אושר רשמית: רב המרצחים, מנהיג החמאס יחיא סינוואר – חוסל

מנהיג חמאס חוסל בהיתקלות עם כוח חטיבת חי"ר ברפיח • צה"ל ושב"כ הודיעו רשמית: "סינוואר חוסל בתום מצוד שנערך כשנה" • התקבלה התאמה מלאה לטביעת האצבע של מנהיג חמאס שאישרה: הגופה היא של סינוואר • לא אותרו סימנים להימצאותם של חטופים בזירת החיסול
חיים טוויל
ט"ו תשרי התשפ"ה / 17.10.2024 20:19

צה”ל והשב”כ אישרו בצאת החג (חמישי) כי בסיום של מצוד שנערך כשנה חיסלו כוחות צה”ל מפיקוד הדרום את יחיא סינוואר, מנהיג ארגון הטרור חמאס בפעילות בדרום רצועת עזה.

בהודעה הרשמית נאמר: “חוסל יחיא סינוואר, מנהיג ארגון הטרור חמאס והאחראי לטבח 7 באוקטובר. בסיום של מצוד שנערך כשנה, אמש 16 באוקטובר 2024, חיסלו כוחות צה”ל מפיקוד הדרום את יחיא סינוואר, מנהיג ארגון הטרור חמאס בפעילות בדרום רצועת עזה. סינוואר תכנן והוציא לפועל את המתקפה הרצחנית בשבעה באוקטובר, וקידם את האידאולוגיה הרצחנית שלו במהלך המלחמה ולפניה, והוא אחראי להירצחם וחטיפתם של ישראלים רבים.

“סינוואר חוסל לאחר שנה בה הסתתר בלב אוכלוסייה אזרחית בעזה, ובמסתור מעל לקרקע ובתת-קרקע במנהרות חמאס”, הוסיפו בצה”ל ובשב”כ. “עשרות פעולות שביצעו צה”ל ושב”כ בשנה האחרונה, ובשבועות האחרונים במרחב שבו חוסל, צמצמו את מרחב הפעילות של יחיא סינואר שנרדף בידי הכוחות, והביאו לחיסולו”.

בצה”ל ובשב”כ הוסיפו: “בשבועות האחרונים פועלים כוחות צה”ל והשב”כ בהובלת פיקוד הדרום, ובהם אוגדה 162 ואוגדת עזה, בדרום רצועת עזה, על בסיס מודיעין של השב”כ ואמ”ן, שהצביע על מרחבים חשודים שבהם יש חשד להימצאות בכירי חמאס. כוח של חטיבה 828 (ביסל”ח) אשר פעל במרחב, זיהה וחיסל שלושה מחבלים. לאחר השלמת תהליך זיהוי הגופה, כעת ניתן לאשר כי הוא חוסל”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש ממזכירו הצבאי להנחות את דובר צה”ל להודיע למשפחות החטופים שאין סימנים לפגיעת חטופים בהיתקלות בה חוסל מנהיג חמאס.

לפי דיווח בחדשות 12, התקבל זיהוי ודאי לכך שמדובר בסינוואר אחרי שגופת רב-המחבלים נבדקה באמצעים טכנולוגיים ואמצעים נוספים. התהליך כלל בין השאר הרצה של DNA, בדיקות שיניים וקבלת טביעת אצבע של מנהיג חמאס.

גורם במשטרה אמר: “רופאי השיניים המתנדבים של חטיבת הזיהוי במשטרה, זיהו את גופתו של סינוואר בזכות תמונות שהגיעו מהשטח. הליך זיהוי באמצעות השוואת שיניים זה הליך מהיר ומדויק שנעשה בו שימוש לא אחת לאורך המלחמה ומאז 7.10”.

מדוברות משטרת ישראל נמסר:  “מעבדת הזיהוי של משטרת ישראל השלימה את בדיקות זיהויו של יחיא סינוואר וישנו זיהוי ודאי לחיסולו. הזיהוי הראשוני התבצע באמצעות השוואת שיניים שהינו הליך מהיר ומדוייק, כעת הושלמה גם התאמת טביעת אצבע”.

מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר חוסל אתמול, לאחר שטנק ירה על מבנה בשכונת תל-סולטאן ברפיח שבו חשדו כי נמצאים בתוכו מחבלים.

כוחות חי”ר של גדוד 450 פשטו על המקום לאחר הירי וסרקו אותו, בסריקות אותרה גופתו של סינוואר. במבנה שבו חוסל לא נמצאו סימנים לחטופים ועל גופות 3 המחבלים במקום נמצאו שטרות כסף ותעודות זהות מזויפות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות