הגר”מ מאיה תומך ברב קלמן בר: “הוא המועמד הראוי, בוחר בו”

דרמה בערב החג • הגר"מ מאיה, נשיא 'המועצת' של ש"ס, בפגישת תמיכה מפתיעה במועמד לתפקיד הרב הראשי, הרב קלמן בר • כתב בכתב ידו: "יש לי הכבוד והעונג להכיר ולהוקיר את מעלת הרב כגדול בתורה ויראה ולומר בשער בת רבים שאם הייתי בגוף הבוחר הייתי בוחר בו לכתחילה" 
יוסף גרינבוים
י"ד תשרי התשפ"ה / 16.10.2024 11:47

הסיבוב השני לרב הראשי האשכנזי • דרמה בש”ס:  הגר״מ מאיה,  נשיא מועצת חכמי התורה של ש”ס, קיים אחרי יום כיפור פגישת תמיכה מפתיעה עם המועמד לתפקיד הרב הראשי – הרב קלמן בר, רבה הראשי של נתניה.

טרגדיה: מי יעזור ל-7 יתומים רכים שאימם נפטרה ביום הכיפורים?

בתיעוד המתפרסם לראשונה באתר חרדים 10, נשיא ‘המועצת’ הכריז כי הרב קלמן בר “הוא המועמד הראוי ואם הייתי בגוף הבוחר – הייתי בוחר בו לכתחילה”.

במכתב תמיכה בכתב ידו כותב הגר”מ מאיה: “הנני לבוא במגילת ספר להגיד כי יש לי הכבוד והעונג להכיר ולהוקיר את מעלת הרב כגדול בתורה ויראה ולומר בשער בת רבים שאם הייתי בגוף הבוחר הייתי בוחר בו לכתחילה”.

גם הגאון רבי שלמה מחפוד, מחברי ‘המועצת’ כתב היום מכתב תמיכה חסר תקדים ברב קלמן בר, תחת הכותרת “מכתב תמיכה”:

“לכבוד הרה”ג הרב קלמן מאיר בר שליט”א

הריני להודיע לכל מי שהרבנות יקרה בעיניו לתמוך בהרה”ג הנ”ל לרבנות הראשית כי הוא המתאים ביותר וברכתי לברכו צלח ורכב על דבר אמת”.

 

יצוין, כי עמדה זו של נשיא ‘המועצת’ וחבר המועצת היא בניגוד ל’דיל’ שרקם אריה דרעי עם בצלאל סמוטריץ’ על תמיכה בר מיכה הלוי.

הסיבוב השני לבחירת הרב הראשי האשכנזי יתקיים ביום חמישי כ”ט תשרי – בבית הרבנות הראשית לישראל.

ההחלטה התקבלה לאחר שמשרד המשפטים העביר חוות דעת רשמית למשרד לשירותי דת, לפיה יתקיימו בהקדם בחירות חוזרות לתפקיד הרב הראשי האשכנזי – בין הרבנים קלמן בר ומיכה הלוי, לאחר ששניהם קיבלו 40 קולות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות