הסבא בבכי: ההורים חיכו לה הרבה שנים; הם חזרו מהכותל

שמשון הלפרין, הסבא של התינוקת חיה זיסל בראון הי"ד שנרצחה בפיגוע הדריסה בירושלים, סיפר על הטרגדיה: "ההורים חיכו שנים לילדים. הלכו איתה היום לראשונה לכותל. כל החג היא הייתה שמחה, צוהלת קופצננית - ובעיקר הביאה הרבה אושר"
יוני גרין
כ"ח תשרי התשע"ה / 22.10.2014 20:39

הלווייתה של הפעוטה חיה זיסל בראון הי”ד, שנרצחה הערב (רביעי) בפיגוע הדריסה בירושלים, תיערך בשעה 12 בלילה – משמגר להר המנוחות.

סבה, שמשון הלפרין, סיפר כי ההורים חיכו שנים רבות לילדים, וכי הם חזרו איתה מתפילה בכותל.

“ההורים חיכו לילדה שנים רבות בהן הם לא זכו לילדים. זו  תינוקת שהגיעה לאחר הרבה שנים שחיכו לה. הלכו איתה היום לראשונה לכותל. הם חזרו מהכותל וזו הייתה הפעם הראשונה שהילדה הייתה שם וזכתה לראות את המקום הזה. ההורים החזיקו אותה לכיוון הר הבית ואמרו לה שזה מקום המקדש.

“ערבי בן עוולה שלא מבחין בכלום רצח אותה בדם קר. זו ילדה טהורה עם נשמה קדושה שלא עשתה לאף אחד שום דבר רע בחיים. היא נרצחה ללא סיבה”.

הסב גולל בחדשות 2 את האירוע הקשה: “הם ירדו מהרכבת הקלה ופתאום הרכב הגיע במהירות ופגע בעגלה. הילדה עפה באוויר ונפלה עם הראש על המדרכה. היה לה דימום קשה מאוד במוח”.

עוד אמר: “אני כבר 40 שנה מתגורר בניו יורק. הגעתי לחגים לארץ כשהיא גדלה מעט, וכל החג היא הייתה שמחה, צוהלת קופצננית – ובעיקר הביאה הרבה אושר.

“ההורים רק כעת נודע להם. הם בטראומה ומנסים לעכל את הבשורה. הם שבורים מאוד”.

פראמדיק מד”א אילן ז’רנו שהגיע לזירת הפיגוע, סיפר על הטיפול בתינוקת שנפצעה באורח אנוש ונפטרה מאוחר יותר בבית החולים.

“דלתות הניידת טיפול נמרץ נפתחו ורץ אלינו גבר כבן 30 כשהוא אוחז בידו את בתו התינוקת. היא הייתה מחוסרת הכרה וללא דופק. הענקנו לתינוקת טיפול רפואי וביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות. תוך כדי פינינו אותה לבית החולים הדסה הר הצופים”.

האבא סיפר לצוות מד”א כי העגלה של התינוקת נפגעה מהרכב ועפה עשרות מטרים, ברגע שהמשפחה יצאה מהרכבת. האב עצמו נחבל ברגלו ומצבו קל.

‘בבית החולים נלחמו הרופאים על חייה במשך למעלה משעה, אך נאלצו כאמור לקבוע את מותה.

פרופ’ יעקב ברקון, מנהל מחלקת ילדים בהדסה הר הצופים, סיפר: “ניסינו במשך כשעה לייצב את מצבה של התינוקת שנפגעה בראשה אבל לא הצלחנו, ונאלצנו לקבוע את מותה. אביה פצוע קל ורוב הזמן היה בקרבתה, אמא לא נפגעה והיתה לצדה כל הזמן”.

בפיגוע הערב נפצעו שבעה בני אדם בהם פצועה אחת באורח קשה והשאר באורח בינוני וקל.

המחבל שנהג ברכב, תושב שכונת סילוואן שנעצר בעבר על עבירות ביטחוניות, הגיע מצומת הגבעה הצרפתית לכיוון המטה הארצי ופגע במספר הולכי רגל שהיו על המדרכה. המחבל ניסה להימלט רגלית ונורה על ידי שוטר מהיחידה המרכזית בירושלים ונפצע באורח קשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לל
    22/10/2014 22:43
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מה עם ההורים? מישהו יודע?