היהודי: “המושב הזה הולך להיות מעניין. הקואליציה הזו, למרות שהיא לא הומוגנית, יכולה להוביל להמון דברים טובים למדינת ישראל.

“לגבי מערכת המשפט הגענו למצב שבו הרשות השופטת לקחה לעצמה את הכוח לחוקק, אמר את זה גם הנשיא גרוניס. במדינת ישראל צריכה להיות הפרדת רשויות ברורה. לרשות המבצעת יש סמכות אבל הגענו למצב שאין לה אחריות”.

ח”כ אלעזר שטרן מהתנועה: “היום הזה הוא יום בשורה ואני מודה לכל מי שתמך בחוק הגיור מהקואליציה ומהאופוזיציה. הגיורים בצבא לא התחילו בלי ברכתו של הרב עובדיה יוסף, שהיה ער לצרכים האמיתיים של החברה הישראלית. אם נמשיך להציג יהדות מנוכרת שפוסלת אנשים, אז מה יישאר לנו כאן?”

ח”כ מוחמד ברכה מחד”ש: “ראש הממשלה הוא כמו ראש כנופייה, בתפקיד עבריין השכונה שכל הזמן מאיים בכוח. הוא לא מצא לנכון להגיד אפילו מילה על הרג שיטתי של אזרחים חפים מפשע. כשמפציצים באוויר את אחד המקומות המאוכלסים בעולם, אי אפשר לטעון שההרג הוא בשוגג.

“חלה גם הדרדרות במערכת המשפט. יש שופטים שהתנהגו כאילו הם פקידים של השב”כ”.