יש חיים על פני המאדים? חוקרים הבחינו בעצם הדומה ל’תנין’

כלי רכב מאוייש עדיין לא שוגר לכוכב הלכת המאדים אך תמונות ששוגרו מחלליות שנחתו עליו שכנעו מספר חוקרים כי לפניהם תגלית היסטורית: בעל חי בצורת תנין • הגר"מ פינשטיין זצ"ל: "אין חיים מחוץ לכדור הארץ"
אליעזר היון
כ"ח תשרי התשע"ה / 22.10.2014 14:24

חוקרי חלל טוענים שבידם תגלית דרמטית: יש חיים על המאדים. במהלך השנים שיגרה סוכנות החלל האמריקנית נאס”א מספר כלי רכב בלתי מאויישים שנחתו בשלום על הכוכב ומעיון בתמונות ששודרו אל כדור הארץ בחודשים האחרונים יש הסבורים כי נין להבחין ביצור הדומה לתנין חי.

מאדים (באנגלית: Mars, מארס) הוא כוכב הלכת הרביעי במערכת השמש. זהו כוכב הלכת החיצוני שמסלולו הוא הקרוב ביותר למסלול כדור הארץ ואחד מכוכבי הלכת הקטנים ביותר במערכת השמש. קוטרו של מאדים 6,721 ק”מ (כחצי מקוטר כדור הארץ) והוא משלים סיבוב אחד סביב צירו אחת ל-24 שעות ו-37 דקות. מאדים משלים הקפה אחת סביב השמש כל 686.98 יום במהירות ממוצעת של 24.13 ק”מ לשנייה [ויקיפדיה].

במהלך השנים שוגרו מספר חלליות אל המאדים על ידי סוכנות החלל האמריקנית וסוכנות החלל הסובייטית. בשנת 1969 נחתה על הכוכב לראשונה חללית בשם מארינר 6. מאז שוגרו עוד מספר פעמים כלי רכב וחלליות כאשר האחרונים היו רכב השטח הרובוטי ‘ספיריט’ בשנת 2004, ואופורטיוניטי גם כן ב-2004. ב-2 למרץ הכריזה נאס”א כי אופורטיוניטי גילה עדויות חד משמעיות לקיומם של מים על פני כוכב הלכת. פירושה של תגלית זו כי ייתכן ובעבר התקיימו חיים על פני הכוכב.

אופורטיוניטי המשיך לפעול במשך שנים רבות, וכך גם רכבי חלל וגשושיות נוספות, ומן התמונות ששוגרו כאמור, משוכנעים חוקרים כי ניתן להבחין בבעל חי המזכיר בצורתו תנין. חוקרים אחרים מסרבים לקבל את הטיעון ומסבירים כי מדובר בסך הכל בגוש של סלע עם צורת לסתותיו של הטורף הימי. כלי רכב מאויישים לא שוגרו לכוכב עד כה, אך נשיא ארצות הברית דאז ג’ורג’ בוש הכריז לאחר אסון מעבורת הקולומביה כי זהו היעד הבא של תכנית החלל הלאומית.

יצויין כי בספר הביוגרפי שנכתב על הגר”מ פיינשטיין זצ”ל מסופר, כי כאשר בישרה ארצות הברית על תכנית אפולו במהלכה נחת אדם הירח, עצר העולם את נשימתו לקראת האפשרות כי בפני האסטרונאוטים יתגלו צורות חיים נוספות מחוץ לכדור הארץ. אלא שהרב קבע בפסקנות כי הם לא ימצאו כל חיים. כאשר נשאל הפוסק הגדול מפני מה הוא כל כך משוכנע השיב הרב פיינשטיין בפשטות ובענווה כי בכל התורה כולה לא נמצא רמז לדבר כי קיימים חיים מחוץ לכדור הארץ.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אפי' יותר מזה
    22/10/2014 17:13
    אחד מלומד
  1. ששאלו בזמנו את הרב שרעבי (כמדומנני) אמר אז שאין חיים חוץ מכדור הארץ והביא ראיה לזה מהזוהר הקדטש שכותב שה’ ברא את העולם כותב ‘בָרָאתָ שְׁמַיָּא וְאַרְעָא וְאַפַּקְתְּ מִנְּהוֹן שִׁמְשָׁא וְסִיהֲרָא וְכוֹכְבַיָּא וּמַזָּלֵי. וּבְאַרְעָא אִילָנִין וּדְשָׁאִין וְגִנְּתָא דְעֵדֶן וְעִשְׂבִּין וְחֵיוָן וְעוֹפִין וְנוּנִין וּבְעִירִין וּבְנֵי נָשָׁא.
    שימו לב רק ‘בארעא’ שזה אומר שרק בעולם שלנו ה’ ברא את הבני אדם והחיות. ולא על פני שום כוכב אחר

  2. דוקא בזוהר הקדוש שיש חיים חוץ לעולם שאני חיים בו
    27/10/2014 20:51
    חיים
  3. זוהר הקדוש, ויקרא י עמוד א
    ובפרדס רימונים שער ו סוף פרק ג’