תגובה על הכטב”ם? צה”ל תקף בדאחייה – לראשונה מיום חמישי

צה"ל תקף "אמצעי לחימה אסטרטגיים" של חיזבאללה במחסן בתת-קרקע • קודם לכן דובר צה"ל לתקשורת הערבית קרא לתושבי הדאחייה, השוהים באחד הבניינים בשכונת חריכ להתפנות מהמבנה ומהמבנים שבקרבתו
חיים טוויל
י"ד תשרי התשפ"ה / 16.10.2024 10:05

לראשונה זה כשבוע בלבנון: צה”ל תקף היום (רביעי) אמצעי לחימה אסטרטגיים של חיזבאללה שאוחסנו במחסן תת קרקעי בדאחייה שבביירות.

איפה אתם רוצים את הדירה שלכם? כל הפרטים על הגרלת ‘דירה בהנחה’

התקיפה בוצעה בשלושה גלים.

ערוץ אלמיאדין הלבנוני דיווח כי יעד התקיפה הישראלית הוא מבנה באזור א-שורא בשכונת חריכ.

בצה”ל אישרו שתקפו בדאחייה.  על פי הודעת צה”ל, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו, בהכוונה מודיעינית מדויקת של אגף המודיעין, אמצעי לחימה אסטרטגיים שאוחסנו במחסן תת קרקעי של ארגון הטרור חיזבאללה בדאחייה.

“טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים על מנת לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, הכוללים אזהרות מקדימות לאוכלוסייה באזור” נאמר בהודעה.

זאת לאחר שדובר צה”ל לתקשורת הערבית קרא לתושבי הדאחייה, השוהים באחד הבניינים בשכונת חריכ להתפנות מהמבנה ומהמבנים שבקרבתו.

השבוע חשף הפרשן הצבאי של ‘כאן חדשות’, רועי שרון, כי הדרג המדיני הורה לצה”ל להפסיק לתקוף בביירות, בעקבות לחץ אמריקני שישראל תימנע מפגיעה באזרחים.

עוד דווח, כי  ההוראה הגיעה לצה”ל ביום שישי בכתב, לאחר שצה”ל ניסה לחסל במערב ביירות את וופיק ספא, בכיר בחיזבאללה, ובלבנון דווח על יותר מ-20 הרוגים ועשרות פצועים.

כמו כן דווח ב’כאן חדשות’, כי שרי הקבינט המדיני-ביטחוני מודרו מההחלטה להימנע מתקיפות בביירות. מקורות בקבינט אמרו כי ההחלטה לא הובאה לאישור בדיונים האחרונים, והם שמעו עליה לראשונה מהתקשורת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות