שלושה חודשים לאחר פטירת הרועה: עדרו נגנב הלילה בידי ערבים

כשלושה חודשים לאחר מותו של אברהם הרצליך ז"ל, גנבו פורעים ערבים את עדר העיזים שגידל בכפר תפוח בשומרון • משפחתו: "הגנבים תצפתו על הדיר בחסות המסיק, התרענו כבר לפני כמה ימים אך צה"ל התעקש לאפשר את התקרבות הערבים"
חיים טוויל
ט"ז תשרי התשפ"ה / 18.10.2024 12:13

טרור חקלאי בחסות המסיק: 130 ראשי צאן מעדר העיזים של הרועה המיתולוגי אברהם הרצליך ז”ל, שנפטר לפני שלושה חודשים, נגנבו לפנות בוקר (שישי) מהדיר בו שהה בכפר תפוח בשומרון – בידי ערבים.

מדובר בעדר שטופח וגדל במשך ארבעים שנה אצל משפחת הרצליך, והיה בין העדרים היהודים הראשונים ביו”ש.

עם היוודע דבר הגנבה הוקפצו למקום כוחות צבא ומשטרה, יחד עם חקלאים ומתנדבים מהאזור שפתחו במרדף אחר הגנבים. מתבצעות חסימות בנקודות רבות במרחב וכן נערכות סריקות בפאתי הכפרים הסמוכים ובמטעי הזיתים.

בשעות הבוקר יידו מוסקים ערבים אבנים לעבר תושבים שביצעו סריקות במטעים הסמוכים לדיר.

במשפחתו של אברהם הרצליך ז”ל, שלקחה את הטיפול בעדר לאחר פטירתו, מספרים כי בשבועיים האחרונים ערבים מהכפר יאסוף שהתקרבו לישוב תפוח, בחסות המסיק, ערכו תצפיות באופן קבוע על עדר הצאן והדיר בו הוחזק, ואף ניסו להיצמד במספר פעמים לרועה בעת ששהה בשטחי המרעה.

“קשה להגיד שהופתענו מכך שגניבת העדר התרחשה כעת בתקופת המסיק”, אמרו במשפחתו של הרצליך ז”ל. “כבר יותר משבועיים שאנו מתריעים מפני הערבים שמתקרבים בחסות המסיק. פעם אחר פעם דיווחנו למערכת הביטחון על ערבים שמתצפתים, מצלמים ואוספים מידע על העדר בימים האחרונים, אך לא נעשה דבר.

“יתרה מכך, אפילו רכז הביטחון בישוב היה מנוע מלסייע בהרחקת הערבים בשל התעקשותה של מערכת הביטחון שהמסיק מאושר ולא מהווה בעיה. הבוקר התעוררנו לדיר פרוץ כשכל העדר שאבינו גידל במסירות ואהבה נגנב לאחד הכפרים.

“בכל שנה אנחנו מתריעים ומזהירים שהמסיק הערבי הוא רק סיפור כיסוי, ואת ההתקרבות לישובים היהודים מנצלים הערבים לביצוע פעולות טרור ואיסוף מידע. הגיע הזמן להפסיק את ההפקרות הפושעת הזאת ולאסור על התקרבות ערבים באשר היום לאזורים יהודים. אנו מקווים שהעדר יימצא והגנבים יבואו על עונשם”,

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות