גורמי ביטחון בישראל אמרו היום (חמישי) כי בעקבות ההישגים במלחמה, בין היתר פגיעה ב-85% במערכי הנ”מ בסוריה – שיאפשרו מעבר בטוח יותר למטוסי חיל האוויר, נפתחה ההזדמנות לטפל בפרויקט הגרעין האיראני.
במקביל אומרים הגורמים, כי בחיל האוויר ממשיכים להיערך לפעולה נגד מתקני הגרעין של איראן ונעשה ניסיון לרתום את ארצות הברית למהלך.
ההיערכות מגיעה לאחר קריסת משטר אסד ולאחר התמוטטות הציר השיעי, לאחר המכות שספג חיזבאללה במבצע ‘חיצי הצפון’.
צה”ל גם מסכם את ההצלחות במתקפה נגד האמל”ח הרב שהשאיר צבא סוריה: ביום ראשון בשעה 10:00 בבוקר, המריאו עשרות מטוסי קרב של חיל האוויר לתקיפות נרחבות נגד אמצעי לחימה אסטרטגיים של הצבא הסורי מחשש שיגיע לידי המורדים.
בין היתר הותקפו מערכות הגנה האווירית והושמדו חילות הים והאוויר של סוריה. מרבית התקיפות, הובילו לפגיעה קשה במערך ההגנה האווירית הסורי והשמידו למעלה מ-90% מטילי הקרקע-אוויר האסטרטגיים שאותרו.
בנוסף, חיל האוויר תקף אתרי ייצור ואחסון מרכזיים, ביניהם אתר במרחב חומס. אתר זה הינו המוביל בפרויקט הסקאד הסורי ונחשב לאחת מתשתיות המשמעותיות ביותר בתעשיית הייצור הסורית – ‘סרס’.
ב’כאן חדשות’ דווח, כי בצה”ל מעריכים שהחות’ים מתימן מנסים לתפוס את ההובלה במה שנשאר מציר הרשע של איראן באזור. ביממה האחרונה שיגרו החות’ים ארבע כטב”מי נפץ מסוג בשם ‘יפו’. שניים מהכטב”מים יורטו על ידי חיל האוויר, שניים אחרים ‘נעלמו’ וככל הנראה נפלו בשטחים פתוחים.
לפי הדיווח, החות’ים גיבשו מסלולי טיסה שמאתגרים את מערכי ההגנה האווירית של ישראל. המסלול של כלי הטייס הזעירים חוצה את סיני ממזרח למערב, משם הם יוצאים לים התיכון מאזור הדלתא המצרית, פונים צפונה – ונכנסים מעל צפון רצועת עזה לישראל.
בשלב האחרון של הטיסה, הכטב”מים יורדים לגובה נמוך, מה שמקשה על המכ”מים לסווג אותם. מסלול הטיסה של הכטב”מים בתוך שטח ישראל הוא סביב עוטף עזה ומעל כבישים ראשיים.
בצה”ל מזהים את המעורבות ההולכת וגוברת של החות’ים בתקיפות נגד ישראל – בהפעלת איראן. הם מנסים לקדם פגיעה משמעותית בנכסים ישראליים כמו נמלי הים אשדוד וחיפה, תחנות הכוח של חברת החשמל ואסדות הגז מול חופי ישראל.
בצה”ל ובחיל האוויר טוענים, כי צריך לפעול מול האיום מתימן וזה מצריך הסטת קשב מודיעיני והכנת מערכים מבצעיים.
ב’כאן חדשות’ נחשף כי בישראל שוקלים לתקוף בתימן בעקבות ההסלמה בשיגורי כטב”מים וטילי קרקע-קרקע לשטח ישראל.