הראשל”צ הגר”י יוסף משבח את נתניהו: “החלטתו אמיצה”

ראש הממשלה החליט להפיל את 'חוק הגיור' של ציפי לבני, כדי לא ליצור קרע סופי עם המפלגות החרדיות • מי שמיהר לשבח את בנימין נתניהו הוא הראשל"צ רבי יצחק יוסף ששיגר מכתב הערכה מיוחד - בו כתב: "בעמידתו האיתנה מונע הסכנה"
כ"ח תשרי התשע"ה / 22.10.2014 09:59

הראשל”צ הגאון רבי יצחק יוסף שלח אתמול מכתב מיוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הוא מודה לו ומברך אותו על עמידתו נגד ‘חוק הגיור’ של ח”כ אלעזר שטרן ומפלגת ‘התנועה’.

ביום ראשון הודיע ראש הממשלה לשרת המשפטים ציפי לבני, כי בכוונתו להפיל את ‘חוק הגיור’ ולא להביאו להצבעה בממשלה, בכדי שלא לתת גט סופי לחרדים.

ח”כ שטרן עצמו הכריז כי אם אכן לא יובא החוק שלו לחקיקה, יפרוש מהסיעה ומהקואליציה עם חבר כנסת נוסף. מנגד שרת המשפטים, יו”ר סיעתו, הבהירה כי אין היא רואה כעת עילה לפרישה מהקואליציה.

בעקבות ההחלטה הנחושה של נתניהו, שלח הגר”י יוסף מכתב ברכה מיוחד לראש הממשלה, תחת הכותרת: “ברכת יישר כח על עמידתו האיתנה בענין חוק הגיור”.

במכתבו כותב הראשל”צ לנתניהו: “ברצוני לברך את אדוני ראש הממשלה על החלטתו האמיצה בענין דחיית הגשת חוק הגיור, חוק שהיה גורם לפילוג העם היהודי, ובזה נענה לפנייתנו לגנוז את החוק החמור הזה”.

הראשל”צ ממשיך ומפרט: “במשך השנה האחרונה קיימנו פגישות רבות בענין חוק הגיור עם כל הגורמים הנוגעים בדבר, בהם הסברנו כי החוק המוצע יביא לידי התבוללות איומה בעם היהודי, בארץ ובגולה, גדולי הרבנים בארץ ובעולם לא היו מכירים בגיורים אלה, וכתוצאה מכך הייתה נגרמת התבוללות של גויים בקרב העם היהודי. עשרות רבנים, ובהם גם רבני הציונות הדתית, שללו את החוק מכל וכל.

“כבוד ראש הממשלה בהחלטתו זו, מונע למעשה את הסכנה הזו ומסייע לאחדות ישראל”.

בסיום כותב הראשל”צ: “יישר כח לכבוד ראש הממשלה על עמידתו האיתנה, והנני לברך את כבודו, שיזכה לאורך ימים ושנות חיים מתוך בריאות איתנה ונהורא מעליא, יזכה כבודו לשובע שמחות ולהמשיך לחזק את היהדות בארץ, ולשמור על הגחלת היהודית”.

מכתבו של הראשל”צ לראש הממשלה:

גיור, הרב יצחק יוסף

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות