“פתאום גילינו, הורדנו את סינוואר”: לוחם שהשתתף בחיסול משחזר

חרדים 10
|
ט"ז תשרי התשפ"ה / 17.10.2024 22:32
מהזיהוי האקראי, דרך הרחפן שלכד את התיעוד האחרון של מנהיג חמאס ועד ההבנה שעות אחרי: “חיסלנו את סינוואר” • לוחם שהשתתף בחיסול משחזר: “פתאום מגלים שחיסלנו את סינוואר… זו התרגשות שלא הייתה לי בחיים” • סינוואר עטה על ראשו בנדנה בניסיון להסתתר מהרחפן של צה”ל

מנהיג חמאס יחיא סינוואר חוסל בהיתקלות בדרום רצועת עזה.

לפי דיווח בחדשות 12, כוחות מגדוד 450 של בית הספר למ”כים (ביסל”ח) זיהו “דמויות חשודות”, הכווינו כוחות שריון, ביצעו ירי כבד וחיסלו שלושה מחבלים – בהם המבוקש מספר אחת ברצועת עזה – זאת מבלי שידעו את זהותו.

שעות לאחר מכן, כך מספר אחד הלוחמים שהשתתפו בחיסול, התגלה: “חיסלנו את סינוואר”.

החייל שהשתתף בחיסול בשכונת תל סולטאן ברפיח שיחזר בשיחה עם חדשות 12: “אחד הלוחמים מזהה מחבל באחד האיתורים באזור של הגדוד. מאותו רגע ועד שאנחנו מתחילים עבודה, זה עניין של דקות. מפעילים באמת המון אש, המון ארטילריה, זה אירוע שהוא לא אירוע רגיל, עבודה עם רחפנים, טילים חדשניים, ירי, מה שאתה יכול לדמיין ולא יכול לדמיין – זה טירוף מה שקרה שם”.

באותו שלב, הכוחות כלל לא ידעו שמדובר בסינוואר. הם גילו על כך רק שעות לאחר מכן. “בהתחלה שמענו שהוא חוסל ואמרנו בוא’נה – איזה קטע אם זה היה אנחנו, בטח זה שייטת או מטכ”ל”, מספר החייל. “עם הזמן באמת התחילה להתבהר לנו התמונה שסינוואר חוסל בגזרת הגדוד ושזו בעצם עבודה שלנו, שזה האירוע שלנו”.

גם בצבא, כך מספר החייל שהשתתף בחיסול, הופתעו מהחיסול שבוצע בידי גדוד חי”ר ואנשי מילואים, ולא בידי יחידה מיוחדת על בסיס מודיעין: “אתה אומר שוואלה, פתאום הגדוד שלנו, החבר’ה… אפשר להגיד, הרגילים, לוחמי החי”ר, קורס מ”כים והמילואימניקים – בעבודה שלנו פתאום מגלים שחיסלנו את סינוואר… זו התרגשות שלא הייתה לי בחיים.

“אנחנו משאירים משפחות ונשים וילדים ועבודות וחיים שלמים, וכל הקושי והמתח מתנקז לתוך רגע כזה ששווה פתאום הכול. אלו הרגעים שבהם אתה מבין למה אתה פה ואיזה מזל שאנחנו בוחרים לבוא כל פעם מחדש כבר פעם רביעית”.

מנטוס, כסף, נשק, מצת ותעודה של איש אונר״א: זה מה שנמצא על גופתו של הצורר. מתוך הערוץ של עמית סגל

לפי הדיווח בחדשות 12, שני המחבלים האחרים שהיו עם סינוואר חוסלו תחילה. מנהיג חמאס נותר בחיים גם לאחר האש הכבדה, הוא ישב על ספה בתוך הבית שבו הסתתר, כשלמקום נשלח רחפן של צה”ל. סינוואר עצמו ניסה לזרוק עליו מקל, ואז נורה ונהרג במקום.

עוד דווח, כי סינוואר עטה על ראשו בנדנה בניסיון להסתתר מהרחפן של צה”ל.

החיסול של סינוואר אירע כבר אתמול, ורק היום הדבר התגלה לאחר שגופתו אותרה בידי הכוחות.

הלוחמים זיהו את סינוואר בין הגופות. במקום נמצאה גם גופתו של מפקד גדוד ח’אן יונס, שהיה צמוד למנהיג חמאס. אין סימנים שבאזור שהו חטופים, כך מדגישים בצה”ל, ככל הנראה כיוון שששת החטופים שנרצחו באוגוסט היו “המגן האנושי של סינוואר”.

בעבר העריכו במערכת הביטחון שסינוואר נוהג לשהות במחיצת חטופים. כך כנראה עשה בחלק מהזמן כששהה עם אורי, אלכס, אלמוג, הירש, כרמל ועדן הי”ד – עד שאלו היוו עבורו “מכשול” במהלך ניסיון הבריחה שלו והוא זה שהורה על הוצאתם להורג, באופן אישי.

לפי דיווח של אלמוג בוקר מחדשות 12, כבר כמה שבועות יודעים במערכת הביטחון שסינואר היה עם החטופים שנרצחו. בין היתר נבדק – האם חשב שעומדים לתפוס אותו ואז נתן הנחייה לרצוח אותם ונמלט.

ההודעה הרשמית של צה”ל הגיעה הערב רק לאחר השוואה והתאמה בין טביעת האצבע שנלקחה מגופת סינוואר שאותרה ברצועה, לזו שיש בידי רשויות הביטחון.

גופתו הגיעה הערב אל המכון לרפואה משפטית באבו כביר.