מוחמד מג’אדלה צייץ תיעוד מהסבל של ילדי עזה. אז הזכירו לו מה שכח

פרשן חדשות 12, מוחמד מג'אדלה, פרסם סרטון המציג את הסבל של ילדי עזה במלחמה • איש התקשורת יותם זמרי הגיב לו: "חגגו טבח, קיבלו נכבה. כניעה, חטופים, ונדבר" • העיתונאי אבישי גרינצייג: "אתה אמור להסביר מי גוזר על בני עמו את הסבל הזה"
אבי כץ
כ' תשרי התשפ"ה / 22.10.2024 00:05

מוחמד מג’אדלה, הפרשן לענייני ערבים של חדשות 12, פרסם הערב (שני) בחשבון הטוויטר שלו סרטון המציג את סבלם של ילדי עזה במלחמה – וגרר ביקורת מצד כתב התאגיד אבישי גרינצייג שתהה מדוע אין אזכור בציוץ למי שגורם לסבל להימשך.

מג’אדלה כתב לצד סרטון, בו רואים ילדה עזתית סוחבת את אחותה על גבה, לאחר שנפגעה מרכב: “קחו לכם רגע וצפו בסרטון הזה, פשוט תביטו למציאות שלא רוצים שתראו בעזה. ואם צפיתם והתעוררו בכם כל מיני טיעונים וניסיוניות להסברים במקום חמלה ועצב עמוק על מה שקורה לילדים שחיים במקום הזה, עמכם הסליחה”.

 

שרה כהן העצני, ‏‏יו”ר תנועת ‘ישראל שלי’, הגיבה לו: “מי שהתחיל במלחמה וחגג על הגופות השחוטות שלנו, משלם עכשיו את המחיר. את החטופים עכשיו, כניעה עכשיו, ועד אז לא יהיה מנוח”.

חבר הכנסת אלמוג כהן הגיב: “צפיתי. איש לא שמח כשילדים סובלים, אבל כשילדינו סבלו, נשחטו, נכפתו ונשרפו חיים, הם שם חילקו בקלאוות. אז עכשיו שהילדים שלהם ישלמו. שאלף ילדים של האויב יבכו ולא ילד אחד שלנו”.

איש התקשורת יותם זמרי הגיב: “חגגו טבח, קיבלו נכבה. כניעה, חטופים, ונדבר”.

איש התקשורת חנן עמיאור, ‏‏‏‏עורך אתר ביקורת התקשורת ‘פרספקטיבה’: “אתה צפית יחד עם כולנו בסדיזם הברברי של רוצחי ואנסי חמאס שורפים ילדים בחיים, ועד היום אתה מסרב להגיד שחמאס הוא ארגון טרור, ואתה עוד מעז להטיף לנו על חמלה ועל עצב עמוק? לץ.

“יש להם כל רגע אפשרות להחזיר את החטופים ולהיכנע ולסיים את המלחמה. מניח שאתה מתנגד גם לזה”.

עורכת הדין כנרת בראשי: “עמך הסליחה שההורים שלהם משתמשים בהם לתעמולה שקרית. עמך הסליחה שהילדים האלה יגדלו ויהפכו למוטציות רצחניות, בדיוק כמו אלה שפגשנו ב-7 באוקטובר. רוצחים שפלים ששרפו, רצחו, אנסו, ביתרו ושחטו את ילדנו הקטנים, האמהות, האבות, זקנים וכל מי שרק נשם באופן יהודי. אתה זה שצריך לבקש מאיתנו סליחה על קריינות לארגון שתומך וממן טרור, במקום לעשות שירות אזרחי או צבאי במדינה בה אתה גר. תנצל את ההזדמנות הזו להגיד תודה על הארץ הזו, שיש מי שמגן עליך ואתה כאמור לא לוקח חלק בנטל”.

הכתב לענייני משפט של ‘כאן חדשות’, אבישי גרינצייג, תהה מדוע אין אזכור בציוץ למי שגורם לסבל להימשך – והגיב למג’אדלה:  “סליחה אבל זה טיעון פח אנטי עיתונאי. ‘אם צפיתם והתעוררו בכם כל מיני טיעונים ונסיונות להסברים במקום חמלה ועצב עמוק…’. אין ספק שילדים בעזה סובלים מאוד, רובם על לא עוול בכפם, וזה עצוב באמת. אבל אנחנו לא בתחרות מי סובל יותר, ומי שסובל יותר – הוא המנצח”.

הוא הוסיף: “אתה מנסה להשתיק את הטיעונים ואת ההסברים לשאלה איך הגענו למצב הזה ומדוע המצב הזה לא הסתיים כבר מזמן מזמן”.

“כעיתונאי, אתה אמור להסביר מי גוזר על בני עמו את הסבל הזה. מי מסרב להניח את הנשק ואת דרך הטרור, ומי מסרב לשחרר את החטופים שחטף באכזריות אין קץ כדי לסיים את המלחמה. כעיתונאי, אתה אמור להסביר מי משתמש במוות ובסבל של הילדים העזתים ככלי לקידום המטרות שלו, ומי רואה במוות שלהם כמחיר טקטי ששווה וטוב להקריב למען הג׳יהאד”.

הוא פנה למג’אדלה: “את התעמולה הרדודה של פורנו-סבל של תושבי עזה הייתי מצפה לקרוא ב’Gaza now’ ושאר שופרות החמאס ולא אצל עיתונאי ישראלי”.

גרינתייג הוסיף: “ובשולי הדברים – הסרטון הזה נראה מבויים. ילדים סובלים ומתים בעזה. אין ספק. אבל הסרטון הזה צועק ‘אני מבושל’. האיש התמים מצלם את הילדה הקטנה סוחבת את אחותה שנדרסה על ידי אוטו ושהיא לוקחת אותה בעצמה לבד כבר שעה. מתחיל לתחקר אותה תוך כדי שהוא מצלם, במקום פשוט לעזור לה ולהרים אותה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות