חרדים רותחים: המחירים של מוצרי המזון הבסיסיים ב’יש חסד’ זינקו
העלאות המחירים של שופרסל בתת-הרשת ‘יש חסד’ הפכו לשיחת-היום בציבור החרדי.
לפי דיווח של סימי ספולטר ב’דה מרקר’, כלל המוצרים של עשרת הספקים הגדולים ב’יש חסד’ התייקרו בשיעור של כ-3% בממוצע – עוד לפני העלאת המע”מ בתחילת ינואר.
אם מצמצמים את הבדיקה לסל קניות המכיל כ-300 מהמוצרים הנפוצים ברשת, ההתייקרות משמעותית אף יותר – ומזנקת ל-4.7%.
לפי ‘דה מרקר’, התייקרות חדה חלה דווקא במוצרי המזון הבסיסיים ביותר, מה שעשוי להסביר את השיח ברחוב החרדי. למשל, התייקרות בשיעור חד בסוכר של סוגת (ב–33%), ביצים (25%), טחינה אל ארז (21%) וחרדל תלמה (20%).
ברקע העלאת המחירים עומדת, ככל הנראה, גם הפרידה של ‘יש חסד’ ממנכ”ל ברשת דניאל ורדיגר, חסיד גור מאשדוד, באמצע דצמבר. ב’דה מרקר’ מציינים כי בימיו של ורדיגר ‘יש חסד’ נהנתה מעצמאות יחסית, ועליות מחירים ב’שופרסל’ דילגו לא פעם על סניפי הרשת החרדית.
בבדיקה שביצע ‘דה מרקר’ באמצעות ‘פרייסז’ על כלל מוצרי עשרת הספקים הגדולים הנמכרים ב’יש חסד’ ו’שופרסל דיל’, התברר כי מאז 14 בדצמבר 2024 עד 19 בינואר 2025 שיעור עליית המחירים ב’יש חסד’ היה 4.3%, יותר מכפול מהשיעור ב’שופרסל’ – 2.1%. ‘יש חסד’ היא אמנם עדיין הרשת הזולה יותר בפער גדול, אך פער המחירים בסל בין ‘יש חסד’ ל’שופרסל דיל’ הצטמצם.
משופרסל נמסר בתגובה ל’דה מרקר’: “יש חסד מציעה סל קניות זול ומשתלם במיוחד, וכך תמשיך גם בעתיד. הרשת מעמיקה את המבצעים על מוצרים מובילים, וזוכה לאמון בכל הארץ ומכל המגזרים. אנו מאמינים בפוטנציאל הצמיחה של יש חסד, ופועלים לענות על הביקושים הגבוהים מהציבור כולו לפתיחת סניפים נוספים של הרשת”.
תגובות
אין תגובות