הי”ד: חמישה לוחמי שריון מחטיבת ‘הזקן’ נפלו בקרב בדרום לבנון

חיים טוויל
|
כ"ג תשרי התשפ"ה / 25.10.2024 10:30
בין החללים גם סגן מפקד גדוד 89, רס”ן במיל’ דן מאורי הי”ד • מחבלי חיזבאללה שיגרו מטח רקטות – ואחת פגעה בסמוך למבנה בתוך כפר לבנוני שבו שהה כוח צה”ל • כתוצאה מפגיעת הרקטה נפצעו גם 4 לוחמים באורח קשה, 7 באורח בינוני ו-8 באורח קל • באירוע אחר נפצע קשה לוחם נוסף

חמישה לוחמי צה”ל מגדוד 89, חטיבת ׳הזקן׳, נפלו בקרב בדרום לבנון.

– רס״ן (מיל׳) דן מאורי הי”ד, בן 43, מבית יצחק-שער חפר, סגן מפקד גדוד 89, חטיבת ׳הזקן׳ (8), נפל בקרב בדרום לבנון.

– סרן (מיל׳) אלון ספראי הי”ד, בן 28, מירושלים, קצין שריון בגדוד 89, חטיבת ׳הזקן׳ (8), נפל בקרב בדרום לבנון.

– רס״ב (מיל׳) עמרי לוטן  הי”ד, בן 47, מבת חפר, לוחם בגדוד 89 , חטיבת ׳הזקן׳ (8), נפל בקרב בדרום לבנון.

– רס״ב (מיל׳) גיא עידן הי”ד, בן 51, מקיבוץ שמרת, לוחם בגדוד 89, חטיבת ׳הזקן׳ (8), נפל בקרב בדרום לבנון.

– רס״ר (מיל׳) תום סגל הי”ד, בן 28, מעין הבשור, לוחם בגדוד 89, חטיבת ׳הזקן׳ (8), נפל בקרב בדרום לבנון.

באירוע נפצעו באורח קשה שני לוחמים במילואים בגדוד 9203, חטיבת אלכסנדרוני, לוחם במילואים במפקדת חטיבת ׳הזקן׳, ונגד במילואים בגדוד 89, חטיבת ׳הזקן׳.

באירוע נוסף, לוחם במילואים, מגדוד 221, חטיבת כרמלי, נפצע באורח קשה בקרב בדרום לבנון.

הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים, משפחותיהם עודכנו.

גיא עידן הי”ד הוא בן דודו של החטוף צחי עידן שנמצא בשבי חמאס. גיא היה הרבש”ץ של קיבוץ שמרת. “אנו מודיעים בצער רב ובתדהמה על מותו של יקירנו גיא עידן ז”ל שנפל הלילה בעת מילוי תפקידו בלבנון”, נמסר מהקיבוץ. “קהילת שמרת משתתפת בצער המשפחה ומחבקת את אשתו שרונה עידן, בנותיהם ליבי ואבישג, ההורים יגאל עידן ורחל סלע, האחים והאחיות וכל המשפחה. יהי זכרו ברוך”.

גיא, בן 51, הותיר אחריו את אשתו שרונה ושתי בנות: ליבי, בת 17, ואבישג, בת 13.

תום סגל הי”ד, בן 28 מעין הבשור, עבד בחברה ליצור נשק, ובחודשים האחרונים התגורר בשכירות בקיבוץ דורות. תום הוא חבר קרוב של בר רודאיף, בנו של ליאור רודאיף הי”ד מקיבוץ ניר יצחק שנחטף לעזה ונרצח בשבעה באוקטובר.

דן מאורי הי”ד, בן 43 מבית יצחק, הותיר אחריו אישה ושני בנים. חברו של דן, מתן אלואל, ספד לו בפייסבוק: “אני לא מעכל שאתה כבר איננו. רק לפני שבוע התקשרת וסיפרת לי שאתה בצפון על הגבול, מצאת לי ג’ון דיר כמו שאני אוהב, שלחת תמונות וקבענו כבר להיפגש ולתכנן את הטיול הבא לדרום. רק ביקשתי ממך ‘מאורי, שמור על עצמך, תעשה טובה’. אויש דן, כמה תחסר לי ולכולנו. אוהב אותך וכבר מתגעגע”.

