“פגעה בתחרות”: קנס של 14 מיליון שקלים לחברת ‘קימברלי קלארק’
רשות התחרות הודיעה היום (רביעי) כי היא מטילה עיצומים כספיים בסך 14 מיליון שקלים על חברת ‘קימברלי קלארק ישראל’, המשווקת מגוון מוצרי נוחות- “בגין הפרות סעיפים בחוק קידום התחרות בענף המזון”.
בהודעה מטעם הממונה על התחרות צוין, כי הקנס שתשלם החברה נוגע להתערבות שלה בשטחי תצוגה במרכולים, בהמלצות לקמעונאים בנוגע למחירי מוצריה, בהעברות תשלומים לקמעונאים שלא כהנחות מוצר אותם היא מוכרת להם, ובהתערבות לקמעונאי ברכישה או במכירה של מוצרים אותם מספק ספק אחר המיובאים בייבוא מקביל.
החברה משווקת, בין היתר, את המותגים האגיס, קלינקס, לילי, מולט, ניקול, טיטולים וקוטקס.
מטעם רשות התחרות נכתב: “כחלק מתהליך אכיפה רחב בענף המזון, פתחה הממונה על התחרות בתחילת 2022 בבדיקה רוחבית שהתמקדה בהתנהגות הספקים ובחנה את היחסים המסחריים שבין כל אחד מהספקים הגדולים לבין כל אחד מהקמעונאים הגדולים ואת עמידתם בהוראות חוק המזון.
“במסגרת תהליך אכיפה זה הוטלו עיצומים כספיים על ספקי מזון גדולים, בהם – ש. שסטוביץ, ליימן שליסל, שטראוס, תנובה, אנג’ל, יוניליוור, אסם, נטו, ויליפוד, סנו, דיפלומט, סוגת וטמפו בסך כולל של מעל 100 מיליון שקלים”.
תגובות
אין תגובות