“נקמת דם תינוקת בת שלושה חודשים לא ברא השטן”

ראש הממשלה: "כך פועלים שותפיו של אבו מאזן לממשלה, אותו אבו מאזן שרק לפני ימים הסית לפגיעה ביהודים בירושלים" • ברקת: "המצב בירושלים בלתי נסבל" • אלי ישי: "הריסת בתי מחבלים מחוייבת המציאות כדי ליצור הרתעה בעתיד"
יוני הראל ושרי רוט
כ"ט תשרי התשע"ה / 22.10.2014 21:11

פיגוע הדריסה ברכבת הקלה: במערכת הפוליטית ובמשטרה מגיבים הערב על פיגוע הדריסה בגבעת התחמושת בירושלים, כאשר מחבל רצח את חיה זיסל הי”ד, תינוקת בת שלושה חודשים, ופצע 7 אנשים בדרגות פציעה שונות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה: “כך פועלים שותפיו של אבו מאזן לממשלה, אותו אבו מאזן שרק לפני ימים הסית לפגיעה ביהודים בירושלים”.

נתניהו, קיים התייעצות בטחונית טלפונית, יחד עם השר לבטחון פנים יצחק אהרנוביץ’, מפכ”ל המשטרה רנ”צ יוחנן דנינו וראש השב”כ יורם כהן, ועודכן בפרטי האירוע. נתניהו הנחה לתגבר את הכוחות בירושלים.

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר: “הרצח הנורא של תינוקת רכה, שנפלה קורבן לטרור חסר הבחנה, מחריד כל מי שלב אדם בו.

ההסתה הגוברת והולכת ברחוב הערבי וברחבי ירושלים, הזוכה לדאבוננו לגיבוי מצד ההנהגה בעולם הערבי, יכולה להמיט אסון על מרקם החיים העדין בירושלים ולסחוף את כולנו אל מערבולת של חורבן וכאב. כעם ריבוני בארצו ובבירתו, על כוחות הביטחון ורק עליהם, מוטלת מלוא האחריות לפעול בנחישות וללא מורך לב נוכח מבצעי טרור אכזרי זה.

בעת הקשה הזאת, ליבנו עם המשפחה האבלה, ונתפלל להחלמה מהירה ושלמה של הפצועים.”

ראש העיר ירושלים ניר ברקת: “חייבים להחזיר את השקט לירושלים – כפי שאני אומר כבר חודשים, המצב בירושלים בלתי נסבל ויש לפעול באופן חד וברור כנגד כל תופעת אלימות המתקיימת בעיר.

״היום ברור יותר מתמיד כי יש להכניס את כוחות המשטרה אל תוך השכונות הערביות, בהן יש הפרות סדר, להציב אותם בנקודות שולטות, בפריסה גדולה ובמערך כוחות משמעותי״. 

ברקת הוסיף: ״לבקשתי הנחה ראש הממשלה לתגבר את המשטרה על מנת שתוכל לפעול ולהוציא לפועל תכנית פעולה מבצעית שגיבשה לטיפול במהומות, הכוללת תוספת כוח אדם ויחידות מיוחדות, שימוש באמצעים טכנולוגיים והגברת המודיעין. אמשיך לעמוד על המשמר ולא אשקוט עד שהביטחון ישוב לירושלים”.

שר הכלכלה נפתלי בנט אמר: “נקמת דם תינוקת בת שלושה חודשים לא ברא השטן”.

לדבריו, “משטרת ישראל והמשרד לביטחון הפנים צריכים להתייחס אל כל זריקת אבנים כאירוע טרור ואל כל שורף תחנת רכבת כטרוריסט. אל אויב שהוא רוצח תינוקות צריך להתייחס בהתאם”.

שר השיכון אורי אריאל אמר: “האלימות בירושלים הגיעה היום לשיא. המציאות בחודשים האחרונים של אירועי אלימות חוזרים ונשנים בירושלים על ידי בני מיעוטים חייבת להיפסק. זה התחיל מזריקות אבנים ובקבוקי תבערה והמשיך להידרדר, והיום לצערנו דם יהודי נשפך. אני דורש מראש הממשלה ומהשר לביטחון פנים לפעול בתקיפות נגד מי שפוגע באזרחי ישראל ולתגבר את הכוחות בירושלים ולטפל בצורה הקשה ביותר בהידרדרות הביטחון בעיר הבירה”.

ח”כ אלי ישי, תקף את הממשלה ואמר: האדישות של הממשלה בטיפול גל זריקות האבנים גורמת למחבלים להגביר את פעילות הטרור – במשך תקופה ארוכה אזרחי ירושלים עומדים חסרי אונים כבני ערובה אל מול התחזקותם באין מפריע של המתפרעים הערבים. מחבל הוא מחבל, בין אם הוא זורק אבן ובין אם מחזיק נשק, דין משותף לשניהם ויש לפעול נגדם באותה הנחישות”. לדבריו, “הריסת בתי מחבלים מחוייבת המציאות כדי ליצור הרתעה בעתיד”.

יו”ר ועדת הפנים ח”כ מירי רגב, מסרה: “אני כואבת ומבכה על רציחתה של התינוקת בת השלושה חודשים שנרצחה בכוונה תחילה על ידי מחבל בן-עוולה. המצב במזרח ירושלים הוא בלתי אפשרי! תפקיד המשטרה הוא לאכוף את החוק ותפקיד מערכת המשפט הוא להעניש באופן משמעותי את אותם מוסלמים קיצוניים שמסיתים, מגבירים את הטרור ומאיימים על אזרחים חפים מפשע.

“פגיעה ברכבת הקלה, שריפת תחנת דלק, הטרדת סטודנטיות, כל אלה ועוד – אינם יכולים להימשך. יש להכפיל את כוחות המשטרה במרחב קדם במזרח ירושלים ויש לפעול ביד ברזל תקיפה כנגד כל מי שפועל בניגוד לחוק בין אם הוא יהודי או מוסלמי”. אמרה רגב. 

רגב הודיעה כי זימנה את אהרונוביץ, להגיע ביום שני הקרוב לועדת הפנים ולתת סקירה על פעילות המשטרה במזרח ירושלים.

חבר מועצת עיריית ירושלים משה ליאון כתב בדף הפייסבוק שלו: “לצערנו חייהם של תושבי ירושלים הופקרו. היום התרחש פיגוע רצחני שעלה בחייה של תינוקת ובפציעתם של אזרחים.

“אני משתתף בצער משפחת התינוקת שנהרגה בפיגוע הרצחני ומתפלל להחלמתם של הפצועים.

“במהלך החודשים האחרונים תושבי ירושלים הינם תחת אש של פיגועי טרור ואבנים. בכל התקופה התרענו והפצרנו בראש העיר שיפעל לאכיפת החוק והסדר בירושלים בכדי לעצור את ההתדרדרות הביטחונית, ולהשיב את הביטחון לתושבים, אך כאשר אין מעשים בשטח הטרוריסטים מסתובבים חופשי ברחבי העיר והתוצאות קשות.

“אני קורא פעם נוספת לראש העיר לפעול ולא רק בדיבורים אלא במעשים ולאכוף את החוק והסדר ולהשיב את הביטחון לכלל תושבי ירושלים”.

מנכ”ל סיטיפס הרכבת הקלה, ירון רביד: “אני משתתף בצערה של המשפחה על מותה של התינוקת, ומאחל לכל הפצועים רפואה שלמה והחלמה מהירה.

“הרכבת הקלה היא חלק בלתי נפרד מהחיים בירושלים, כך גם באירועים כאלה. אנחנו נמשיך ונפעל, בתיאום עם המשטרה והעירייה, כדי ששיגרת החיים של תושבי ירושלים תתנהל כסידרה, כפי שגם עשינו לכל אורך השבועות האחרונים. לצורך כך צוותים שלנו פועלים להחזרת השירות באופן מלא לכל אורך הקו בהקדם. אני מחזק את ידי השוטרים בירושלים שכבר תקופה ארוכה פועלים מסביב לשעון כנגד מי שמנסים להתסיס ולחבל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כואב
    23/10/2014 00:34
    אורי
  1. ה’ יקום דמה ואנחנו נהיה השליחים לגרום לכך יאלה צריך לבתר לחתיכות את מי שעושה כאלה דברים ואז המעשים האלה יפסקו