 אלון ספראי הי”ד, בן 28 מירושלים. ויקה הרמן, חברתו לכיתה מלימודי הרפואה בטכניון, כתבה ברשת: “היינו אמורים עוד שבוע להתחיל את השנה הרביעית. אלון היה תלמיד שהכול היה לו כל כך קל, הוא היה כוכב והכל בא לו בקלות. היינו מקנאים בו שהוא יכול ללמוד כמה שעות למבחן ומוציא ציונים טובים בלי להתאמץ יותר מדי. כולם אהבו אותו. כזה חברמן, כזה עוזר ואיש טוב. מכל האנשים הוא לא היה צריך ללכת.

“הוא בכלל לא היה חייב לעשות מילואים. סטודנטים לרפואה יכולים לקבל פטור וזה לא עבר לו בראש אפילו. הוא אמר לי שהוא לא יכול שלא ללכת ולא להיות שם. הוא היה צריך לסיים את לימודי הרפואה ולהיות רופא מבריק. הוא היה חכם בצורה יוצאת דופן, זאת אבידה לכל המטופלים שהיו אמורים להיות לו”.

עמרי לוטן הי”ד, בן 47 מבת חפר. לוטן, בן קיבוץ מבוא חמה, הותיר אחריו את אשתו דפנה ושתי בנות ובן – מיקה, גאיה ועמית.

דורון קדוש, הכתב הצבאי של גל”צ, על פרטי התקרית שבה נפלו 5 לוחמי חטיבת ‘הזקן’:

• האירוע התרחש בגדוד 89 של חטיבת הזקן, שפועל תחת חטיבת אלכסנדרוני במרחב הגזרה המזרחית בדרום לבנון. החטיבה נמצאת כבר כמה ימים בהתקפה על אותו כפר, ובימים האחרונים הכוחות חיסלו עשרות מחבלים בהיתקלויות, פשטו על מבנים ששימשו כתשתיות טרור ואיתרו אמל״ח רב.

•  אמש, בשעה 22:00, מחבלי חיזבאללה שיגרו מטח רקטות לעבר המרחב שבו פועלים כוחותינו בכפר. אחת הרקטות פגעה בסמוך למבנה בתוך הכפר הלבנוני – שבו שהה כוח מהגדוד. בתוך המבנה היו גם לוחמים של גדוד 89, וגם לוחמים משיירה לוגיסטית – שבדיוק עמדה לצאת מהמקום, לאחר שחידשה את האספקה של הכוח להמשך הלחימה.

• כתוצאה מפגיעת הרקטה, נפגעו סך הכל 24 לוחמים – 5 מהם נהרגו, 4 באורח קשה, 7 באורח בינוני ו-8 באורח קל. כלל הפצועים פונו באופן מוסק ורכוב, מתוך השטח הבנוי והצפוף.

• כוח השיירה הלוגיסטית שנפגע גם הוא באירוע, הוא חלק מהמאמץ הלוגיסטי שמתנהל בכל זירות הלחימה מסביב לשעון. אנשי הלוגיסטיקה של צה״ל, יחד עם אנשי הרפואה והאחזקה, נכנסים לתוך זירות הלחימה, פועלים תחת אש, מגיעים עד לעומק הכוחות בשטח, ועובדים כתף אל כתף עם הלוחמים כדי לשמר את הרציפות התפקודית של צה״ל. לא אחת הם גם נפגעים מאש מחבלים, כפי שקרה גם באירוע הלילה.

• חטיבת אלכסנדרוני ממשיכה לפעול במרחב הכפר הלבנוני גם כעת ולמלא את משימתה.

5 לוחמים וקצינים במילואים ששוב יצאו להילחם על הבית, עזבו את המשפחה, העבודה והחיים הקודמים שלהם – ויצאו להגן עלינו.

מתחילת התמרון הקרקעי בלבנון נפלו 27 חללים בקרבות.