חיסולו של נסראללה עלה לנו 25 מיליון שקל – וכל זה ב-10 שניות

הרחבת המלחמה בזירה הצפונית עלתה למדינה מתחילת ספטמבר כ-25 מיליארד שקל, בין השאר בעקבות שימוש בחימושים יקרים - והצורך לירות מאות מיירטים יקרים, נוכח הגידול הרב בירי טילים וכטב"מים
חרדים 10
י"ח תשרי התשפ"ה / 20.10.2024 15:56

התחמושת לחיסול מזכ”ל חיזבאללה חסן נסראללה, שבה נעשה שימוש במשך 10 שניות בהפצצת הבונקרים בדאחייה בביירות, עלתה 25 מיליון שקל. כך דווח היום (ראשון)  באתר Ynet.

חיסול מחליפו, האשם ספי א-דין, בהפצצה רחבה בהיקף דומה, עלה עוד כ-20 מיליון שקל,

גורם צבאי ציין, כי הוצאות יום לחימה בצה”ל עד לאחרונה הגיעו לכ-400 מיליון שקל, אולם מאז התרחבות המלחמה בלבנון העלויות גדלו ואף חצו את רף חצי מיליארד השקלים ביום – והן עלולות אף לגדול עוד בעת הקרובה.

לפי הדיווח, עלות הרחבת המלחמה בלבנון וברצועת עזה מאז תחילת חודש ספטמבר, נאמדת בכ-25 מיליארד שקל.

עלויות המלחמה גדלו במיוחד בשל גיוס עשרות אלפי חיילים למילואים בשבועות האחרונים, והכנסתם של מספר אוגדות ללבנון, לצד שימוש מאסיבי בתחמושת ובירי טילים יקרים.

להוצאה הגדולה הזאת נוספו בשבועות האחרונים עלויות עצומות של שימוש בכמויות גדולות במיוחד ויקרות של תחמושת – והצורך לירות מאות מיירטים יקרים, נוכח הגידול הרב בירי טילים וכטב”מים, בעיקר מלבנון לשטח ישראל, אך גם ירי הטילים מאיראן והכטב”מים מעיראק ומתימן.

כמו כן, גדלו שוב הוצאות הלחימה בעזה, עם הכנסת כוחות גדולים חדשים והרחבת אזורי הלחימה בשבועיים האחרונים, שכללו גם גיוס יחידות מילואים.

ה’ניו יורק טיימס’ חשף לאחר החיסול של נסראללה, כי על המפקדה של חיזבאללה הוטלו יותר מ-80 פצצות, במשקל ממוצע של טונה חומר נפץ לפצצה, בהן פצצות חודרות.

גופתו של רב המרצחים אותרה בזירה על ידי אנשי חיזבאללה, יחד עם גופתו של עלי כרכי, מפקד חזית דרום לבנון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות