זיהוי הדמות, המחבלים המכוסים – והירי: דקה אחר דקה של החיסול

החוליה שאיתה היה מנהיג חמאס יחיא סינוואר התפצלה במהלך מרדף והוא נשאר לבדו כשחוסל • הכוח הכניס רחפן, וראה דמות פצועה ביד ורעולת פנים יושבת בחדר • רק הבוקר, כשנכנסו וראו את הגופות - הבחינו שיש דמיון בין אחת הגופות לסינוואר • השתלשלות האירועים של החיסול
חרדים 10
ט"ז תשרי התשפ"ה / 17.10.2024 22:49

לפי התחקיר הראשוני, כך התרחש רצף האירועים של חיסול מנהיג חמאס יחיא סינוואר:

1. אתמול ב-10:00 בבוקר לוחם מגדוד 450 זיהה דמות חשודה שיוצאת ונכנסת למבנה בתל סולטאן ברפיח. הלוחם הצביע על המבנה למג״ד – שנפצע בעצמו בקרבות ב-7 באוקטובר, והכוח החל לנוע בהדרגה לעבר היעד, מתוך הבנה שיש שם מחבלים.

2. סביב 15:00, כשהכוח מפעיל טנקים וכוחות חי״ר, מזהים באמצעות רחפן 3 דמויות שזזות, נכנסות ויוצאות מבית לבית. ההבנה הייתה שמדובר במחבלים שהיו כנראה בין המלווים של סינוואר שהלכו צעד אחד לפניו, כדי ״לפתוח לו את השטח״. שניים מהם היו מכוסים בשמיכות. התבצע ירי לעבר אותם מחבלים – הם נפגעו והחלו להתפזר.

3. החוליה שבה היה סינוואר התפצלה – הוא נכנס למבנה אחד וחלק אחר מהחולייה נכנס למבנה אחר. טנק ירה על המבנה בו הסתתרו המחבלים.

סינוואר היה לבדו במבנה אחר. הוא עלה לקומה השנייה בבניין. הטנק ירה פגזים גם על המבנה הזה, ולוחמים השליכו אליו שני רימונים.

4. מפקד המחלקה מגדוד 450 נכנס לסריקות במבנה שבו נמצא סינוואר – והושלכו לעברו ולעבר הלוחמים שלו שני רימונים, כך שלאחר מכן הם ניתקו מגע והלכו אחורה כדי להמשיך להפעיל רחפנים.

5. הכוח הכניס רחפן נוסף, וראה דמות – בדיעבד מתברר שמדובר בסינווואר – פצועה ביד ורעולת פנים יושבת בחדר. הדמות ראתה שהרחפן מתקרב אליה, ולקחה חתיכת עץ וזרקה עליו. פגז נוסף נורה על המבנה.

6. הפעם הבאה שהכוח נכנס לסריקה הייתה רק היום בבוקר, ורק כשנכנסו וראו את הגופות – הבחינו שיש דמיון בין אחת הגופות ליחיא סינוואר.

אוגדת עזה, שבצל כישלונה נערך הטבח ביישובי העוטף, הצליחה לסגור מעגל כאשר לוחמיה, שתופסים קו באזור רפיח, הם שסגרו את החשבון עם אדריכל הטבח.

על גופות המחבלים וסינוואר נמצאו שטרות כסף רבים, תעודות זהות מזויפות, ועל פי הערכות של גורמי הביטחון – השלושה ניסו לעבור ממקום מסתור אחד למקום אחר.

לפי דיווח בכאן חדשות, בשבועות האחרונים כוחות צה”ל בעזה הגבירו את הלחץ על בכירי חמאס וגרמו לו להתנהל כניצוד ולעבור ממקום למקום. סינוואר היה לבוש באפוד לחימה וחמוש ברובה – כמו פעיל בזרוע הצבאית של חמאס. נראה שגם הוא נערך למצב שבו יתקל תוך כדי תנועה בלוחמי צה”ל. המבנה שבו הסתתרו המחבלים מולכד במטעני חבלה ולכן פינוי גופות המחבלים לקח זמן.

ההיתקלות עם סינוואר הייתה מקרית, והוא לא שהה במבנה עם חטופים. זאת בניגוד לדעת קהילת המודיעין, שהוא ויתר בכירי חמאס שנותרו בחיים הקיפו את עצמם בחטופים. החטופים שהיו לצידו של סינוואר היו ששת החטופים שנרצחו בחודש אוגוסט.

גורמי מודיעין העריכו בהערכות המצב כי מנהיג חמאס יחיא סינוואר שחוסל תכנן לפרסם תמונה שלו שתהווה תמונת הישרדות וניצחון, בדומה לזו שפרסם בתום מבצע “שומר החומות”, כשיצא מהמנהרה.

במקום זאת הוא קיבל תמונת השפלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות