תביעת ענק נגד 3 חברות סלולר: ישלמו פיצויים במיליונים לכל הלקוחות?
המועצה הישראלית לצרכנות הגישה שלוש בקשות לאישור תובענה ייצוגית נגד חברות הסלולר סלקום, פלאפון ופרטנר – על גביית עמלת תשלום בהוראת הקבע בבנק שגובות החברות מלקוחותיהן בכל חודש לאורך השנים.
המועצה לצרכנות מיוצגת על ידי משרד רפפורט, לוין ביטון משרד עורכי דין.
במסגרת הבקשות נטען כי הוט, פרטנר ופלאפון גובות את עמלת הוראת הקבע ללא זכות חוזית, ומבלי שגובה העמלה מפורטת במסמך עיקרי פרטי התוכנית שנמסר ללקוחותיהן – אשר הינו המסמך אשר מהווה הסכם התקשרות לכל דבר ועניין.
בנוסף, רישיון החברות מחייב לפרט במסמך עיקרי פרטי התוכנית כל סכום שנגבה מהלקוח בגין כל שירות, לרבות דמי טיפול בגין תשלום בהוראת קבע בבנק.
בנסיבות אלה, טוענת המועצה הישראלית לצרכנות, גביית עמלת הוראת הקבע היא בניגוד לחוזה בין הצדדים, ובניגוד להוראות הרישיון.
לפי התביעה של המועצה הישראלית לצרכנות, “בהתנהלותן הפסולה, החברות מקשות על לקוחותיהן לדעת ולהבין מה המחיר הסופי שיגבה מהם בגין העסקה שהם מבצעים, ובכך מעקרות מתוכן את הוראות הרישיון שנוגעות לסוגייה משמעותית זו”.
המועצה לצרכנות מבקשת מבית המשפט להורות לחברות פלאפון, פרטנר והוט מובייל לתקן את התנהלותן ולכלול פירוט של עמלת הוראת הקבע במסמכי עיקרי התוכנית של לקוחותיהן, וזאת בכדי שיהיה בידם לדעת מהו הסכום החודשי שיגבה מהם על ידן, וכן בכדי שיוכלו להשוות בין העלות הכוללת של העסקה ולהשוות מחירים.
בנוסף מבקשת המועצה מבית המשפט, להורות לפלאפון, פרטנר והוט מובייל להשיב ללקוחותיהן את הסכום הכולל של עמלת הוראת הקבע שגבתה מהם במהלך השנים, וכן לפצות אותם בגין הנזק הלא ממוני שגרמה להם בהתנהלותן.
המועצה הישראלית לצרכנות: “גביית עמלת תשלום בהוראת קבע בבנק מצרכנים שאין להם אפשרות לשלם באמצעות כרטיס אשראי בשל מצבם הכלכלי – קשישים ומעוטי יכולת – מקוממת במיוחד לא רק בגלל שהחברות אינן מיידעות את לקוחותיהן במעמד ביצוע העסקה ובהסכם ההתקשרות, אלא גם בגלל שגובה העמלה עולה בהרבה על העמלה המרבית שהבנקים גובים מבתי עסק גדולים – 2.5 שקלים בממוצע, ומייקרת את עלות השירות בעשרות אחוזים.”
תגובות
אין תגובות