400 טון חומר נפץ: השמדת המנהרה בלבנון שזוהתה כרעידת אדמה • צפו

צה"ל השמיד באמצעות כ-400 טונות של חומר נפץ, מתקן אסטרטגי תת-קרקעי של כוח רדואן - יחידת העילית של חיזבאללה, שנבנה לאורך 15 השנים האחרונות • אורכו של התוואי למעלה מקילומטר וחצי, ואותר בו ציוד ששימש מאות מחבלים לשהייה לזמן ממושך• צפו בפיצוץ ובתוככי המנהרה
חיים טוויל
כ"ד תשרי התשפ"ה / 26.10.2024 20:20

צוות הקרב החטיבתי של הצנחנים, בפיקוד אוגדה 98, נלחם מזה חודש בשטח סבוך והררי בעל ובתת-קרקע בדרום לבנון.

במהלך פעילות משותפת עם יחידת יהל”ם וסריקות שהתבצעו בתת-קרקע, הכוחות איתרו והשמידו באמצעות כ-400 טון חומר נפץ, מתקן צבאי אסטרטגי תת-קרקעי שבנה חיזבאללה במהלך 15 השנים האחרונות.

אורכו של התוואי למעלה מקילומטר וחצי, ובו אותר ציוד ששימש מאות מחבלים לשהייה לזמן ממושך, מזון, מיטות, ארונות, חשמל ואמצעי לחימה רבים – טילי נ”ט, רקטות, RPG, מוקשים ומטענים רבים.

הפעילות התבצעה יחד עם גדוד השריון 77, גדחה”ן 8219, יחידת יהל”ם והשב״כ.

במהלך הסריקות וחקר המפקדה התת-קרקעית לוחמי יחידת יהל”ם ניהלו קרבות עם המחבלים שהתבצרו בו והמחבלים חוסלו.

“איתרנו מתחם תת קרקעי גדול מאוד כקילומטר וחצי ששימש את חיזבאללה ורדואן ללחימה והגנה”, אמר מפקד פלוגה ביחידת יהל”ם, רס”ן א’, “פה המחבלים התבצרו, אפשר לראות פה את העמדה שהם בנו ובעצם ביצעו ירי על כוחותינו. פה ניהלנו קרב עם המחבלים עד שהם ביצעו נסיגה”.

“חדר גנרטורים, כלי עבודה, סולר, גריז, המון המון כלים”, הוא ממשיך, “זה בעצם המקום שנתן להם פה אספקת חשמל. עוד עלייה לפיר אפשר לראות. לאורך כל הדברים פשוט פוגשים ערימות של תחמושת, של ציוד לחימה, רימונים, נשקים, מקלעים. אפשר לראות את זה פה”.

“עוד קילומטר, עוד קילומטר בתצורה הזאתי”, רס”ן א’ מסביר, “פירי יציאה מצד אחד אפשר לראות שיש מתחמים, כמו מתחמי לינה גדולים עם מיטות ומזרנים, וצמוד לכל מתחם שינה יש כיור ויש מטבח ויש שירותים ויש מקלחת. ככה בעצם בנוי כל התוואי הזה. כל מתחם כזה, עם מזרונים, מיטות, עם תחמושת ביחד מזגנים, ציוד לחימה, מקרר מלא. תירס, תמרים, עוד מלא מלא דברים אפשר לראות פה – אמל”ח, רובה צלפים, עשרות רבות של תחמושות אם לא מאות”.

“תסתכלו איך הוא נראה, סוג של חמ”ל – יש כאן מצלמות מסביב”, מדגיש רס”ן א’, “הם היו ערוכים ללחימה – אתם יכולים לראות את כמות האמל”ח”.

“המטרה של המערכת התת-קרקעית הזאת, ובייחוד מתחמי השהייה האלה, היא בעצם אותם פעילים של חיזבאללה ושל רדואן להגיע מהכפרים הסמוכים ומהכפר הזה כאזרחים רגילים על פניו, לבושים בבגדים אזרחיים, שנכנסים למנהרה הזאת, עולים על ציוד לחימה, על ווסטים, נשקים קלים, נשקים כבדים, מקלעים, תחמושת, האמצעים שלהם, וברגע הפקודה – יוצאים להתקפה על מדינת ישראל”.

“זאת מערכת שהם בנו מעל 15 שנים”, הוא ציין, “ועכשיו אנחנו פה ואנחנו נשמיד את המנהרה הזאת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות