איראן רועדת מפחד: זה לא אנחנו, חיזבאללה שיגר הכטב”ם לקיסריה

שגרירות איראן באו"ם לכלי תקשורת בארה"ב: חיזבאללה הוא ששלח את הכטב"ם לבית נתניהו בקיסריה • ישראל כ"ץ: "השקר והעמדת הפנים לא יעזרו לכם - אתם נושאים באחריות"
אריה ריבקינד
י"ח תשרי התשפ"ה / 20.10.2024 00:16

שגרירות איראן באו”ם הודיעה רשמית כי היא מכחישה כל קשר לכטב”ם הנפץ ששוגר מלבנון בשבת בבוקר אל ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה.

“אנו מכחישים כל קשר של טהרן לכטב”ם שנשלח לעבר ביתו של נתניהו בקיסריה היום”, נמסר.

דובר מטעם שגרירות איראן באו”ם מסר לכלי תקשורת בארה”ב, ובהם וול סטריט ג’ורנל: “אנחנו כבר הגבנו למשטר הישראלי, והפעולה הזו (-שיגור הכטב”ם) בוצעה על ידי חיזבאללה בלבנון”.

שר החוץ ישראל כ”ץ דחה את הודעת ההתנערות של שגרירות איראן באו”ם: “הפרוקסי הראשי, זרוע התמנון שאיראן הקימה, מימנה, חימשה ואימנה ומנהלת כיום את כל פעולותיו, מוצג פתאום כגוף עצמאי. השקר והעמדת הפנים לא יעזרו לכם – אתם נושאים באחריות”.

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב במוצאי השבת על ניסיון ההתנקשות: “שלוחיה של איראן שניסו היום להתנקש בחיי ובחיי רעייתי עשו טעות מרה. זה לא ירתיע אותי ואת מדינת ישראל להמשיך את מלחמת התקומה נגד אויבינו כדי להבטיח את ביטחוננו לדורות.

“אני אומר לאיראנים ולשותפיהם בציר הרשע: כל מי שפוגע באזרחי מדינת ישראל, ישלם על כך מחיר כבד. נמשיך לחסל את המחבלים שלכם, נחזיר את חטופינו מעזה, נשיב את תושבינו בצפון. נשיג את כל מטרות המלחמה שהצבנו, ונשנה את המציאות הביטחונית באזורנו לדורות. יחד נילחם, ובעזרת השם – יחד ננצח”.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: “‏ניסיון האיראנים להתנקש בחיי ראש ממשלת ישראל באמצעות הזרוע הלבנונית שלה, זו חציית קו אדום גם במונחים של מפלצת טרור בינלאומית חסרת מעצורים כמו איראן, שדם אלפים רבים על ידיהם. ‏המחיר שאיראן תשלם ייחקק עמוק בספרי ההיסטוריה. סופו של המשטר האיראני האכזרי קרוב מתמיד”.

תמיר מורג, הכתב המדיני של ערוץ 14:  “אירוע הכטב”מ בקיסריה הוא הסלמה מטורפת שקשה להפריז בחומרה שלה: נראה שלא לגמרי נפל האסימון למה שקרה כאן – איראן ניסתה להתנקש בחייו של ראש ממשלת ישראל.

“לאירוע הזה עשויות, ולמעשה חייבות להיות, השלכות על אופי התקיפה הקרובה באיראן ובחירת המטרות, וכבר יש לו השלכות בלבנון, שבאות לידי ביטוי בתקיפות האינטנסיביות בביירות.

האיראנים, בסבירות לא מבוטלת, לא רק ניסו להשיג הצלחה מונומנטלית מבחינתם, שתמחק את חרפת המהלומות הסדרתיות שישראל הנחיתה על הציר בראשותם, אלא ככל הנראה הם גם מזהים את נתניהו אישית כבעיה, וכפקטור שמונע את סיום המלחמה ומאיים על איראן עצמה ועל יציבות המשטר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות