יאיר לפיד מסביר: למה החלטתי לגדל זקן • רמז: האישה

שר האוצר, יאיר לפיד, התייחס היום לנושאים הבוערים שעל סדר היום הישראלי: המשבר עם ארה"ב, התנהליך המדיני, יוקר המחיה, מסקנות ועדת ששינסקי, והאם יש משבר הקואליציוני ערב פתיחת מושב החורף
א' חשון התשע"ה / 25.10.2014 19:42

שר האוצר, יאיר לפיד, התייחס היום (שבת)  במרכז הקהילתי רוזין בתל אביב, לנושאים הבוערים שעל סדר היום הישראלי,  ובראשם המשבר ביחסים בין ישראל לארה”ב.

בראיון על הבמה עם העיתונאי יואב קרקובסקי, אמר שר האוצר לפיד:

“יש משבר עם ארה”ב וצריך לטפל בזה כמו במשבר. היחסים עם ארה”ב חיוניים וחשובים למדינת ישראל ואנחנו צריכים לעשות כל דבר בעולם כדי לצאת מהמשבר. כשר אוצר וחבר קבינט אני יודע עד כמה חשובים וחיוניים היחסים הטובים עם ארה”ב למדינת ישראל על מדינת ישראל לעשות  הכל, כל דבר, כדי לצאת מהמשבר ולחזור ליחסים טובים.

“כי אם לא היינו במשבר, אין לי ספק שישראל הייתה משתתפת בוועידה האזורית במצרים ויש לכך משמעות גדולה. אני מזכיר לכולם שהמצרים ביחסים טובים עם מדינת ישראל”.

 שר האוצר שב והדגיש כי לפעמים צריך לדעת להגיד תודה וצריך לנהוג ביחסים בין ארה”ב לישראל באחריות ובכבוד. לפיד הרחיב על שיתוף הפעולה בין ארה”ב לישראל במהלך מבצע ‘צוק איתן’, ועל המעורבות האמריקנית הגדולה בייצור מערכת כיפת ברזל.

על התהליך המדיני אמר לפיד: “בממשלה הזאת התנהל מו”מ מול הפלסטינים שהתקדם בקשיים גדולים, מי שפירק את המו”מ זה אבו מאזן. קשה מאוד לשבת למו”מ שאבו מאזן מדבר איתך על שאהידים בהר הבית. הפתרון האמיתי היחידי הוא תהליך מדיני אזורי.

“אני לא חסיד של דיבורי השלום, אני רוצה היפרדות מהפלסטינים. מדינת ישראל לא יודעת לבלוע לקרבה 4 מיליון פלסטינים, הזמן הולך ומתקצר ואני לא מוכן לתת לסכנה הזאת לקרות. כשאבא שלי עלה לישראל מהגטו הוא לא עלה כדי לחיות במדינה דו לאומית, אני לא מוכן להסתכל מהצד ולראות את מדינת ישראל הופכת למדינה דו לאומית”.

על יוקר המחיה בישראל: בשנה הקרובה אני מחויב לפעול להורדת יוקר המחיה. אני מתכוון להוביל רפורמה רחבה במשק החלב שקשורה לכל פס שרשרת הייצור. יוקר המחיה הוא מרכז העשייה שלנו.

“בתקציב 13-14 פעלנו להציל להציל את הכלכלה הישראלית, הייתי צריך לנהוג באחריות. ועכשיו התפקיד שלנו ואני מזכיר יום יום לראשי משרד האוצר הוא לטפל במשבר הדיור ויוקר המחיה בישראל ולסייע לאזרחי המדינה ולציבור הישראלי”.

בהתייחסות למשבר הקואליציוני ערב פתיחת מושב החורף אמר לפיד: “האמירה שאנחנו הולכים לבחירות הייתה יותר רכילות ואמירות פוליטיות מאשר מציאות, התפקיד שלי כיו”ר מפלגת ‘יש עתיד’ ושר האוצר הוא להמשיך לפעול למען הציבור בישראל, להמשיך וליישם את השוויון בנטל, לטפל במשבר הדיור, ולהמשיך ולקדם את תכנית הדיור הרחבה כך שזוגות צעירים יוכלו לקנות דירה בישראל, נבחרתי בשביל לפעול ולעבוד קשה ולא בשביל להתפטר”.

על מסקנות ועדת ששינסקי: במשך 65 שנה איש לא חשב שיש בעיה שהכסף שמשאבי הטבע הולך לעשירים. אני לא נגד אנשי עסקים. נכנסתי לתפקיד ואמרתי שזה לא יכול להימשך ככה. הקמתי ועדה ושמתי בראשה את ששינסקי ואמרתי לו לעשות מה שהוא חושב. הוא עשה ישיבות והוציא דו”ח ביניים ועשה שימוע והוציא דו”ח סופי. לוקחים מהם תמלוגים וכסף על רווחים עודפים. אני לא רוצה לחסל התעשיות בנגב והדו”ח מאוזן וטוב וצריך להעביר אותו.

בפתח הראיון נשאל לפיד מדוע החליט לגדל זקן, לפיד סיפר בחיוך: “אחרי ליל התקציב נסעתי לחופשה עם משפחתי, לקראת הגיוס של בני ליאור לצה”ל, החלטתי לתת גם לפנים לנוח. בדרך חזרה ליהיא אמרה לי שהיא חושבת שזה נחמד, אז נשארתי עם הזקן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות