מבחינה תודעתית ישראל עשתה שני צעדים גדולים בדרך ליעד הנכסף

ישראל אלדד
|
ט"ז תשרי התשפ"ה / 18.10.2024 12:17
היעד והחלום האיראני על אחדות הרוע התנפצו לשמחתנו לרסיסים • ישראל ניצבת כיום בפני שתי חזיתות נפרדות כשהתמודדות והתנהלות מולן שונות בתכלית ומכך נגזרות גם התוצאות הסופיות המיוחלות

שמחת תורה מעבר לפינה – ואחרי שנת מלחמה, ניתן לסכם במעט את השנה החולפת.

במשך שנים הדריכה,  אימנה וחימשה מדינת הטרור והרוע איראן את אויביי ישראל –  ובפרט את הטרוריסטים בעזה ובלבנון, כשהכל מכוון למטרה אחת ויחידה: השמדת האויב הציוני.

איראן השקיעה מיליארדים  בחלום שהיה אמור להביא את השליטה השיעית גם במדינת פלסטין שתקום על חורבות מדינת ישראל. התכנון האיראני היה להביא את כל הכוחות לנקודה אחת, שבה כל הזירות יפעלו יחד כנגד הציונים, ובמכת מחץ להוביל לשקיעתה של ישראל. הדגש האיראני היה על “איחוד זירות”, כדי להגביר את תוצאות ההתקפות שיומטרו על ארצנו.

בסייעתא דשמיא רבות מחשבות בלב חמינאי ועצת השם היא תקום. למרות הכאב והאובדן העצום שחווינו בשמחת תורה אשתקד, העם היושב בציון ניצל מאסון קטסטרופלי שהיה מאיים על עצם קיומנו בארץ.

לאיראן היה קל לחמש את חיזבאללה בשל הגבול הלבנוני הפתוח, כשמנגד הכנסת אמצעי טרור לרצועת עזה הייתה משימה טיפה יותר מאתגרת. ואכן, חיזבאללה קיבל כלי נשק וטכנולוגיות שהפכו אותו לצבא עצום. בראיה איראנית, מי שהיה אמור להנחית את המכה החזקה לישראל בצפון ובמרכז הוא חיזבאללה, כשחמאס יצטרף וישתק את דרום הארץ. בפועל, חמאס שפעל לבדו וללא תיאום, שיבש את התכנית ואת הסדר, דבר שהוביל לקריסת התכנון האיראני.

דבר אחד אולי  לא ידעו באיראן. ישראל עקבה אחרי כל צעד ושעל של ארגון הטרור הלבנוני, כשמנגד הפעילות של חמאס נהנתה מהזנחה מודיעינית מזעזעת.

את התוצאות של פעילות המודיעין הישראלי כולנו רואים גם בימים אלה. בזמן שבלבנון לקח לישראל בעקבות מידעים מודיעיניים מדויקים רק ימים בודדים להשמיד את נסראללה ורבים מבכירי החיזבאללה, בעזה לקח לחיילי צה”ל שנה כדי להשמיד את יחיא סינוואר – וגם זה באופן בלתי מתוכנן. אם באיראן היו מודעים להזנחה הישראלית הפושעת בגבול הדרומי והיו מרכזים את מירב הכוחות בעזה, עם ישראל היה במקום קשה וכואב ביותר.

היעד והחלום האיראני על אחדות הרוע התנפצו לשמחתנו לרסיסים, ישראל ניצבת כיום בפני שתי חזיתות נפרדות כשהתמודדות והתנהלות מולן שונות בתכלית ומכך נגזרות גם התוצאות הסופיות המיוחלות.

המטרה הישראלית בגבול הדרומי היא שליטה ביטחונית בדיוק כמו ביו”ש. גם אחרי שתסתיים המלחמה העצימה בעזה, חיילינו ימשיכו להיכנס ולצאת כדי לסכל כל טרור שינסה להרים ראש. מנגד, בגבול הצפוני המטרות הן החלשת כוחו של חיזבאללה, הרחקתו מהגבול והשבת כוח ההרתעה הישראלית, דברים שיובילו בסופו של דבר להסכם שיחזיק מעמד עד הסבב הבא.

מבחינה קיומית ואסטרטגית, כיום אנחנו במקום טוב בהרבה ממה שהיינו בו לפני כשנה.

אם לפני שנה ראש הממשלה וראשי מערכת הביטחון לא השכילו להכריע את אויבינו, כיום החשיבה הישראלית השתנתה מקצה לקצה. גם בעזה ובלבנון מבינים שמה שהיה אינו מה שיהיה. זה לא אומר שתאוות הטרור לא תמשיך לפעפע בהם. ברור שהם לא יניחו את נשקם, אך הם יבינו בדרך הקשה שכל טרור שינסה להרים ראש בדרום או בצפון כנגד ישראל ימצא עוצמה ישראלית שלא הייתה בעבר.

מדינת ישראל נמצאת היום בדרך לניצחון הרוע שנרקם בגבולותינו במשך כעשרים שנה. הניצחון לא יבוא ביום אחד, חיסול שני הארכי-מחבלים סינוואר ונסראללה מביא אותנו לאחת הנקודות הקריטיות במלחמה הנוכחית.

הדרך לניצחון הסופי עדיין רצופה בקשיים ובמהמורות, אך מבחינה תודעתית ומוראלית ישראל עשתה שני צעדים גדולים בדרך ליעד הנכסף.