היועמשית למפכ”ל: ההחלטה להדיח את יועמ”ש המשטרה – מוקפאת

היועצת המשפטית לממשלה הודיעה על הקפאת המהלך של המפכ"ל דני לוי להעברת היועץ המשפטי של המשטרה לתפקיד אחר • טענה כי הודעת המפכ"ל הייתה בניגוד לסיכום איתה • "מהלך של הדחת יועמ"ש, בהליך בזק, הוא חסר תקדים" • שר בכיר: "'מודיעה' שהיא מקפיאה. סליחה, אבל מי היא בכלל?"
חיים טוויל
כ"א תשרי התשפ"ה / 23.10.2024 01:05

דרמה במשטרה: היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הודיעה הערב (שלישי) למפכ”ל המשטרה דני לוי כי החלטתו להדיח את היועץ המשפטי של משטרת ישראל, תנ״צ אלעזר כהנא – מוקפאת.

בהרב מיארה ביקרה בחריפות את המהלך, וציינה כי הודעתו על ההדחה הייתה גם בניגוד לסיכום איתה.

מוקדם יותר החליט לוי להעביר את כהנא לתפקיד ראש חטיבת התביעות – למרות שלא היה מועמד לתפקיד.

העברת כהנא לתפקיד אחר מתרחשת על רקע התנגדותו לקידומו של רב פקד מאיר סוויסה לתפקיד מפקד משטרת תל אביב דרום.

לטענת היועמ”שית, הליך ההדחה נעשה בצורה בלתי תקינה ובשל כך, המהלך מוקפא.

במכתב חריף ששיגרה למפכ”ל המשטרה כתבה היועמ”שית: “היום הודעת כי היועץ המשפטי של המשטרה, תנ״צ אלעזר כהנא, יסיים את תפקידו ויעבור לתפקיד אחר בארגון. זאת, בהליך בזק ובניגוד לרצון הקצין. בנסיבות העניין דומה כי מדובר בהדחה של יועמ”ש משטרת ישראל ממילוי תפקידו, ללא כל עילה המצדיקה זאת”.

בהרב מיארה הדגישה: “יועמ”ש המשטרה הוא שומר סף פנים ארגוני ואמון על הטיפול במכלול ההיבטים המשפטיים בעבודת המשטרה, בהם גם היבטים רוחביים, משמעותיים ורגישים, כמו המחאות המתקיימות ברחבי הארץ ונושא טוהר המידות והמינויים במשטרה”.

היא הוסיפה: “מינוי או סיום כהונה של יועצים משפטיים בארגונים שונים לרבות המשטרה, נעשים בהיוועצות עם היועצת המשפטית לממשלה, לה הם כפופים מבחינה מקצועית. מהלך כזה של הדחה בפועל של יועץ משפטי, בהליך בזק כמתואר, וללא מעורבות של היועצת המשפטית לממשלה, הוא חסר תקדים”.

בהרב מיארה חשפה כי סיכמה עם המפכ”ל קודם לכן שתנ”צ כהנא לא יועבר מתפקידו, אך הדבר נעשה בכל זאת: “בשיחה שקיימנו הערב, סוכם כי יועמ״ש המשטרה לא יועבר מתפקידו עד שנקיים פגישה מסודרת בעניין. חרף זאת הודעת לארגון, לאחר שיחתנו והסיכום האמור, על החלטתך להעביר את יועמ״ש המשטרה מתפקידו.

“עד לבירור חוקיות המהלך החריג שמוטלת בספק, יש להקפיא את המצב העובדתי הקיים ביחס ליועמ״ש המשטרה, ובכלל זאת להימנע מהעברתו לכל תפקיד אחר”.

בכיר בממשלה אמר בתגובה למוטי קסטל, הכתב הפוליטי של ערוץ 14: “היועצת המשפטית ‘מודיעה’ שהיא מקפיאה את הדחת יועמ”ש המשטרה, משל היא השר או המפכ״ל. סליחה, אבל מי היא בכלל? הממשלה עושה רפורמה שקטה? היא עושה רפורמה שקטה!

“בזמן מלחמה ובשעה שהציבור לא קשוב לשום דבר, היא הפכה את עצמה מיועצת שלא רק קובעת מדיניות, אלא ליועצת שממנה, מפטרת, מדיחה ומבטלת הדחות. ראש ממשלת על”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות