“חוק הגיור – פרי ביאושים מישיבת הבית היהודי בקואליציה”

שרי רוט
|
ג' חשון התשע"ה / 27.10.2014 21:05
ח”כ יעקב אשר תוקף את הבית היהודי על אישור חוק הגיור בוועדת החוקה: “אם באמת היה חשוב להם לשמור על כרם ישראל, היו יכולים בפגישה לילית לוותר על מחלף זניח בהתנחלויות, ובמקום זאת להצר את כבישי הגישה לגויים לתוככי העם היהודי” • ח”כ אורי מקלב: “מפליא כיצד שחקן אחד מצליח להתל ב-12 השחקנים של ‘הבית היהודי'”

‘חוק הגיור’ של ח”כ אלעזר שטרן אושר היום (שני) בוועדת החוקה של הכנסת לקריאה שנייה ושלישית.

“אישור חוק הגיור בוועדת החוקה”, אומר ח”כ יעקב אשר, “הוא פרי באושים שנוצר מהישיבה הרת האסון של הבית היהודי בקואליציה הרעה הזאת ומהתחברות לעוקרי הדת. מצער ומכעיס לשמוע את ההצטדקויות של חברי הבית היהודי בנוגע לאישור החוק.

“אם באמת היה חשוב להם לשמור על כרם ישראל,  היו יכולים בפגישה לילית לוותר על מחלף זניח בהתנחלויות, ובמקום זאת להצר את כבישי הגישה לגויים לתוככי העם היהודי.

 “בין אם זה יעבור בכנסת ובין אם חוק דומה יעבור בממשלה, האחריות לכך מוטלת על חברי הבית היהודי לדיראון עולם. במקום להשתמש בזכותם להטיל וטו כחברים בכירים בקואליציה הם ‘נמשכו’ למו”מ עם עוקרי הדת – וממו”מ זה יצא העגל הזה, בדמות הצעה פשרנית ואומללה זו.

“הגיע הזמן שיבינו בנט וחבריו שלא מתפשרים על ‘קרוואן’ בגבעה ביו”ש בשם שלמות הארץ – ודאי ודאי שלא מתפשרים על שלמות העם היהודי”.

ח”כ אורי מקלב אומר: “מהותה של הצעת החוק של ח”כ שטרן הינה לפגוע בליבה הבסיסית של העם היהודי ולקעקע באופן ברוטלי את מה שהיה נהוג במשך דורות. זהו משחק פוליטי מביש ופוגעני בשלמותו של העם היהודי ותוצאותיו מי ישורונו”.

ח”כ מקלב אמר היום בדיון בוועדה, כי כאשר בוחנים את מהותו של החוק ניכר, ש”מציע החוק מעוניין לשנות את מהות הגירות והקבלה לעם היהודי, כך שעל פי ההצעה בסופו של דבר לא יהיה שום הבדל בין הליך הגיור המוכר על ידי הרשויות בישראל לבין הדרך שעושים זאת הרפורמים! אנו דורשים להסיר את ההצעה מסדר היום בכל מחיר, שכן ההצעה פוגעת אנושות בשלמות העם היהודי!”

מקלב התייחס גם לאמירות של גורמים שונים בתוך הקואליציה שאמרו בשבוע האחרון כי יתנגדו להצעת חוק הגיור, גם במחיר של משבר קואליציוני: “איפה היו כל אותם ח”כים ושרים בחודשים האחרונים מאז שהחוק הוצע לראשונה, מדוע על תקציבים להתנחלויות מייצרים משברים ואלו על דברים עם משמעות ברורה וחד משמעית על בסיסה של היהדות אין משבר קואליציוני?

“מפליא כיצד שחקן אחד מצליח להתל ב-12 השחקנים של ‘הבית היהודי’ וגרם להם שלא לראות את הסכנה המהותית של החוק עוד בתחילת תהליך החקיקה. החרטה המאוחרת תחילתה ברשלנות ובהפקרת שלמות העם היהודי”.