ראש החוליה ניסה לברוח: אישום נגד 7 הנאשמים בריגול לאיראן

הוגשו כתב אישום נגד חוליית המחבלים שקיבלה הוראה מהמפעיל האיראני לחסל מדען גרעין ישראלי • ההוראה הייתה: לחסל גם את בני משפחתו של המדען ולשרוף את ביתם • כשנודע לראש החולייה על מעצר חלק משותפיו, הוא נמלט מביתו, שבר את המכשיר המבצעי - והשליך את שבריו
חיים טוויל
כ"א תשרי התשפ"ה / 23.10.2024 10:15

כתבי אישום הוגשו היום (רביעי) על ידי הפרקליטות נגד שישה אזרחים ישראלים ותושב אחד ממזרח ירושלים, בגין עבירות ביטחוניות חמורות, ובהן סיוע לאויב במלחמה ומסירת ידיעות לאויב, לאחר שבהכוונה איראנית ניסו להתנקש במדען גרעין ישראלי.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

הנאשמים הם ראמי עליאן, עבד אל רחמאן עליאן, מוחמד חטיב, ממדוח חדר, עומרי אבו חמידה, מחמוד חדר ומוחמד טהה, בני 19 עד 23 משכונת בית צפצפא בירושלים.

הם נעצרו בחודש שעבר ונחקרו בימ”ר ירושלים.

המפעיל האיראני מסר באמצעות הטלגרם את פרטיו המדוייקים של מדען הגרעין ואף הורה לעליאן, החשוד המרכזי בפרשה, לחסל גם את בני משפחתו ולשרוף את ביתם.

כמו כן המפעיל האיראני הורה לעליאן לצלם את מכון ויצמן למדע ברחובות, שם התגורר המדען עם משפחתו, והנאשם נעזר בחלק מהנאשמים לביצוע המשימה. משנתקלו בעמדת הביטחון במכון ויצמן צילמו רק את הכניסה.

לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו”ד בני ליבסקינד מפרקליטות מחוז ירושלים, לצורך ביצוע משימת ההתנקשות רכש עליאן נשק לביצועה, אך טרם השלמת תכניתו הוא נעצר.

לאחר שחלק מהנאשמים נעצרו ונודע לעליאן על מעצרם, הוא נמלט מביתו, שבר את המכשיר המבצעי והשליך את שבריו בשטח פתוח, על מנת שלא יאותרו.

על פי החשד, עליאן בן ה-23, הוא שגייס את השישה הנוספים לאחר שגורם איראני יצר איתו קשר. עליאן הודה בחקירתו כי ידע שהמפעיל הוא איראני ואף הוסיף כי הפנייה מגורם איראני גרמה לו לחוש גאווה.

שבעת החשודים קיבלו כסף תמורת פעולותיהם, וטענו כי עשו זאת מתוך מניע לאומני.

כתב האישום מפרט שורה של פעולות נוספות שביצעו הנאשמים, בין היתר הטמנת רימון באזור הסטף, ביום השלכת רימון לעבר בית של חייל, הצתת כלי רכב בשכונת עין כרם בירושלים, ניסיונות להשגת אמצעי לחימה, כולל נשק חם ורימונים, תכנון לפגוע בכוחות הביטחון ותליית שלטים להחזרת החטופים.

כל זאת, בתמורה לתשלום באמצעות מטבעות דיגיטליים שאותם המיר עליאן לכסף מזומן בסך של כ-26 אלף שקל.

עבור ההתנקשות במדען הישראלי הוצע לחשודים 200,000 שקלים, 500 שקלים הוצעו עבור צילום מכון מחקר במרכז הארץ, בין 13,000 ל-15,000 שקלים הוצעו עבור רכישת אמצעי לחימה, 380 שקלים הוצעו עבור ריסוס גרפיטי ו-2,000 שקלים עבור שריפת כלי רכב.

הנאשמים ראמי עליאן, עבד אל רחמאן עליאן, מוחמד חטיב, ממדוח חדר, עומרי אבו חמידה, מחמוד חדר ומוחמד טהה מואשמים בביצוע עבירות, כל אחד על פי חלקו, סיוע לאויב במלחמה, מגע עם סוכן חוץ, מסירה ידיעה לאויב, קשר למעשה טרור של רצח, פעולה בנשק למטרות טרור, הצתה, סיוע למסירת ידיעה לאויב ושיבוש מהלכי משפט.

בפרקליטות מדגישים את חומרת המעשים והסכנה הממשית לביטחון המדינה שנבעה מפעילות הנאשמים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות