מחקר מהפכני: מהי הדרך הטובה ביותר לטרוף ביצה?

המחקר שישנה את חייכם: סגנון טריפת הביצה המסורתי אליו הורגלתם כבר אינו הדרך המהירה ביותר לקבלת תערובת אחידה • כך עולה ממחקר שנערך על ידי מדענים באתר הקולינריה הנודע Cook's Illustrated • צפו בהסבר
אליעזר היון
ב' חשון התשע"ה / 26.10.2014 19:27

תוצאות המחקר הבא עשויים לשנות את חייכם לעד.

למעשה ניתן לחלק את חייכם לשני תקופות: הימים בהם לא הייתם מודעים למחקר ולתוצאותיו, והשנים שאחרי המידע שנתנו אנחנו לכם, על תוצאות המחקר.

במה מדובר?

במשך תקופות ארוכות התחבט המין האנושי בשאלת הרת הגורל: כאשר מערבבים ביצה, האם עושים זאת בטלטול המטרפה מצד לצד, ערבוב, בתנועה מעגלית, או טריפה – הקצפת חלבונים. לא מעט נכתב על סוגיא מרתקת זו, ויש הנוהגים כך ויש הנוהגות אחרת, ונשים רבות אינן זונחות מנהג אמהותיהן, ועל כך אמרו חז”ל: הנח להם לישראל שאם אינם נביאים, בני נביאים הם.

אלא שמדעני אתר הקולינריה הנודע Cook’s Illustrated,  החליטו לחקור את העניין לעומק ובעקבות סדרת ניסויים שנעשו הגיעו למסקנה כמעט בלתי אפשרית.

השיטה הגרועה ביותר לשימוש במטרפה היא ערבוב. במילים אחרות, הדרך בה השתמשנו עד כה.

גם תנועת הטריפה התגלתה כבלתי יעילה במיוחד. המדענים הכינו רוטב המורכב משמן וחומץ וערבבו אותו על פי שלשת הדרכים. הערבוב התגלה כאמור ככישלון, והטריפה ארכה שמונה דקות תמימות.

השיטה המנצחת איפה היא התנועה מצד לצד. כן, זו הנראית כפחות יעילה מכולם, הגיעה לערבוב מוחלט בתוך כארבע דקות.

ההסבר שעומד מאחורי התוצאות המהפכניות הוא, שתנועות מצד לצד יוצרות כח נגד ו’מפריעות’ לנוזל שבקערה. בשתי השיטות האחרות, נע הנוזל ביחד עם המטרפה וישנו פחות כח נגד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    וואי אין לאנשים על מה לעשות מחקרים?
    27/10/2014 17:29
    noko
  1. איזה הדרדרות חחחח