הפרשן הצבאי: בתקיפה הושמד 90% ממערך ההגנה האווירית של איראן

 נועם אמיר, הפרשן הצבאי של ערוץ 14, חשף  כי כל מערך חיל האוויר הישראלי הופעל בתקיפה באיראן  •  "אני מאמין שמדובר במכת פתיחה ולא במכה סופית. לאחר הפגיעה הנוכחית, יהיה קל הרבה יותר לתקוף את מתקני הגרעין בעתיד"
חרדים 10
כ"ה תשרי התשפ"ה / 26.10.2024 22:38

נועם אמיר, הפרשן הצבאי של ערוץ 14, אומר הערב (מוצ”ש) כי כל מערך חיל האוויר הישראלי הופעל בתקיפה באיראן. הוא חשף כי 90% ממערך ההגנה האווירי של איראן הושמד בתקיפות – מה שמכין את הקרקע לתקיפות נוספות.

“לפי דיווחים זרים ישראל פגעה בארבע סוללות מתוך חמש שבידי איראן”, ציין אמיר, “מה שאומר ש-90% ממערך ההגנה האווירית האיראני נוטרל. תחשבו איך הייתה נראית ישראל בלי 90% מההגנה האווירית שלה”.

בנוסף התייחס הפרשן הצבאי גם לפגיעה במתקני הדלק והמנועים המשמשים לטילים בליסטיים. “לא פגענו ביכולת לייצר את הטיל, אלא פגענו ביכולת לבנות את מנועי הטילים ואת הדלק שמניע אותם. איראן השקיעה שנים והשיגה את היכולת הזו בעיקר בעזרת סין, והשמדת התשתיות הללו יכולה לעכב את תהליך השיקום לשנים קדימה”.

אמיר הדגיש, כי כל חיל האוויר היה פעיל בתקיפה –  וזאת על אף שלא כל כלי הטיס נדרשו לחצות מרחקים של כ-1600 קילומטרים כמו בתקיפות בעבר. אמיר ציין כי המתקפה תוכננה בצורה שונה ממה שנראה בתקיפות אחרות, למשל בתימן, עם התמקדות בפגיעה במספר יעדים רחב יותר.

המתקפה לא כללה אמנם תקיפת מתקני גרעין, אך לדעתו לאחר הפגיעה הנוכחית, יהיה קל הרבה יותר לתקוף את אותם מתקנים בעתיד. “אני מאמין שמדובר במכת פתיחה ולא במכה סופית. הזמן יוכיח את המשמעויות האמיתיות של התקיפה הזו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות