תיעוד העזתים שמתפנים מג’באליה מטריף את הפלסטינים: נכבה חדשה

חרדים 10
|
י"ט תשרי התשפ"ה / 21.10.2024 15:18
רק הבוקר עזבו אלפים את מחנה ג׳באליה – מעוז חמאס חשוב – והתפנו דרומה יש עוד גלים של תושבים שעוזבים את המחנה • מספר המתפנים בימים האחרונים מוערך ביותר מ-10,000 • צה״ל הקים מחסומים בנקזים כדי לבדוק את כל היוצאים – ועוצר את המחבלים שמנסים לחמוק החוצה

מבצע משולב של צה”ל והשב”כ, לצד פעילות מתמשכת של כוחות אוגדה 162, מסמן שינוי במפת הלחימה ובמציאות ההומניטרית באזור – כאשר אלפי עזתים עזבו את מחנה ג’באליה – מעוז חשוב של חמאס – רק הבוקר.

מספר העוזבים מוערך ביותר מ-10,000 בימים האחרונים. צה”ל יצר מסדרונות בטוחים שאפשרו לאזרחים להתפנות באופן מסודר,  הקים מחסומים בהם נבדקים כל היוצאים – ועוצר את המחבלים שמנסים לחמוק החוצה.

בתיעודים מעזה נראים פלסטינים מרימים דגל לבן ועוברים במעברי הבידוק ליד חיילי צה”ל, שמחלקים מים למתפנים.

עם זאת, לפי נתוני האו”ם, כ-400,000 עזתים עדיין מתגוררים בצפון הרצועה, כאשר רבים מהם מסרבים להתפנות.

לפי דיווח ב’מעריב’, התיעודים של העזתים המתפנים מג’באליה מטלטל את הגולשים הפלסטינים ברשתות החברתיות. שכן, גם אחרי שנה של מלחמה תיעודים אלה מהווים עבורם “נכבה חדשה”.

ארגון הטרור חמאס פרסם הודעה המתייחסת לפעילות צה”ל בצפון הרצועה: “השתיקה הבינלאומית החשודה בנוגע ליישום הכיבוש של (תוכנית הגנרלים); זוהי השתתפות ממשית בפשע, ועל הקהילה הבינלאומית לנקוט בפעולה דחופה כדי לעצור את מעשי הטבח המתמשכים נגד עמנו בצפון רצועת עזה”.

 

גורמי צה”ל מדווחים, כי נראים סימני שבירה בג’באליה כאשר תושבים רבים החלו, למרות לחץ החמאס, לצאת מבתיהם ולהתפנות. במקביל, צה”ל מזהה תחילה של שבירת כוחות המחבלים במקום.