נחשף מסמך ההתרעה שהפיץ שב”כ בליל הטבח: חמאס הפעיל הסימים

ב-02:58 בליל 7 באוקטובר הפיץ שב"כ התרעה לכלל מערכות הביטחון כי פעילי חמאס הפעילו את הסימים שהושתלו בטלפונים שקיבלו • בניגוד לטענותיה, המשטרה קיבלה התרעה • בכירים במשטרה שהיו בתפקיד בליל ההתרעה: "על התרעה חמורה כזאת היה צריך להרים טלפונים ולא להסתפק בדיווח"
חרדים 10
י"ט תשרי התשפ"ה / 20.10.2024 23:04

השב”כ הפיץ מסמך התרעה ב-7 באוקטובר לכלל מערכות הביטחון, לאחר שהתגלה כי חמאס הפעיל את הסימים שהשתיל שב”כ בטלפונים של פעיליו. מדובר באותו מבצע סימים שנחשף לפני כמה חודשים, והיה אמור לספק את האינדיקציה המשמעותית ביותר לכוונות של חמאס ליזום התקפה נגד ישראל.

לפי דיווח הערב (ראשון) של סולימאן מסוודה ב’כאן חדשות’, מסמך ההתרעה הופץ בשעה 02:58 – שעות לפני הטבח ב-7 באוקטובר.

במסמך נכתב: “ממידע שברשותנו (קיימת) אינדיקציה להשמשה ופעילות של [שם הקוד של המבצע] במספר חטיבות חמאס. עד כה, אין ברשותנו מידע אודות מהות הפעילות. עם זאת, לציין כי מדובר במצרפיות חריגה ובהינתן סימנים מחשידים נוספים עשויה להצביע על פעילות התקפית של חמאס”.

המסמך המלא, שנחשף בפעם הראשונה, חושף גם פרט חדש – והוא שבניגוד לטענותיה, המשטרה קיבלה עדכון מפורט על הסימנים המחשידים שעלו בליל מתקפת חמאס.

 

יצוין, כי היו סימנים מחשידים נוספים, אך בסופו של דבר העריכו במערכת הביטחון שחמאס לא יבצע את המתקפה.

מהשב”כ נמסר לכאן חדשות’ שהם אינם מתייחסים לפרסום.

מהמל”ל נמסר: “בניגוד לפרסום השקרי לא נמסרה כל התרעה לפנות בוקר של ה-7 באוקטובר”.

דובר צה”ל, דניאל הגרי, התייחס הערב לפרסום: “עוד לא סיימנו את התחקירים על ההתרעות בליל 7 באוקטובר. אנו כרגע ממוקדים בלחימה וגם עוסקים בתחקירים. כשנסיים נציג את כל הדברים בשקיפות מלאה לציבור, בדגש על הלילה שקדם ל-7 באוקטובר”.

בכירים במשטרה שהיו בתפקיד בליל ההתרעה אמרו ל’כאן חדשות’: “על התרעה חמורה כזאת היה צריך להרים טלפונים ולא להסתפק בדיווח. על פחות מזה התקשרו אלינו בעבר והקפצנו כוחות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות