הרמטכ”ל: לא נעצור עד שנתפוס את כל המחבלים ונשיב את כל החטופים

חיים טוויל
|
ט"ז תשרי התשפ"ה / 17.10.2024 21:24
הרמטכ” הרצי הלוי וראש השב”כ רונן בר הגיעו לזירה בה חוסל יחיא סינוואר: “התעוזה, הנחישות והאומץ של כוחות צה”ל הפועלים בכל הזירות, הביאו אותנו אליו, והביאו אותו אל סופו. אמרנו שנגיע אליו, ואכן הגענו אליו. העולם כעת טוב יותר בלעדיו”

הרמטכ”ל הרצי הלוי וראש שירות הביטחון הכללי, רונן בר, הגיעו היום (חמישי) לנקודה בה חוסל יחיא סינוואר, עם מפקד פיקוד הדרום אלוף ירון פינקלמן, ראש אגף המבצעים אלוף עודד בסיוק, ומפקד אוגדת עזה תת-אלוף ברק חירם.

הרמטכ”ל אמר: “לאחר מרדף ממושך ונחוש שנמשך שנה שלמה, כוחותינו חיסלו את יחיא סינוואר, האחראי הראשי לטבח הנפשע של השבעה באוקטובר ולמותם וחטיפתם של ישראלים רבים.

“פגשתי עכשיו את הכוח שחיסל אותו אתמול בהתקלות במרחב רפיח. הכוח פעל נכון במקצועיות ובנחישות, לא כי ידע שסינוואר נמצא שם, אלא כי לוחמינו פועלים במצוינות בכל מפגש עם מחבלים, בכל הגזרות.

“הפעולות של צה”ל, שב”כ, פיקוד הדרום, אגף המודיעין וחיל האוויר בשנה האחרונה, הביאו את סינוואר לנהוג כמבוקש נרדף, והוא שינה את מיקומו מספר פעמים. כל זה, לא עזר לו. התעוזה, הנחישות והאומץ של כוחות צה”ל הפועלים בכל הזירות, הביאו אותנו אליו, והביאו אותו אל סופו. אמרנו שנגיע אליו, ואכן הגענו אליו. העולם כעת טוב יותר בלעדיו”.

הוא הוסיף: “ישראל תמשיך לרדוף ולחסל את כל מי שמאיים על אזרחי מדינת ישראל. לא נעצור עד שנתפוס את כל המחבלים שהיו מעורבים ב-7/10 ונשיב את כל החטופים הביתה. בשנה האחרונה, רבים שילמו מחיר כבד במרדף הזה – חלקם נפלו בקרב ואחרים נפצעו. חיסולו של סינוואר הוא ניצחון גם בזכותם.

“אנחנו זוכרים את הנופלים ומחבקים את משפחותיהם. מאחלים החלמה מהירה לפצועים, ומייחלים להשבת החטופים. הערכה רבה למפקדיי צה”ל וחייליו בכל הגזרות, שעושים גם בשעה זו באומץ להגן. אנחנו נמשיך להגן על מדינת ישראל בכל הכוח”.