הבונקר של נסראללה: חצי מיליארד דולר מתחת לבי”ח בביירות • צפו

תיעוד אחד הבונקרים של חסן נסראללה המשמש כמחסן כספים מרכזי של חיזבאללה - שהוקם מתחת לבית החולים 'אלסחאל’ • על פי ההערכות, בתוך הבונקר מאוחסנים לפחות חצי מיליארד דולרים
חיים טוויל
כ' תשרי התשפ"ה / 21.10.2024 21:19

דובר צה”ל הציג הערב (שני) תמונה של בונקר הכספים של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, שהוקם מתחת לבית החולים ‘אלסחאל’ בלב ביירות.

דניאל הגרי אמר בפתח דבריו: “אמש יצאה קריאה לתושבי לבנון להתפנות מאזורים, הותקפו 20 מטרות – רובן בביירות. אחד מהיעדים הוא מחסן כספים תת-קרקעי בשימוש ‘אגודת’ אל-קרד אל-חסן. היה בו מצבור כסף מזומן וזהב בשווי עשרות מיליוני דולרים, שתכליתם מימון חיזבאללה.

“בשנים האחרונות מדינת לבנון נמצאת במשבר כלכלי. חיזבאללה ניצל את המשבר הזה כדי לחזק את דריסת הרגל שלו ואת מעמדו בלבנון. חיזבאללה הקים רשת נפרדת מהרשת הכלכלית והחוקית של לבנון, וגייס מאות מיליוני דולרים.

תקיפת המפקדות והאתרים לאחסון כספים של חיזבאללה

“ארה”ב ומדינות המערב הטילו סנקציות כבדות על האגודה הזו, משום שהיא מממנת פעילות טרור באופן ישיר. המערכים שתקפנו אלו גופים היושבים תחת ארגון הטרור ומתחזים למערכים אזרחיים, כשבפועל מטרתם אחת ויחידה: חיזוק יכולות הטרור של חיזבאללה”.

בהמשך הסביר הגרי: “חיזבאללה משתמש במוסדות אזרחיים של המדינה ובעיקר באגודה שלו, ובאמצעות המערכים שלה לוקח כסף מאזרחי לבנון. במציאות אחרת הכסף הזה היה משמש לשיקום מדינת לבנון – ולא לשיקום טילים”.

דובר צה”ל חשף כי בלב ביירות מתחת לבית החולים בדאחיה נמצא אחד מהבונקרים של נסראללה שמוקם במכוון מתחת לבית החולים. על פי ההערכות בתוך הבונקר מאוחסנים לפחות חצי מיליארד דולרים.

הגרי הודיע כי בשעות הקרובות צה”ל יחל בגל תקיפות של מטרות טרור בדאחיה בביירות וברחבי לבנון.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות