מנהיג חמאס בעזה, רב המרצחים יחיא סינוואר חוסל באש צה”ל

חרדים 10
|
ט"ו תשרי התשפ"ה / 17.10.2024 18:53
בתקשורת הערבית דווח כי בקרב פנים אל פנים שנערך בעזה, נטלה ישראל את גופות המחבלים לבדיקות DNA לאחר שנראה כי ראש הלשכה המדינית של חמאס, רב המרצחים יחיא סינוואר חוסל • נתניהו הורה להודיע למשפחות החטופים: אין סימנים לפגיעה בחטופים, בתקיפה המדוברת

מדובר בקבוצת לוחמים מבית הספר למפקדי כיתות ומקצועות חיל הרגלים, בהם גוחמי חטיבות כפיר וצנחנים, שעסקו בלוחמה ברצועת עזה. הלוחמים עסקו בטיהור מבנה ממולכד בו פגעו טנקים בכיוונון ישיר ושקרס בתקיפת צה”ל, כשנתקלו בשלושה מחבלים ובמקום פרץ קרב יריות. על שלושת המחבלים נמצאו תעודות זיהוי וסכומי כסף גדולים במטבע ישראלי. דרך צילומי רחפן שנשלח לסרוק את הזירה, זיהו הלוחמים את רב המרצחים יחיא סינוואר. ההערכות הן כי סינוואר נפגע כבר בפגיעות הטנקים שהקריסו את המבנה המדובר.

הלוחמים נדרשו ושלחו את תמונות המחבלים אל היחידות המבצעיות האחראיות שאישרו: השיניים מוכיחות כי מדובר ברב המרצחים יחיא סינוואר. בצה”ל פירסמו הודעה זהירה ומאופקת: “במהלך פעילות של לוחמי צה”ל ברצועת עזה, חוסלו שלושה מחבלים. צה”ל ושב”כ בודקים את האפשרות כי אחד המחבלים הוא יחיא סינוואר, בשלב זה לא ניתן לאשר את זהות המחבלים”. עוד נמסר כי “במבנה בו נהרגו המחבלים, לא נמצאו סימנים להיותם של חטופים באזור”. בנוסף, נמסר כי “כוחות צה”ל ושב”כ הפועלים בשטח ממשיכים לפעול תחת הזהירות הנדרשת. אנו מבקשים להישמע להנחיות הצנזורה לטובת שמירה על ביטחון כוחותינו”.

בצה”ל ובמשטרת ישראל פירסמו הערב הודעה משותפת: “בהתייחס לפרסומים האחרונים באשר לזיהוי חיסולו של יחיא סינוואר, המשטרה, צה”ל ושב”כ פועלים לזיהוי מלא . עד כה בוצעה בדיקה אחת מני רבות הנדרשות לזיהוי ודאי. תמונות שיניים הועברו לבדיקת מעבדת מז”פ של המשטרה וכעת מתבצעות בדיקות DNA בסיומן ניתן יהיה לאשר את חיסול. יועבר עדכון בהקדם” לשון ההודעה.

עם צאת החג והיוודע הבשורה, פרצו בריקודי שמחה בבית חב”ד שבשדרות, גם באלון מורה תועדו ריקודי שמחה.

גורמים אופוזיציונים בישראל, פירסמו הודעה שרומזת לצורך בהפסקת המלחמה לצורך משא ומתון להחזרת החטופים ו’פורום תקווה’ של משפחות חטופים מיהר לפרסם הודעה: מועדים לשמחה, הערב התבשרנו כי תפילותינו נענו ורב המרצחים סינוואר חוסל על ידי כוחותינו הגיבורים.
אנו מברכים את צה״ל, כוחות הביטחון, הממשלה והעומד בראשונה על ההישג ההיסטורי. כעת, כאשר ראש הנחש נכרת – עלינו לסיים את המלאכה ולהשמיד גם את הגוף עצמו. הניסיון בלבנון מלמד אותנו שגם כאשר גודעים את הראש – הגוף עדיין מהווה סיכון שאין לזלזל בו. דווקא עכשיו – עלינו להגביר את הלחץ הצבאי, לכבוש שטח מקסימלי ולהפסיק את אספקת הסיוע השוטפת למחבלי חמאס. כאשר חמאס יהיה על הברכיים ויתחנן לעסקה – נוכל לשקול עסקה שתחזיר את כל החטופים יחד. זו הדרך ואין בלתה” לשון ההודעה.

בצה”ל מעריכים הערב, כי סינוואר הקפיד לאורך תקופה ארוכה להיות בצמוד לשישה חטופים, כשעלה החשש שהלוחמים מתקרבים וההתניידות הפכה מורכבת ומסורבלת לצד שישה חטופים – הם נרצחו.

המחבל שהיה מיליטנטי ועקשן מקודמיו, בחר בעקשנותו לצאת לטבח לשמחת תורה ללא הצטרפות זרועות הרשע הנוספים כמו חיזבאללה, איראן והחות’ים. כשישראל הגיבה בין השאר בחיסול ראשי התנועה, לא נמצא מי שיסכים להחליף את ראש הלשכה המדינית של חמאס שחוסל על אדמת איראן. סינוואר התנדב לאייש גם את התפקיד הזה עד לסיום המלחמה וכעת נותרה תנועת חחמאס ללא מנהיג בעזה וללא ראש לשכה מדינית.

בישראל עדיין לא פורסמה הצהרה על מות סינוואר, אבל גורמים בישראל מאשרים כי בקרב המדובר נמצא ליד המחבל שנחשב כסינוואר, מחבל חמאס מפקד חטיבה שידוע כי שהה והסתובב צמוד לסינוואר לאורך המלחמה.

גם שרי הקבינט תודרכו: סיכוי גבוה שמנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר, נהרג מאש צה”ל. שר הביטחון יואב גלנט פירסם תמונה בה נראים שלושה X האחד על פניו של מנהיג חיזבאללה השייח חסן נסראללה, האחר על פניו של רב המרצחים יחיא דף והX השלישי על קוביה ריקה מתמונה ברומזו לחיסול סינוואר שטרם אושר לפרסום.

גם בתנועת חמאס טרם פירסמו או אישרו את מותו של סינוואר.