משפחת ‘מחבל הדחפור’ שרצח את אברהם וואלעס הי”ד תובעת פיצויים

יוני גרין
|
כ"ח תשרי התשע"ה / 22.10.2014 16:13
משפחתו של מוחמד ג’עאביס, המחבל שביצע את פיגוע הדריסה, הגישה תביעת פיצויים נגד המדינה ודורשת: 2.5 מיליון ש”ח • טוענת: לא פעל ממניע לאומני, הירי נגדו היה פזיז

בני משפחתו של מוחמד ג’עאביס, ‘מחבל הדחפור’ שביצע בערב ט’ באב את פיגוע הדריסה בירושלים, במהלכו רצח את אברהם וואלעס הי”ד באמצעות דחפור – דורשים פיצויים.

על פי הדיווח בערוץ 2, בתביעה שהגישו לבית משפט השלום בירושלים, דורשים בני המשפחה פיצויים בגובה 2.5 מיליון שקלים, בטענה שהמחבל לא התכוון לבצע את הפיגוע ולהרוג את אברהם וואלעס הי”ד, וכי חיסולו על ידי כוחות הביטחון היה מתוך פזיזות.

על פי הנטען בכתב התביעה, שהוגשה באמצעות עו”ד וסים דכוור, המחבל פגע בוואלעס ז”ל בשוגג. לדברי בני המשפחה, עדי ראייה שהיו במקום החלו להקיף את הדחפור ולהמטיר עליו אבנים, וכי המחבל יצא מאתר הבניה עם הדחפור כדי לחמוק מההמון.

לדבריהם, כוחות הביטחון פתחו באש לעבר המחבל בלי ירי אזהרה קודם לכן.

בנוסף טוענת המשפחה, כי הדחפור הפך את אוטובוס הנוסעים וגרם לפציעתם, רק אחרי שמוחמד ספג עשרות קליעי אקדח ולא שלט במעשיו. בבית המשפט מתכוונת המשפחה להציג סרטון המוכיח את טענותיה. הסרטונים שפורסמו לאחר האירוע מציגים כמובן עובדות אחרות.

“מוחמד עבד חצי יום עד להתלקחות האירוע, אכל ושתה עם מי שהיה במקום”, כותבת המשפחה בתביעה. “הוא הגיע מביתו לצרכי עבודה, ואם רצה לבצע פיגוע למה לא עשה כן בדרכו לעבודה או בכל מקום אחר? וואלעס ז”ל ומוחמד עבדו במקום מבלי שהייתה ביניהם כל בעיה”.

“בצאתו מהאתר לאחר התאונה פנה מוחמד ימינה בכביש הראשי כאשר משמאלו עורק תנועה ראשי עמוס”, מפרטת המשפחה , “מי שמנסה לעשות פיגוע, מדוע שלא יפנה לכביש סואן? גם תוך כדי הירי רואים כי מוחמד מנסה לעבור עם הדחפור ליד האוטובוס, מבלי לפגוע באף אדם, בזמן שנורו עשרות כדורים לעברו”.