הפתעה מרגשת ללוחם שנפצע: חגיגת יום הולדת ב’קבר יוסף’

חיים טוויל
|
כ"א תשרי התשפ"ה / 23.10.2024 12:18
בכניסה מיוחדת בליל הושענה רבא לקבר יוסף – נכנס חייל בודד, שנפצע קשה ב 7 באוקטובר בקרב בכיסופים • ראש מועצת שומרון, ששמע את סיפור החייל, הפתיע אותו עם המתפללים וקציני צה”ל בעוגת יום הולדת – והקהל שר לו

ראש מועצת שומרון יוסי דגן שמע כי החייל הבודד סמ”ר יעקב וועקנין, שנפצע ב-7 באוקטובר בכיסופים בהגנה על היישובים, והיה במצב קשה חודשים רבים – מגיע ל’קבר יוסף’ וחוגג יום הולדת.

דגן התרגש והחליט לשמח אותו. הוא הזמין עבורו עוגת יום הולדת, ובזמן הכניסה לקבר יוסף, בה השתתף וועקנין לראשונה, יחד עם עוד אלפי מתפללים שנכנסו הלילה לקבר, חגגו לו המתפללים וקצינים שהיו במקום יום הולדת.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן: “בדרך כלל אנחנו לא עושים דברים כאלו, אבל כשיש כאן סיפור כזה עם אדם מיוחד כזה – וודאי שאנחנו עושים זאת בשמחה!
יש לנו אורח מיוחד כאן, חייל בודד, לוחם בודד, סמ”ר יעקב ועקנין. הוא נפצע קשה בקרב בכיסופים ב-7 באוקטובר, גיבור אמיתי, במשך חודשים רבים הוא נלחם על החיים שלו, והנה אתה פה, עומד על הרגליים, נמצא פה איתנו ביחד, ביחד עם חברים יקרים שסייעו לך בשיקום”.

הוא פנה לחייל: “נודע לנו שיש לך יום הולדת, פעם ראשונה שאתה מגיע לקבר יוסף, מזל טוב, זה מיוחד שאתה חוגג במקום הקדוש הזה. אנחנו מברכים אותך כולנו, לא רק בשם המתפללים כאן, אלא בשם כל עם ישראל, מברכים אותך, שתהיה לך רפואה שלימה, חיים טובים, רפואה שלימה לכל החיילים הפצועים, ובעזרת ה’ שכל החטופים והחטופות שלנו יחזרו בשלום לביתם. אתה השראה בשביל כולם, כולם מעריצים אותך ואוהבים אותך, ומכאן, מהמקום הקדוש הזה מברכים אותך, שתהיה לך רפואה שלימה, חיים מאושרים, תדע שכל עם ישראל אוהב אותך, וגאה בך.

“שמהכוח של גיבורים כמוך עם ישראל ינצח, בשומרון, בעזה ובלבנון, ובכל הארץ. מזל טוב”.

הכניסה התקיימה כחלק מהכניסות הקבועות של מועצה אזורית שומרון, בליווי ובאישור צה”ל.