בעלות של מיליארד: ‘שער כניסה’ חדש לנתב”ג מכפר חב”ד יוצא לדרך

הממשלה אישרה מאות מיליוני שקלים להקמת המחלף שיקצר ב-10 קילומטר את הכניסה לנתב"ג • בעקבות התנגדות כפר חב"ד - המכוניות ייסעו במנהרה ויוסתרו על ידי חומה • העבודות צפויות להסתיים ב-2028
חרדים 10
ז' טבת התשפ"ה / 07.01.2025 15:21

משרדי הממשלה אישרו תקציב של מאות מיליוני שקלים להקמת מחלף נתב”ג מערב – שיהיה ‘שער הכניסה’ החדש לנמל התעופה בן-גוריון.

המחלף החדש, שעלותו הכוללת נאמדת בכמיליארד שקלים, צפוי לקצר את הדרך לנוסעים המגיעים מכיוון תל אביב בכעשרה קילומטרים, ולהקל על עומסי התנועה בכביש מספר 1 בין חב”ד לבן גוריון.

המחלף החדש מוקם על כביש 1, בצמוד לכפר חב”ד, ויחליף את הנתיב הנוכחי המחייב נוסעים לעקוף את נמל התעופה מזרחה ולבצע סיבוב ארוך של כ-10 ק”מ עד לכניסה הקיימת.

הבאים מירושלים ומכביש 6 יוכלו להמשיך להשתמש בשתי הכניסות הקיימות: מחלף בן גוריון והכניסה הוותיקה בצומת אל-על בכביש 40.

הפרויקט, שהתעכב במשך 25 שנה בשל התנגדויות תושבי האזור, יתבצע במשותף על ידי נתיבי ישראל ורשות שדות התעופה.

במסגרת התכנון יוקמו שלושה גשרים מעל נחל איילון ומסוף כניסה חדשני בשטח של כ-4 דונם, שיכלול תשעה נתיבים לבידוק רכבים בטכנולוגיות מתקדמות.

תכנון המחלף:

• שלושה גשרים מכיוון כביש מספר 1 מעל נחל האיילון יאפשרו כניסה ישירה לטרמינלים ויציאה מהירה לכביש 1.
• יוקם מסוף כניסה חדש בשטח של כ-4 דונם בצורת כנף מטוס, הכולל 9 נתיבים לבידוק רכבים בטכנולוגיות מתקדמות.

בדיקת כדאיות כלכלית שנערכה ב-2018 הראתה כי ללא הקמת הכניסה הנוספת, העומס בכניסה לשדה התעופה עלול לגלוש לכבישים הסמוכים ולסכן את הגעת הנוסעים לטיסותיהם בזמן. זאת על רקע הצפי לגידול בתנועת הנוסעים, שעשויה להגיע לכ-30 מיליון נוסעים בשנת 2030.

הדמיה: משרד התחבורה

בעקבות התנגדות היישובים הדתיים באזור, ובראשם כפר חב”ד, הוסכם כי מרבית התנועה תתבצע במנהרות מתחת לכביש 1, וסביב הרמפות יוקמו חומות בטון בגובה 4.5 מטרים להסתרת התנועה ולהפחתת הרעש.

בנובמבר 2022 החלו העבודות הראשוניות על המחלף החדש, והשלב השני יוצא לדרך כעת. העבודות צפויות להסתיים ב-2028.

רשות שדות התעופה עתידה לפרסם בקרוב מכרז להשלמת חלקה בפרויקט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות