גיא פלג כינה את המפכ”ל “אידיוט שימושי” • המשטרה: בוטה ומכפיש

גיא פלג, הפרשן המשפטי של חדשות 12, כינה ב'אולפן שישי' את המפכ"ל דני לוי "אידיוט שימושי" • דוברות המשטרה פרסמה גינוי חריג בשבת: "התבטאות בוטה ומכפישה הגובלת בלשון הרע. נדרש כי גורמי הערוץ יפעלו לאלתר כלפי התנהגות הכתב, ינקטו באמצעים משמעתיים כנגדו ויפרסמו התנצלות"
אבי כץ
כ"ד תשרי התשפ"ה / 26.10.2024 20:44

גיא פלג, פרשן המשפט של חדשות 12, כינה אמש (שישי) ב’אולפן שישי’ את מפכ”ל המשטרה רב ניצב דני לוי “אידיוט שימושי”.

בדיון בפאנל התוכנית תיאר גיא פלג: “איך אמר המפכ”ל באחת מזירות הפיגוע? ‘נגזר עלינו’? אז אולי אנחנו צריכים להגיד, נגזר עלינו שזה המפכ״ל שלנו. יש מונח שמרבים להשתמש בו בשנים האחרונות: אידיוט שימושי. אני לא יודע אם יש ערך כזה בויקיפדיה, אבל אם יש ערך כזה בויקיפדיה – אני מציע לשים שם את התמונה של המפכ”ל, נראה לי שזה הציוות האידיאלי”.

פלג המשיך: “מי זה המפכ״ל שלנו? צריך לזכור: לפני שלוש שנים, שנת 2021, הוא היה נצ”מ בן 57, והיום הוא המפקח הכללי של משטרת ישראל. מה קרה? הוא הצטיין כל כך? הוא הראה נתונים חריגים בניצחון הפשיעה במגזר הערבי או בכלל? הרי מחוז חוף שהוא פיקד עליו בתפקיד הקודם שלו, רשם מדדים שליליים בכל מובן שאתה יכול לחשוב עליו.

“אבל מה קרה? השר לביטחון לאומי בן גביר ויד ימינו חנמאל, גילו שיש להם כאן אידיוט שימושי, או מפכ”ל שימושי לכל משימה – באמצעותו אפשר לשלוט במשטרה, באמצעותו אפשר למנות את מי שרוצים, ואפשר להדיח את מי שרוצים ומתי שרוצים – הכל באמצעות המינוי שלו.

“עכשיו צריך לזכור על מה המהומה: ביום שלישי בבוקר, הודיעו ליועץ המשפטי של המשטרה שהחליטו ‘לקדם אותו’, ולהזיז אותו לתפקיד אחר. עכשיו, הוא לא רוצה את ה’קידום’ הזה, וספק אם מדובר בכלל בקידום. קצינים אחרים התמודדו על התפקיד אליו כביכול קידמו אותו.

“התקשרה אליו היועצת המשפטית לממשלה ואמרה לו: ‘אדוני המפכ״ל, תראה, זה מסריח. זה תפקיד מאוד רגיש, היועץ המשפטי של המשטרה, בוא אלי לפגישה, תסביר את הדברים’. הלך עם הראש בקיר’.

פלג הוסיף: “ואגיד לך מה הכי מזעזע מכל הסיפור הזה: הוא הוציא איגרת. אני קראתי הרבה מסמכים משפטיים בחיים שלי, אני לא יודע, אבל נראה לי שמדובר במסמך משפטי שלא הוא כתב, הוא חתם עליו. ובמסמך המשפטי הזה, שהוא שלח לכל שוטרי משטרת ישראל, הוא אומר: ‘אני אגן על העצמאות של המשטרה’.

“ריבונו של עולם, אגן מפני מי? מפני השר? מפני השפעה שלילית של פוליטיקאים? הוא רוצה להגן על העצמאות של המשטרה מפני שלטון החוק. מפני היועצת המשפטית לממשלה. ואגיד משפט לסיום: ראש הממשלה נתניהו והשר לביטחון לאומי בן גביר רשמו עוד הצלחה מסחררת: לסכסך בין ראשי מערכת האכיפה”.

חבר הפאנל דדי שמחי הגיב על דבריו: “לקרוא למפכ”ל בישראל שהתמנה כחוק ‘אידיוט שימושי’, אני חושב שזה לא מכובד ולא ראוי”.

גיא פלג השיב: “תודה רבה על השיעור שלך בנימוסים, ועדיין אני חושב שזה הביטוי המתאים ביותר לכבוד המפכ”ל שלנו”.

במשטרה זעמו ופרסמו הודעה חריגה לתקשורת: “במהלך מהדורת חדשות קשת 12 התבטא הכתב גיא פלג כלפי מפכ״ל המשטרה רנ״צ דני לוי באופן בוטה ומכפיש הגובל בלשון הרע.

“מצופה מגורמי הערוץ הממונים לפעול כנגד התנהגות חריגה שכזו הכוללת התבטאות אומללה וירודה כלפי משרת ציבור וסמל שלטון, הסוטה באופן גס מאתיקה עיתונאית וסטנדרט של שירות לציבור”.

במשטרה דרשו מחדשות 12 לפעול נגד פלג. “נדרש כי גורמי הערוץ יפעלו לאלתר כלפי התנהגות הכתב, ינקטו באמצעים משמעתיים כנגדו ויפרסמו התנצלות”.

במשטרה הוסיפו: “לאור חומרת ההתבטאויות תישקל בנוסף פניה לבית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות”.

איש התקשורת נועם פיתחי, מגיש בערוץ 14, הגיב: “כשגיא פלג קורא אתמול למפכ”ל משטרה ‘אידיוט שימושי’, ואז מקבל הזדמנות לחזור בו ולא חוזר – זה פתאום לא מצדיק מכתב לערוץ 12 ולרשות השניה.. והערוץ כולו לא מתואר כערוץ מסית, אה?

“אתם מבינים למה אסור להתרגש מסערת הרצי? כי זה קמפיין. והצביעות השמאלנית הקפלניסטית חוגגת ואסור לתת להם מטר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות