הרגעים האחרונים של יחיא סינוואר: תיעוד מיוחד מהרחפן • צפו

צה"ל פרסם את הסרטון מהתיעוד של הרחפן: רב המרצחים יחיא סינוואר, פצוע וחבול, רגע לפני חיסולו בקומה השנייה במבנה בשכונת תל סולטאן • עמית סגל: "לבד, פצוע קשה, מנופף במקל, על ספה בבית הרוס אבל הפעם לא כמנצח, כשסביבו רפיח חרבה ועזה הרוסה. יודע שסופו הגיע"
חיים טוויל
ט"ז תשרי התשפ"ה / 17.10.2024 23:17

דובר צה”ל תת-אלוף דניאל הגרי חשף הערב (חמישי) את הסרטון שתיעד את רגעיו האחרונים של רב המרצחים יחיא סינוואר, כפי שנראה מהרחפן שנשלח לסרוק את המבנה שבו הסתתר.

מנהיג חמאס נראה יושב רעול פנים ומפויח על ספה בפינת חדר בבית הרוס. “לבד, פצוע קשה, מנופף במקל, כשסביבו רפיח חרבה ועזה הרוסה. יודע שסופו הגיע”, כפי שתיאר הפרשן עמית סגל.

סינוואר  אוחז בידו מקל, אותו מנסה בשארית כוחותיו לזרוק על הרחפן על מנת להפיל אותו.

מיד אחר כך חוסל.

הגרי: “אתמול בשכונת תל א-סולטאן חוסל יחיא סינוואר שתכנן והוציא לפועל את טבח 7 באוקטובר. סינוואר התחבא במרחב שכוחותינו כיתרו במשך זמן רב. DNA של סינוואר נמצא במנהרה תת-קרקעית, כמה מאות מטרים מהמנהרה בה נרצחו 6 החטופים בסוף אוגוסט.

“לוחמי צה”ל ושב”כ פעלו במשך חודשים להבאת מודיעין על מנת לחסל את יחיא סינוואר, מנהיג ארגון הטרור חמאס ואחד ממייסדי הזרוע הצבאית.

“סינוואר התחבא במרחב שכוחותינו כיתרו לאורך תקופה ארוכה. אנחנו לא ידענו שהוא שם, אבל המשכנו לפעול בנחישות. הכוחות איתרו את סינוואר עם אפוד, אקדח ו-40 אלף שקל במזומן. הוא ברח וכוחותינו חיסלו אותו.

“לא היו חטופים עם המחבלים שחיסלנו”, הבהיר הגרי. “הכוחות סורקים כעת במרחב ונוהגים בזהירות המתבקשת”.

דורן קדוש, הכתב הצבאי של גל”צ: “הרגעים האחרונים של סינוואר, כשהוא מפויח, קטוע יד, וכל שנותר לו הוא לזרוק קרש עץ על רחפן, ממחישים דבר מדהים: סינוואר חווה ברגעיו האחרונים את מה שחווה כל אחד ממחבליו וקיבל טעימה מכל העוצמה הצה״לית – טנקים, כוחות חי״ר, רחפנים – לא כי הוא בכיר בחמאס, אלא גם כשצה״ל סבר שמדובר בסתם עוד מחבל.

“סינוואר בעצם קיבל טעימה על בשרו מהתמרון הקרקעי של כוחות היבשה של צה״ל. הוא הבין ברגעיו האחרונים מה צה״ל עשה ל-20,000 מאנשיו במהלך כל השנה האחרונה. והוא לא קיבל את ה’טיפול’ הזה כי הוא יחיא סינוואר, אלא כי הוא עוד מחבל שנמצא במרחב הפעולה של צה״ל – ומחוסל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות