חמישה לוחמי סיירת גולני נפלו בקרב עם חיזבאללה בדרום לבנון

חיים טוויל
|
ט"ז תשרי התשפ"ה / 17.10.2024 21:35
בפעילות באחד מהכפרים פשטו הכוחות על מבנה בן מספר קומות ואיתרו פירים ואמצעי לחימה • בשלב מסוים נפתחה אש על הכוחות – שהגיבו בירי וחיסלו את ארבעת המחבלים • שלושה מהלוחמים נהרגו במקום, שניים אחרים פונו לבית החולים במסוק – ונפטרו מפצעיהם • 3 לוחמים נפצעו קשה

חמישה לוחמים מסיירת גולני נפלו אתמול (רביעי) בהיתקלות עם מחבלי חיזבאללה בדרום לבנון.

רס”ן אופק בכר הי”ד בן 24, מנס ציונה, מפקד פלוגה בסיירת גולני; סרן אלעד סימן טוב הי”ד בן 23, מצופים, מפקד צוות בסיירת גולני; סמ”ר אלישיב איתן וידר הי”ד, בן 22, מירושלים; מפקד כיתה בסיירת גולני; סמ”ר יעקב הלל הי”ד בן 21, מירושלים, לוחם בסיירת גולני; וסמ”ר יהודה דרור יהלום הי”ד בן 21, מחברון, לוחם בסיירת גולני.

התקרית אירעה אחר הצהריים, בעת שהכוח נכנס לבניין בעל כמה קומות בכפר שסמוך לגבול. כשהחלו החיילים לסרוק את המבנה הם איתרו פירים, מצבור של טילים ומקומות מחסה לאנשי חיזבאללה.

כחצי שעה לאחר מכן, הם עלו במדרגות ולפתע ארבעה מחבלים הגיחו ממקום מסתור ופתחו לעברם באש באמצעות נשק קל.

בשלב זה התפתח קרב ירי פנים אל פנים שבסופו חוסלו ארבעת המחבלים.

שלושה מהלוחמים נהרגו במקום. שניים נוספים נפטרו מפצעיהם בבתי החולים.

בהיתקלות  נפצעו שלושה חיילים באורח קשה ושניים בינוני, והם פונו מהזירה בשלושה מסוקים לצד חיפוי אש מהאוויר.

הנופלים:

סרן אלעד סימן טוב הי”ד

בן 24, קצין בסיירת גולני, מהישוב צופים שבשומרון. אלעד הותיר אחריו הורים – זאב ואתי וחמישה אחים. הוא היה הרביעי מבין אחיו. בן למשפחה ותיקה בישוב צופים. התעקש להתגייס לגולני על אף ששובץ לשריון, לאחר שבן דודו שילה סימן טוב ז”ל, גם הוא תושב צופים שהיה לוחם בגולני, נהרג בתאונת דרכים בעת שירותו הצבאי לפני 6 שנים.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן ספד: “משפחת השומרון כולה אבלה על לכתו של אלעד, מטובי בניה של הארץ, בעיצומו של חג הסוכות, אבדה כל כך גדולה, אלעד היה אדם צדיק, קצין ומפקד נערץ על חייליו. הלב מסרב להאמין. לפני 6 שנים ליווינו את המשפחה היקרה הזו בלוויה של שילה, וכעת באותו ישוב נפל בן הדוד אלעד”.

סמ”ר יהודה דרור יהלום הי”ד

בן 22, התחתן עם שחר לפני כחודשיים וחזר מיד ללחימה, הותיר אחריו אישה, הורים – משה ותהילה, ו-10 אחים ואחיות.

הוא עבר להתגורר בישוב איתמר יחד עם רעייתו, בת הישוב ונכדתו של הרב נתן חי, מי שהיה במשך שנים רבות רב הישוב איתמר. יהודה היה מבוני שכונת גבעת עיטם בישוב אפרת.

סבו הוא הפרופ’ הלל ויס, דמות מוכרת בימין. השם דרור הוא על שמו של אל”מ דרור וינברג הי”ד, הקצין הבכיר ביותר שנהרג באינתיפאדה השנייה. יהודה נולד יומיים לפני המתקפה בציר המתפללים בחברון שבו נפל המח”ט.

בחברון מספרים: “יהודה התגייס לפני שנתיים ליחידה מובחרת ולחם בחירוף נפש בכל גזרות הלחימה. יהודה התחתן לפני חודשיים וחזר מייד ללחימה. בשנים האחרונות בנה יהודה את היישוב גבעת העיטם שבהרי אפרת. יהודה היה מסור לבניין חברון וארץ ישראל. יהודה בן משה ותהילה יהלום, אח ל-10 אחים ואחיות. משפחת יהלום מחלוצי שכונת אדמות ישי אשר בחברון”.

ראש המועצה המקומית חברון אייל גלמן: “אני מכיר אישית את יהודה מאז היה לנער. יהודה מלח הארץ, גיבור נועז שבשנה האחרונה לחם בכל גזרות הלחימה עם יחידתו. יהודה פעל רבות לבנייה של חברון וארץ ישראל. בשעה קשה זו אנו מחבקים את אשתו שחר היקרה, את משה ותהילה וכל משפחת יהלום, ונעמוד לצידן בכל שיידרש. זכרו של יהודה הי”ד יהיה איתנו תמיד בהמשך בניין חברון ותקומת ישראל”.

רס”ן אופק בכר הי”ד

בן 24 מנס ציונה, מפקד פלוגה בחטיבה, הלוויתו תתקיים ביום ראשון. הותיר אחריו זוג הורים ושני אחים.

הודעת העירייה: “נס ציונה כואבת ומתאבלת עם קבלת הבשורה הקשה על נפילתו של תושב העיר, רס”ן אופק בכר ז”ל, מפקד פלוגה בסיירת גולני, קצין אמיץ, שנפל בעת מילוי תפקידו בלחימה בלבנון. בן 24 במותו. בשם ראש בעיר, שמואל בוקסר, חברי המועצת העיר ותושבי העיר כולה, אנו שולחים חיבוק חם למשפחה הכואבת ונעמוד לצידם ברגעים הקשים”.

סמ”ר יעקב הלל הי”ד

בן 21 מירושלים. נכדו של המקובל הגאון רבי יעקב הלל, ראש ישיבת ‘אהבת שלום’. בנו של הגאון רבי חיים הלל, ראש הכולל בשכונת נווה יעקב בירושלים.

סמ”ר אלישיב איתן וידר הי”ד

בן 22, מירושלים, הלוויתו תתקיים היום בלילה.

באירוע בו נהרגו רס”ן אופק בכר, סרן אלעד סימן טוב, סמ”ר אלישיב איתן וידר, סמ”ר יעקב הלל וסמ”ר יהודה דרור יהלום הי”ד, נפצעו באורח קשה קצין לוחם ושני לוחמים בסיירת גולני.

ברצועת עזה, לוחם מגדוד 450 (הכשרת מפקדי כיתות) של חטיבת ביסל”ח, נפצע אתמול  באורח קשה בקרב בדרום הרצועה.

בדרום לבנון, לוחם מגדוד 12, חטיבת גולני, נפצע אתמול באורח קשה בקרב בדרום לבנון.

בארוע נוסף היום בדרום לבנון, נפצעו באורח קשה קצין לוחם במילואים ושני לוחמים במילואים מגדוד 8173, חטיבת עציוני, חיל ההנדסה הקרבית, וחייל במילואים מגדוד 8173, חטיבת עציוני, חיל הלוגיסטיקה.

הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים. משפחותיהם עודכנו.

סך הכל  נפצעו תשעה לוחמים באורח קשה.