הממשלה אישרה מתווה להגדלת הטיסות לארה”ב – והורדת המחירים

הממשלה אישרה הצעת שרי התחבורה והאוצר להשתתפות המדינה במימון פיצוי לנוסעים - במקרה של ביטול טיסות לארה"ב וקנדה • נועדה להרחיב היצע הטיסות לצפון אמריקה, להגביר התחרות ולתרום להורדת מחירי הכרטיסים • ההשתתפות רק לחברות שיוסיפו לפחות שתי טיסות שבועיות
אריה ריבקינד
כ"ו טבת התשפ"ה / 26.01.2025 13:59

ממשלת ישראל אישרה היום (ראשון) את הצעת משרדי התחבורה והאוצר למתן סיוע לחברות תעופה שירחיבו את היקף הפעילות ליעדים בצפון אמריקה.

על פי החלטת הממשלה, המדינה תשתתף ב-50% מתשלומי הפיצויים שחברות התעופה נדרשות לשלם לנוסעים במקרה של ביטול טיסה עקב תקלה תפעולית.

מטרות ההחלטה שהובילו השרים רגב וסמוטריץ’ הן הרחבת היצע הטיסות לצפון אמריקה וחיזוק הקשר הכלכלי והעסקי עם ארה”ב וקנדה; הגברת התחרות באמצעות עידוד חברות תעופה נוספות להפעיל טיסות ישירות, והורדת מחירי הכרטיסים, אשר רשמו עלייה דרמטית בעקבות המלחמה וצמצום הפעילות.

הממשלה הקציבה 15 מיליון ש”ח לסיוע לחברות העומדות בתנאי ההחלטה.

עקב מלחמת ‘חרבות ברזל’, ירדה משמעותית תנועת הנוסעים לישראל וממנה, במיוחד בקווים לצפון אמריקה. מרבית חברות התעופה הזרות עצרו את פעילותן, והחברה היחידה שממשיכה לטוס ליעדים אלה היא אל-על, עם קיבולת מצומצמת שאינה עומדת בביקוש.

המצב הוביל לעליית מחירים תלולה, שגרמה לנוסעים רבים להימנע מנסיעות לחו”ל.

בשנה האחרונה נרשמה ירידה משמעותית בתנועת הנוסעים הבינלאומית לישראל וממנה. מארבע חברות תעופה שהפעילו כ-240 טיסות שבועיות למגוון יעדים בצפון אמריקה נותרה רק אל-על, והיקף הטיסות בין ישראל לארה”ב ירד ב-40%.

על פי ההחלטה, ייהנו מהסיוע חברות תעופה המפעילות טיסות סדירות וישירות בין ישראל לארה”ב וקנדה. כדי להיות זכאיות לסיוע, החברות יידרשו להגדיל את היקף הפעילות שלהן ליעדים אלה בשתי טיסות שבועיות לפחות לכל יעד, בהשוואה לרבעון האחרון של 2024.

המגבלות על קבלת הסיוע נועדו להבטיח כי הסיוע יופנה להגדלת פעילות בפועל ולא לתמיכה בטיסות קיימות, וכך יעודד חברות תעופה נוספות להיכנס לשוק ולספק פתרונות אטרקטיביים בקווים ארוכי הטווח לצפון אמריקה.

במשרד התחבורה ציינו כי כ-78% מההשקעות הזרות בישראל מגיעות מיעדים בצפון אמריקה, ולכן התמיכה בקווים אלה חיונית לחזרה לשגרה ולהמשך הצמיחה במשק, כמו גם להפחתת מחירי הטיסות והגדלת ההיצע.

שרת התחבורה מירי רגב: “משרד התחבורה מתגייס לעידוד חברות נוספות לחזור לפעילות, בייחוד בקווי צפון אמריקה שלהם חשיבות כלכלית רבה עקב הקשרים העסקיים ההדוקים בין המדינות. לשמחתי, ממשלת ישראל הבינה את חשיבות התמיכה בפעילות התעופתית ואישרה את הצעתי להשתתפות המדינה בתשלום פיצויים על ביטול טיסות עקב סיבות תפעוליות”.

מנכ”ל משרד התחבורה משה בן זקן: “במטרה להיאבק במחירי הטיסות הגבוהים ליעדים המרוחקים, הובילה השרה רגב יחד עם השר סמוטריץ’ ויו”ר ועדת הכלכלה דוד ביטן מהלך שיסייע בנדבך נוסף להורדת יוקר המחיה ועידוד ענף התעופה לישראל וממנה. ההחלטה הנוכחית תתרום לתוספת טיסות, הגברת תחרות ולאיתנות התעופה הבינלאומית של ישראל”.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’: “חיזוק הקשרים הכלכליים של ישראל עם צפון אמריקה הוא יעד חשוב, במיוחד בתקופה זו שבה הכלכלה הישראלית מתמודדת עם אתגרים מורכבים. המתווה שאושר היום יסייע בהשבת היציבות לשוק התעופה, יגביר את התחרות ויביא להוזלת מחירי הטיסות, לטובת הציבור הרחב ולמען המשך הצמיחה הכלכלית של ישראל.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות