כ-30 שיגורים מלבנון לגליל העליון: שני גברים נפצעו קל מרסיסים

חרדים 10
|
י"ד תשרי התשפ"ה / 16.10.2024 13:00
הותקפו עשרות מטרות חיזבאללה בנבטיה, הושמדה מערכת מנהרות של רדואן • דיווח: ראש עיריית נבטיה ולפחות עוד חמישה נהרגו בתקיפה • ישראל תקפה בדאחייה לאחר כשבוע • מפקד מערך הכטב”מים של חמאס בצפון הרצועה חוסל • עדכונים שוטפים

היום ה-376 למלחמה |  עדכונים שוטפים:

משרד התחבורה במהפכה דרמטית: כעת הכל בדיגיטל בקלות ומהירות

14:34 – כ-30 שיגורים במטח לכרמיאל והסביבה, שני גברים נפצעו קל מרסיסים

14:20 – קנצלר גרמניה שולץ: “יש משלוחי נשק בדרך לישראל ויהיו גם בעתיד. לא נסכים לך שאיראן תתקוף את ישראל עם טילים, היא משחקת באש”

14:17 – אזעקות הופעלו בכרמיאל והסביבה

14:01 – בתום הערכת מצב: צה”ל החליט לתגבר במהלך החג את אזור יו”ש בכמה פלוגות לוחמים, לצורך “היערכות לתרחישים שונים בגזרה”

13:55 – עשרות משאיות סיוע הועברו לצפון הרצועה

בהתאם להנחיית הדרג המדיני, הועברו היום 50 משאיות המכילות סיוע הומניטרי הכולל מזון, מים, ציוד רפואי וציוד למחסות מטעם ירדן לצפון רצועת עזה. כלל הסיוע הועבר לאחר בידוק ביטחוני מוקפד.

13:13 – בפעילות ממוקדת בדרום לבנון: לוחמי חטיבת עציוני איתרו משגרים שכוונו לשטח הארץ עם רימונים ומחסניות

12:40 – סגן הרמטכ”ל בהערכת מצב בצפון: “משמידים את התשתיות של חיזבאללה – אין דרך אחרת”

סגן הרמטכ”ל, אלוף אמיר ברעם, קיים אתמול הערכת מצב עם מפקד עוצבת הגליל, תא”ל שי קלפר, מפקד חטיבת הזקן, אל”ם דורי סער ומפקד יחידת יהל”ם, אל”ם א’ – ושוחח עם לוחמים בעת פעילותם הקרקעית בדרום לבנון. “אנו משמידים את התשתיות של חיזבאללה וכך צריך להמשיך ולעשות – אין דרך אחרת”, אמר ברעם.

12:00 – הותקפו עשרות מטרות טרור בנבטיה; הושמד תוואי תת-קרקעי ששימש את כוחות רדואן

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו עשרות מטרות טרור של חיזבאללה במרחב נבטיה. בין המטרות שהותקפו: מבנים צבאיים, מפקדות ומחסני אמל”ח – אותם מיקם ארגון הטרור סמוך למבנים אזרחיים.

במקביל, פרסם דובר צה”ל כי כוחות אוגדה 91 פשטו בימים האחרונים על מערכת פירים ותשתיות תת-קרקעיות, שכללו מרחבי שהייה והצטיידות – ואיתרו בהם אמצעי לחימה רבים. תשתיות אלה נועדו לשמש את יחידת רדואן של חיזבאללה ביום פקודה במסגרת התוכנית לכיבוש הגליל. תוואי התשתית מוקם בלב כפר, תחת בתים של אזרחים לבנוניים ששימשו באופן ציני את המחבלים. הבוקר התוואי הושמד על ידי כוחות צק”ח 8 ולוחמי יהל”ם.

11:45 – דיווח: ראש עיריית נבטיה ולפחות עוד חמישה נהרגו בתקיפה בעיירה שבדרום לבנון

10:35 – מקרון בשיחה עם נתניהו: “המצב האנושי הוא כבר בלתי נסבל”

היום פורסמה הודעה מטעם הנשיא הצרפתי – שחותר תחת ישראל – בנוגע לשיחה שהתקיימה עם נתניהו. מקרון חזר על נחישותה של צרפת למנוע התלקחות במזרח התיכון, כזו שתהיה לה “השלכות הרסניות על האוכלוסיות ועל הביטחון הבין-לאומי”. בהקשר זה הוא גינה את התקפות חיזבאללה נגד שטח ישראל וחזר על מחויבותה של צרפת לביטחון ישראל. עם זאת, גינה מקרון גם את התקיפות הישראליות “חסרות ההבחנה”. “המצב האנושי הוא כבר בלתי-נסבל, בעזה כמו בלבנון”, נכתב בהודעה.

מקרון אף הציע הפסקת אש של 21 יום המאפשרת פתיחת הסדר סופי בגבול לבנון. בנוסף, הנשיא הצרפתי הביע את זעמו בשל הפגיעה בעובדי יוניפי”ל והבהיר שצרפת תמשיך לעבוד לצד כוח שמירת השלום בכדי שיוכל למלא את תפקידו.

08:15 –  דיווחים: 10 הרוגים בתקיפת צה”ל בדרום לבנון

ערוץ אלערביה אלחדת’ דיווח על עשרה הרוגים בתקיפה של חיל האוויר בעיירה קאנא בדרום לבנון. כלי תקשורת בלבנון מדווחים על תקיפה של חיל האוויר בעיתא א-שעב בדרום לבנון.

07:45 – צה”ל מאשר: מטוסי קרב תקפו בדאחיה

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בהכוונה מודיעינית מדויקת אמצעי לחימה אסטרטגיים של חיזבאללה שאוחסנו במחסן תת-קרקעי ברובע הדאחיה שבביירות, כך נמסר מדובר צה”ל. כמו כן, דובר צה”ל הבהיר כי טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים על מנת לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים – זאת בהמשך להודעות הפינוי לתושבי המקום.

07:22 – ביירות: דיווחים על שתי תקיפות בדאחיה 

ערוץ אלמיאדין הלבנוני דיווח על תקיפה ישראלית באזור חארת חריכ ברובע הדאחיה בביירות. קודם לכן, דובר צה”ל לתקשורת הערבית קרא לתושבי הדאחייה, ובמיוחד לאלו השוהים בבניין בחארת חריכ להתפנות מהמבנה ומהמבנים שבקרבתו מייד ולהתרחק מהם למרחק של 500 מטרים.

07:15 – עשרות מחבלי חיזבאללה חוסלו ביממה האחרונה בדרום לבנון, צה”ל תקף ביותר מ-50 מרחבים ברחבי המדינה

לוחמי צה”ל חיסלו ביממה האחרונה עשרות מחבלים בדרום לבנון בחילופי אש ובתקיפות של חיל האוויר. הלוחמים איתרו אמצעי לחימה רבים במהלך הפעילויות במרחב, בהם משגרי רקטות, פצצות מגרמה וטילי נ”ט שכוונו ליישובי הצפון, כמו גם נשקים, רימונים וציוד צבאי נוסף.

בהכוונת פיקוד הצפון, הותקפו מהאוויר יותר מ-140 מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה ביותר מ-50 מרחבים בלבנון, בהן מחסני אמל”ח, משגרים שכוונו לעבר שטח ישראל, מבנים צבאיים וחוליות מחבלים. באחת הפעילויות, כוחות אוגדה 91 זיהו מחבלים שירו לעברם, והכווינו כלי טיס שתקף את המחבלים וחיסל אותם.

ברצועת עזה, כלי טיס של חיל האוויר, בשיתוף עם חטיבת האש 454 חיסלו את המחבל מחמוד אל-מבחוח, מפקד מערך הכטב”מים של חמאס בצפון הרצועה. אל-מבחוח הוביל מתווי שיגור רבים של כטב”מים לעבר שטח ישראל וכוחות צה”ל.

במרחב ג’באליה, כוחות אוגדה 162 חיסלו ביממה האחרונה מחבלים בהיתקלויות מטווח קצר ובתקיפות מהאוויר. באחת הפעילויות במרחב רפיח, לוחמי צק”ח הנח”ל בפיקוד אוגדת עזה חיסלו באמצעות רחפנים תוקפים חוליית מחבלים חמושה שתכננה לפגוע בכוחות צה”ל.

06:57 – אחרי חמישה ימים: צה”ל תוקף בדאחיה בביירות

06:30 – אחרי הדיווחים על הפסקת התקיפות, צה”ל קורא לתושבים בדאחיה להתפנות

01:40 – רצף אזעקות בצפת ובשורת יישובים: זוהו כ-50 שיגורים מלבנון; צה”ל: חלקם יורטו, נרשמו נפילות במרחב

רקטה נפלה בחצר בית ונזק נגרם למבנה. שני בני אדם נחבלו קלות בזמן הריצה למרחב המוגן.

00:45 – שני כטב”מים חדרו מלבנון ונפלו בשטח פתוח בגליל העליון, אין נפגעים

00:25 – אחרי האיום האמריקני, פקיד ישראלי מבהיר: “מתייחסים לסיוע ההומניטרי ברצינות”

פקיד ישראלי אומר לוול סטריט ג’ורנל על המכתב של הממשל האמריקני בנושא הסיוע ההומניטרי לעזה: “גורמי הביטחון בישראל בוחנים אותו בקפידה. ישראל לוקחת את העניין הזה מאוד ברצינות ומתכוונת להתייחס לחששות המועלים בו”.

אתמול פרסמנו כי ארה”ב העבירה מסר ברור לישראל ולפיו יש להביא לפתרון המשבר ההומניטרי ברצועה בתוך חודש, ולא – יוטל עליה אמברגו נשק. בכירי הממשל האמריקני, שר החוץ אנתוני בלינקן ושר ההגנה לויד אוסטין, העבירו אתמול מסמך תקיף לשרים רון דרמר ויואב גלנט, שבו הועברה הדרישה. אם האיום ימומש, המשלוחים עלולים להיעצר אוטומטית.

00:15 – המיליציות הפרו-איראניות בעיראק קיבלו אחריות לשיגור למרכז הארץ של כלי טיס “בעל יכולות מתקדמות”