שירות תוך 10 דקות: טרקלין ‘נעזרים’ חדש בנתב”ג – לנוסעים עם מוגבלות
![](https://ch10.co.il/wp-content/uploads/2025/02/WhatsApp-Image-2025-02-11-at-10.22.56-416x277.jpeg)
שרת התחבורה מירי רגב, חנכה אתמול (שני) את טרקלין ‘נעזרים’ החדש בנמל התעופה בן גוריון. הטרקלין מציע שירות מרוכז ומקיף לנוסעים הזקוקים לסיוע, מכלל חברות התעופה למעט אל על, המפעילה שירות ייעודי משלה.
הטרקלין מרכז את כל שלבי הצ’ק-אין והרישום לטיסה במקום אחד, לנוחות מרבית. הוא כולל עמדות בידוק ביטחוני, דלפקי קבלה ורישום, וכן עמדות רישום עצמי.
המזוודות נשלחות ישירות מהטרקלין אל בטן המטוס, ולאחר מכן עוברים הנוסעים לתור ייעודי לבידוק כבודת היד, הממוקם בסמוך, ומשם ממשיכים ישירות לביקורת הגבולות.
כל התהליך צפוי לקחת עד עשר דקות המתנה בלבד.
בהתאם לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, האחריות לטיפול בנוסעים נעזרים ובכבודתם חלה על חברות התעופה מרגע כניסתם לטרמינל ועד להגעתם ליעד. שירותי הטרקלין החדש יסופקו על ידי חברות שירותי הקרקע של חברות התעופה, תוך שיפור משמעותי בחוויית השירות לנוסעים הזקוקים לסיוע.
הטקס נערך בהשתתפות מנכ”ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן-זקן, מנכ”ל רשות שדות התעופה שרון קדמי, נציגי ארגוני הנכים בישראל ושורדת השבי מיה רגב, שעברה התעללות על ידי המחבלים שטיפלו ברגלה שנפגעה מירי, במהלך ההימלטות משטח מסיבת הנובה.
שרת התחבורה מירי רגב: “תפקידנו העיקרי כמשרד התחבורה הוא לספק ניידות לכל אזרחי ישראל, בכל מקום. אני רואה מחויבות כפולה ומכופלת להבטיח כי כל אתר וכל אמצעי תחבורה יהיו נגישים גם לאנשים עם מוגבלויות. עם השקת טרקלין ‘נעזרים’ החדש בנתב”ג, אנחנו מציינים היום צעד נוסף להקלה על אנשים המוגבלים בתנועה בדרכם לחו”ל, במיזם ייחודי הקיים רק בנמלי תעופה בודדים בעולם”.
מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: “דאגה והתחשבות באנשים עם מוגבלויות הן ערך מרכזי ועמוק של השרה רגב מקפידה להנחיל בקרב כלל עובדי המשרד ולהטמיע בכל פרויקט שאנו מקדמים. טרקלין ה”נעזרים” החדש בנתב”ג מייצג את גישת משרד התחבורה בנושא זה, אשר שואפת לא רק לעמוד בדרישות החוק אלא להתעלות מעבר לנדרש ולהבטיח נגישות וניידות מיטביות לכל אדם שמסיבות שונות מוגבל בדרך זו או אחרת”.
מנהל נתב”ג, אודי בר עוז: “אנו גאים להעניק חוויית שירות משופרת ומכבדת לנוסעים נעזרים. הטרקלין החדש יקל עליהם את תהליך הנסיעה ויהפוך אותו לנעים יותר. נתב”ג ממשיך כל העת לפעול לשיפור השירות, הנגישות וחווית הלקוח עבור כלל הנוסעים”.
יו”ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: ״נגישות ישראל מובילה בישראל את נושא הנגישות לאנשים עם מוגבלוות מזה 25 שנה מברכת את רשות שדות התעופה על השקת טרקלין הנעזרים החדש. מדובר בקונספט יחודי מסוגו בעולם, שיתן במקום אחד את כלל הסיוע הנדרש לאנשים עם מוגבלות בדרגם לטיסה לחו”ל.”
אלכס פרידמן יו”ר ארגון ‘נכה, לא חצי בן אדם’: “חנוכת מסוף הנעזרים הוא אירוע מרגש וחשוב, שמקדם אותנו עוד צעד קדימה בהנגשת ענף התעופה לאנשים עם מוגבלות ואני מברך על כך. יש לנו עוד דרך לעשות ואנחנו פועלים בשיתוף פעולה עם שרת התחבורה מירי רגב ומנכ”ל משרד התחבורה משה בן-זקן, בדרך לבשורות טובות נוספות”.
תגובות
אין תגובות