מקורות בחמאס: דוחים ההצעה המצרית ל’עסקת חטופים קטנה’

חרדים 10
|
כ"ג תשרי התשפ"ה / 25.10.2024 10:06
בחמאס מסרבים לשחרר חמישה מהחטופים תמורת הפסקת אש של כשבועיים • טוענים: ישראל רוצה “להשקיט הרצועה” כשהיא מתכוננת לתקיפה באיראן

מקורות בארגון הטרור חמאס אמרו הבוקר (שישי) כי הם דוחים את ההצעה להפסקת אש קצרה בתמורה לשחרור מספר קטן של חטופים.

העסקה, אליה דוחפים המצרים, אמורה לכלול הפסקת אש שתארך כ-10 עד 12 ימים ברצועת עזה, בתמורה לשחרור 5 מהחטופים. הרעיון הוצע לראש השב”כ, רונן בר, בפגישתו בקהיר עם חסן מחמוד רשאד ראש המודיעין המצרי החדש.

לפי דיווח של אהוד יערי בחדשות 12, בארגון הטרור חמאס אמרו כי לא יסכימו להצעה להפסקת אש קצרה. חליל אל-חיה, סגנו של סינוואר, אמר: “אין שינוי בעמדת חמאס ובדרישה להפסקת אש כללית ונסיגה של צה”ל מהרצועה”.

המקורות בחמאס טענו כי ישראל העלתה את ההצעה מתוך כוונה להשקיט את רצועת עזה בעת שהיא מתכוננת לתקיפה באיראן.

בעיתון אל-ערבי אל-ג’דיד הקטארי דווח כי הביקור בקהיר של משלחת חמאס, בראשות ח’ליל אל-חיה, נמשך אתמול כחמש שעות בלבד והתקיים לבקשת מצרים – בעקבות שיחות טלפון עם יותר מגורם אחד.

לפי הדיווח, במהלך הביקור, משלחת חמאס נפגשה עם ראש המודיעין המצרי החדש, והם דנו בהצעות אמריקניות ומצריות להפסקת אש ברצועת עזה ולעסקת חטופים . צוין כי בפגישה, חמאס הדגיש את הצורך “לעצור מיד את מה שמתרחש בצפון רצועת עזה לפני מעבר למשא ומתן כלשהו”.

בישראל העריכו בימים האחרונים שחמאס יבקש להמתין עם המשא ומתן עד למתקפה הישראלית באיראן – ולתגובה האיראנית הצפויה – כדי לשקול את צעדיו להמשך.

ראש המוסד, דדי ברנע, צפוי לצאת לקטאר בשבוע הבא ולהשתתף בדיונים על עסקה. הפסגה בקטאר, תכלול לצד ראש המוסד את ראש ממשלת קטאר, ראש המודיעין המצרי וראש ה-CIA.

מנהלת החטופים במשרד ראש הממשלה הודיעה אמש למשפחות על כך שיש ניסיונות להניע “עסקה קטנה”, לשחרור מספר מצומצם של חטופים. מדובר בעסקה “קטנה”, ותחילה דווח שישוחררו במסגרתה 4 חטופים תמורת שבועיים של הפסקת אש – מעין “דמי רצינות” של שני הצדדים.

מוקדם יותר לשכת ראש הממשלה פרסמה הודעה, לפיה נתניהו מברך את ההצעה המצרית. “ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל בברכה את נכונותה של מצרים לקדם עסקה לשחרור חטופים. בהמשך לפגישות שהתנהלו בקהיר, הנחה נתניהו את ראש המוסד לצאת לפסגה בבירת קטאר דוחא ולקדם שורה של יוזמות שעל הפרק, בגיבוי חברי הקבינט”.

השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ’ התנגדו להצעה וכינו אותה “מתנה לחמאס בזמן שישראל במומנטום”.