פיצוץ עז נשמע באזור ת”א – בגלל שיגור מלבנון שנפל בשטח פתוח

רכב התפוצץ בדמשק • בשדרות - אזעקה בעקבות יירוט רקטה מעזה • האיום מישראל לחיזבאללה: פגיעה בבכיר שלנו? נהרוס את הדאחייה • ארה"ב: סוללת ההגנה THAAD כעת מבצעית בישראל • הקבינט לא הסמיך את ראש הממשלה ושר הביטחון להכריע בנוגע לתקיפה באיראן • עדכונים שוטפים
חרדים 10
י"ט תשרי התשפ"ה / 21.10.2024 12:48

היום ה-381 למלחמה |  עדכונים שוטפים:

23:40 –  בקטר מדווחים: עד כה בוצעו 6 תקיפות ישראליות בדאחייה בביירות

משרד הבריאות הלבנוני דיווח על ארבעה הרוגים באחת התקיפות בדאחייה

22:40 –  דיווח לבנוני: צה”ל תקף לראשונה בשכונת אל-אווזאעי בביירות, על גבול הדאחייה ומרכז העיר

20:55 – דובר צה”ל מאשר: “חיסלנו בסוריה בכיר במערך הכספים של חיזבאללה”

19:35 – הרמטכ״ל בלבנון: “נותנים מענה לאיראן שמממנת ושולחת לכאן אמצעי לחימה”

הרמטכ”ל  הרצי הלוי קיים היום הערכת מצב וסיור בדרום לבנון עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין ומפקדים נוספים. בדבריו אמר הלוי: “תקפנו קרוב ל-30 מטרות של מערכת הבנקאות של חיזבאללה. היא מקבלת את הכסף מאיראן, מלווה ובסוף מממנת את הטרור של חיזבאללה. כל הדבר הזה בסוף מביא למענה משלים כולל גם מול איראן שבסופו של דבר מממנת ושולחת לפה אמצעי לחימה ואנשים”

19:30 – דיווח בסוריה: היעד לתקיפה בדמשק – מחליפו של מפקד יחידה 4400 בחיזבאללה

לפי מקורות בסוריה, היעד של התקיפה בשכונת אל-מזה בדמשק הוא מחליפו של מפקד יחידת 4400 בחיזבאללה, שאחראי על התעצמות והעברת אמצעי לחימה לארגון, מוחמד ג’עפר קוסייר

18:46 – צה”ל על האזעקות בצפון רמת הגולן: 45 שיגורים חצו מלבנון, חלקם נפלו בשטחים פתוחים

18:33 – פיצוץ חזק נשמע באזור המרכז

לפי צה”ל זוהה שיגור שחצה משטח לבנון ונפל בשטח פתוח במרכז הארץ. לא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

17:30 –  חיל האוויר יירט שיגור אחד שחצה מצפון הרצועה, 30 שיגורים חצו לגליל והגולן

בהמשך להתרעות שהופעלו לפני זמן קצר בשדרות ואיבים, חיל האוויר יירט שיגור אחד שחצה מצפון הרצועה.

בהמשך להתרעות שהופעלו בשעתיים האחרונות במרחבים הגליל העליון, הגליל המערבי ודרום רמת הגולן, זוהו כ-30 שיגורים שחצו משטח לבנון. חלקם יורטו, זוהו נפילות במרחבים. כוחות כיבוי פועלים על מנת לכבות מספר שריפות שהתפתחו במרחבים.

בהמשך להתרעות שהופעלו בשעה 15:43-15:44 במרחבים בקעת בית שאן, מנשה, העמקים וגליל תחתון, חיל האוויר יירט שני שיגורים שנורו משטח לבנון. אין נפגעים בכלל האירועים.

17:10 – אזעקות הופעלו בשדרות והסביבה: רקטה יורטה

יורטה רקטה אחת ששוגרה מאזור שצה”ל פועל בו בצפון הרצועה לאזור שדרות.

17:08 – דיווחים בסוריה: פיצוצים בדמשק, יש נפגעים

לפי דיווחים מכונית הותקפה בשכונת אל-מזה בבירת סוריה – ויש נפגעים. לפי חלק מהדיווחים מדובר בפגיעה של טיל ברכב. ברשת אל-מיאדין דיווחו כי מדובר בפיצוץ של מטען. עוד דווח כי יש הרוג כתוצאה ממטען שהוטמן בתוך המכונית.

17:07 – מטה משפחות החטופים הגיש תלונה למשטרה עלן הפצת הודעות הכזב אודות גורל החטופים

מטה משפחות החטופים הגיש היום (שני) תלונה לללהב 433, יחידת הסייבר של המשטרה, לאחר שהופצו הודעות כזב ביום שבת האחרון בנוגע לגורל החטופים. זאת, בתמיכת משפחות ששמות יקיריהן נכתבו בהודעות. לפי הודעת מטה המשפחות התלונה הוגשה כדי, “למצות את הדין עם מפיצי חדשות הכזב ועל מנת למנוע מקרים עתידיים”.

17:06 – לשכת רה”מ: נתניהו ייפגש מחר בירושלים עם שר החוץ האמריקני בלינקן

16:54 – רצף אזעקות בשורת יישובים בקו העימות, ובהם קריית שמונה, שלומי ומשגב עם

16:48 – 5 כטב”מים מלבנון יורטו בים התיכון: ההמראות בנתב”ג שובשו לזמן קצר

מסוקי קרב ומטוסי קרב של חיל האוויר סיכלו ניסיון חדירה של חמישה כטב”מים לישראל. יירוטים בוצעו מעל לים התיכון, ואלו הביאו לשיבושים בפעילות נמל התעופה בן-גוריון לזמן קצר. מצה”ל נמסר: “אין חשש לאירוע ביטחוני”.

16:35 – מקרון שוחח עם נתניהו לאחר פגיעת כטב”ם בביתו בקיסריה: “אין להסכים לתקיפה זו, צרפת מחויבת לביטחונה של ישראל”

16:25 –  דיווח ברשתות ערביות: תקיפות ישראליות בכפרים סריפר ושחור בדרום לבנון

16:01 –  יו”ר הפרלמנט הלבנוני לשליח האמריקני: “אפשר לשוב לדון בהסכם שיכלול הפסקת אש בת 3 שבועות”

ערוץ סקיי ניוז בערבית דיווח היום (שני) ממקורותיו כי נביה ברי, יו”ר הפרלמנט הלבנוני אמר לשליח האמריקני ללבנון הוכשטיין כי אפשר לשוב לדון בהסכם שיכלול הפסקת אש בת שלושה שבועות. בנוסף, ברי הודיע להוכשטיין שלבנון תוכל לבחור נשיא בשבוע הראשון של הפסקת האש ושהנשיא הנבחר יפקח על יישום החלטה 1701 ועל ההגעה להפסקת אש קבועה עם ישראל.

15:45 – אזעקות בשורת יישובים בצפון

התרעות הופעלו בשורת יישובים בצפון, בגזרה המזרחית, בהם: בית שאן, טבריה, נוף הגליל, יישובים בעמק יזרעאל, יישובי עמק הירדן ויישובים בגליל התחתון.

15:38 – אזעקות בקצרין וביסוד המעלה

התרעות הופעלו בשני היישובים. לא דווח על נפגעים או נזק.

15:15 – דיווח בלבנון: כטב”ם ישראלי תקף כלי רכב סמוך לבית מלון בצור

15:05 – דיווח בלבנון: צה”ל תקף באל-הרמל בבקעת הלבנון

כלי תקשורת בלבנון מדווחים על 4 הרוגים בתקיפה.

14:37 – 25 שיגורים לעבר יישובי אצבע הגליל

התרעות הופעלו בשורת יישובים באצבע הגליל, בהם קריית שמונה. מצה”ל נמסר כי זוהו כ-25 שיגורים שחצו משטח לבנון, חלקם יורטו, זוהו נפילות. אין נפגעים.

14:20 –  משרד החוץ של ארה”ב: בלינקן יגיע לביקור בישראל

שר החוץ האמריקני בלינקן יגיע לישראל מחר לפגישות עם הצמרת המדינית – כחלק מהדחיפה של הממשל האמריקני לפתרון דיפלומטי בלבנון ולהביא להפסקת המלחמה ולשחרור חטופים.

בהודעה מטעם מחלקת המדינה נמסר כי בלינקן “ידון בצורך להגיע לפתרון דיפלומטי לסכסוך בין ישראל לחיזבאללה המיישם במלואו את החלטת מועצת הביטחון של האו”ם 1701 ומאפשר לאזרחים משני צדי הקו הכחול לחזור לבתיהם”.

14:09 – בפעם השלישית היום: אזעקות בכרמיאל – זוהו כ-5 שיגורים מלבנון, חלקם יורטו והיתר נפלו בשטחים פתוחים

אזעקות הופעלו גם בדיר אל-אסד, משגב, מרום הגליל, מעלה יוסף ובעוד כמה יישובים בגליל העליון.

13:40 – הוכשטיין בלבנון: “אף אחד לא עשה דבר כדי ליישם את החלטה 1701”

השליח האמריקני עמוס הוכשטיין במסיבת עיתונאים בביירות: “אף אחד לא עשה דבר כדי ליישם את החלטה 1701 בלבנון, מנסים למצוא פתרון שמבוסס עליה וביקורי נועד להנחת היסודות ל⁧סיום הסכסוך בידי יישומה באופן הוגן ושקוף. קישור גורלה של לבנון לסכסוכים אחרים – אינו אינטרס של העם הלבנוני”.

13:36 – עובד זר בשנות ה-30 לחייו נפצע קל מרסיסים באיילת השחר

12:29 – אזעקות בחיפה, יקנעם, כרמיאל, עכו, הקריות ויישובים רבים: יורט שיגור אחד בשמי עמק יזרעאל

אזעקות הופעלו בעכו, כרמיאל, דיר אל-אסד, ירכא, קריית ים, קריית ביאליק, חיפה, קריית מוצקין, שפרעם, סכנין, מטה אשר, מעלה יוסף, משגב, מרום הגליל, הגליל התחתון ואזור עמק יזרעאל.

12:15 – צה”ל תקף  15 משגרים שכוונו לעבר יישובי הצפון

בשעה האחרונה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בדרום לבנון משגרי טילים קצרי טווח, שכוונו לעבר יישובי הצפון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בהכוונת פיקוד הצפון, 15 משגרים שכונו לעבר שטח מדינת ישראל ובהם משגרים שירו לעבר הגליל המערבי. בנוסף הותקפו מבנים צבאיים ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה במספר מרחבים בדרום לבנון.

12:00 – דיווח: ישראל הזהירה את חיזבאללה – “נהרוס את כל הדאחיה אם בכיר ישראלי כלשהו יפגע”

לפי דיווח בערוץ אל-ערביה הסעודי, ישראל העבירה מסר של אזהרה לחיזבאללה מפני ניסיון חוזר לפגוע בבכירים ישראלים –  והזהירה כי תהרוס את כל הדאחיה, אם בכיר ישראלי כלשהו יפגע.

זאת, לאחר שחיזבאללה שלח כטב”ם לעבר בית ראש הממשלה נתניהו בקיסריה.

עוד נטען בדייווח כי חיזבאללה ניסה לפגוע בשני פוליטיקאים ישראלים מלבד נתניהו. ארגון הטרור קיבל את המסר של ישראל, אבל לא קיבל החלטה בעניין.

11:10 –  עוד עזתים עוזבים את ג’באליה

דובר צה”ל בערבית, אל”ם אביחי אדרעי הודיע אתמול כי “מחסום הפחד מסינוואר נסדק”. צה”ל קרא למאות תושבי האזור להתפנות – ומאות ממשיכים לעזוב.

 

11:00 – הפעילות בדרום לבנון: הלוחמים השמידו משגר טעון ומחסני אמל”ח

לוחמי צוות הקרב החטיבתי 188 בפיקוד אוגדה 36 איתרו והשמידו מחסן אמצעי לחימה שמוקם בלב שכונת מגורים בסמוך לבית אזרחי. “במחסן נמצאו עשרות טילים ארוכי וקצרי טווח, תחמושת, עשרות פצצות מרגמה, מקלעים, מטענים וציוד רפואי”, אמרו בצה”ל.

בפעילות נוספת, אותר והושמד רכב ועליו משגר רקטות שאותר צמוד למבנה אזרחי בעודו טעון ומוכן לשיגור לעבר יישובי הארץ.

10:55 –  דיווח: איראן הזהירה את סבא”א מפני פגיעה ישראלית במתקני הגרעין שלה

איראן פנתה בתלונה לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא”א) בעקבות איומי ישראל “לפגוע במתקני הגרעין”, כך לפי דובר משרד החוץ האיראני, שהזהיר: “נחליט איך ומתי להגיב לישראל”.

10:52 – אזעקות באצבע הגליל

התרעות המזהירות מפני ירי טילים ורקטות הופעלו במספר יישובים באצבע הגליל. האזעקות נשמעו ביישובים קריית שמונה, משגב עם, מנרה, מרגליות וכפר גלעדי.

08:40 – ארה”ב: סוללת ההגנה THAAD כעת מבצעית בישראל

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין הגיע לקייב באוקראינה, והודיע במהלך ביקורו כי סוללת ההגנה האווירית THAAD שהגיע במשלוח מיוחד מארה”ב נפרסה בישראל במלואה והפכה למבצעית. הסוללה תופעל בידי חיילים של צבא ארה”ב לפי הצורך ובשיתוף פעולה עם מערך ההגנה האווירי בישראל.

08:25 – כ-25 שיגורים לעבר כרמיאל והגליל המערבי

כ-25 רקטות שוגרו מלבנון לכרמיאל ולכמה יישובים בגליל המערבי. חלקן יורטו, היתר נפלו בשטחים פתוחים. אין נפגעים ולא דווח על נזק. נפילה בשטח פתוח תועדה ליד סכנין. תושבים תיעדו גם יירוטים רבים בשמי האזור.

האזעקות הופעלו במעלות תרשיחא, חוסן, פסוטה, אבירים, צוריאל, אשחר, אשבל, ערב אל נעים, סכנין, כרמיאל, כפר ורדים, פקיעין החדשה, כסרא סמיע, מעיליא ומעונה.

07:45 – צה”ל: תקפנו הלילה עשרות יעדים כלכליים של חיזבאללה

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה, בביירות, בעומק ובדרום לבנון, ובהכוונה מודיעינית של אגף המודיעין, עשרות מפקדות ואתרים בהם אוחסנו כספים ששימשו את הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חיזבאללה לפעילות טרור נגד מדינת ישראל.

“כספים אלו, ששימשו לפעילות טרור, אוחסנו בין היתר בנכסים של אגודת קרצ’ אלחסן, אשר מממנת את פעילות הטרור של חיזבאללה באופן ישיר, לרבות רכישת אמצעי לחימה, ולשם תשלום וחלוקת משכורת לפעילי הזרוע הצבאית של חזבאללה”, נמסר מצה”ל. “חיזבאללה מאחסן מאות מיליוני דולרים בסניפי האגודה, בהם כספים שמשויכים באופן ישיר לארגון הטרור”.

06:50 – דיווח: ישראל העבירה לבית הלבן דרישותיה לסיום המלחמה בלבנון

לפי דיווח ב”אקסיוס” ועל רקע ביקורו של השליח האמריקני עמוס הוכשטיין בביירות, ישראל העבירה לבית הלבן את דרישותיה לסיום המלחמה בלבנון. אחת הדרישות, כפי שדווח, היא שצה”ל יורשה לבצע “אכיפות” על מנת להבטיח שחיזבאללה לא מתחמש מחדש. ישראל עוד דורשת כי לחיל האוויר יהיה חופש פעולה בשטחה האווירי של לבנון.

גורם רשמי בארצות הברית ציין כי לא סביר שלבנון והקהילה הבין לאומית יסכימו לתנאיה של ישראל.

06:45 – חוסלה מהאוויר חוליית חיזבאללה לאחר ששיגרה רקטות, לוחמי אוגדה 162 חיסלו עשרות מחבלים ברצועה

דובר צה”ל עדכן כי בדרום לבנון, כוחות מאוגדות 36, 98, 146 ו-91 איתרו במהלך פעילותם והשמידו מצבורים רבים של אמצעי לחימה ששימשו את חיזבאללה – בהם נשקים, טילי נ”ט ומשגרים שכוונו לעבר יישובי צפון הארץ. כוחות אוגדה 91 זיהו חוליית מחבלים ששיגרה רקטות לעבר שטח ישראל ממרחב הסמוך לבית ספר באזור – ובסגירת מעגל מהירה הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שתקף את המחבלים וחיסל אותם.

לוחמי אוגדה 98 חיסלו ביממה האחרונה מחבלים רבים של חיזבאללה, בהם מפקדים בדרג הטקטי של הארגון וחוליית מחבלים ששיגרה טילי נ”ט לעבר הכוחות. כוחות אוגדות 36 ו-146 איתרו משגרי נ”ט שכוונו לעבר יישובי הצפון לצד תשתיות תת קרקעיות – והכווינו תקיפות של חיל האוויר בהן חוסלו מחבלים. כמו כן, חיל האוויר תקף עשרות משגרים שכוונו לעבר ישראל, מבנים צבאיים ותשתיות צבאיות נוספות של חיזבאללה.

ברצועת עזה, כוחות אוגדה 162 השמידו במרחב ג’באליה תשתיות טרור ופירי מנהרות – וחיסלו עשרות מחבלים ביממה האחרונה. במהלך פעילות הכוחות, לוחמי צק”ח 401 חיסלו בירי טנקים, בהיתקלויות ובהכוונת תקיפות של חיל האוויר מספר מחבלים שהיוו איום על הכוחות. במקביל, כוחות אוגדה 252 השמידו תשתיות טרור ומחסן אמל”ח במרכז הרצועה.

06:10 – דובר ראש הממשלה: הועלו בקבינט רעיונות חדשים בסוגיית החטופים

דובר ראש הממשלה נתניהו עדכן כי “בדיון הועלו רעיונות חדשים לבחינת היתכנות למתווה שחרור חטופים”.

06:05 – הקבינט לא הסמיך את נתניהו וגלנט להכריע בסוגיית התקיפה באיראן

מקורות: ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני אמש לא כללה הסמכה של ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט בנוגע לתקיפה באיראן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות