“פתקא טבא”: תפילת גדולי ישראל בזמן חיתום הדין ויציאת הפתקים

חרדים 10 • מקדם
|
כ' תשרי התשפ"ה / 22.10.2024 01:16
ביום הושענא רבה, בזמן הנעלה של חיתום הדין, לא רק נאחל זה לזה “פתקא טבא” או ‘א גוט קוויטל’, אלא גם נוודא כי זה מה שיקרה, בזכות כח הצדקה ותפילה גדולי ישראל  • כך נזכה לנצל את ההזדמנות הנדירה

ביום הושענא רבה הקרב ובא, יתקיים מעמד תפילה יוצא דופן בהשתתפות גדולי ישראל, אשר יישאו תפילה מיוחדת עבור התורמים לוועד הרבנים, ביום זה, “יום יציאת הפתקים”.

ספר הזוהר (חלק ב, דף קמב/א) מתאר: “בליליא בתראה דחגא, דקא נפקן פתקין מבי מלכא” – בלילה האחרון של החג [חג סוכות], יוצאים הפתקים מבית המלך.

במקום נוסף (חלק ג, דף לא/ב) מוסיף הזוהר: “ביומא שביעאה דחג, הוא סיומא דדינא דעלמא, ופתקין נפקין מבי מלכא” – ביום השביעי של החג, הוא יום סיום הדין של העולם ופתקים [עם גזר הדין כתוב וחתום] יוצאים מבית המלך.

שלחו עכשיו את השמות לתפילת גדולי ישראל בהושענא רבה

ביום זה מסתיים תהליך הדין שהחל בראש השנה. הזוהר (חלק א, דף רכ/א) מגלה לנו כי גם אדם שלא עשה תשובה עד יום כיפור, עדיין יכול לעשות תשובה עד מוצאי היום השביעי של חג סוכות.

אם אכן עשה כך, הפתקים עם גזר הדין עבורו לא יימסרו לשליחים, ובכך ניתנת הזדמנות אחרונה לשינוי הגזרה.

ביום גדול ונעלה זה, ועד הרבנים מקיים את מעמד התפילה המיוחד. גדולי ישראל יתכנסו לשאת תפילה עבור כל התורמים לוועד הרבנים, בבקשה לשנה טובה ומבורכת, בריאות, פרנסה טובה וכל הישועות. זוהי הזדמנות נדירה להיכלל בתפילתם של גדולי הדור ברגעים הגורליים של חתימת הדין.

שלחו עכשיו את השמות לתפילת גדולי ישראל בהושענא רבה

בזמן קדוש זה, מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט”א, שכל ימיהם קודש לתורה ולעבודת ה’, עומדים ומתחננים עבורכם. בשעה גורלית זו, כשהשנה החדשה עומדת להיחתם סופית, הם נושאים את שמותיכם לפני כיסא הכבוד.

מי יכול לאפשר לעצמו לפספס את ההזדמנות הנדירה? כולנו חייבים לדאוג לכך ששמותינו ושמות בני משפחותינו יוזכרו לטובה ולברכה על ידי גדולי ישראל, ביום יציאת הפתקים. לא רק נאחל זה לזה “פתקא טבא” או ‘א גוט קוויטל’, אלא גם נוודא כי זה מה שיקרה, בזכות כח הצדקה ותפילה גדולי ישראל.

שלחו עכשיו את השמות לתפילת גדולי ישראל בהושענא רבה