גל הטרור: סוכלו שני ניסיונות פיגועים של מחבלים מיו”ש • שוטף

חרדים 10
|
י"ג תשרי התשפ"ה / 15.10.2024 15:13
כטב”ם ששוגר ממזרח יורט מחוץ לישראל • צה”ל: חיסלנו האחראי בחיזבאללה על שיגור כטב”מים לישראל • דובר צה”ל בערבית הזהיר את תושבי דרום לבנון מלחזור לבתיהם • כוחות הביטחון חיסלו שני מחבלים בג’נין ועצרו 23 מבוקשים • הרצוג: סגנו של נסראללה וחבריו הביאו אסון ללבנון, גם יומו יגיע • עדכונים שוטפים

היום ה-375 למלחמה |  עדכונים שוטפים:

טרגדיה: מי יעזור ל-7 יתומים רכים שאימם נפטרה ביום הכיפורים?

22:25 –  מחבל חמוש חוסל במחנה הפליטים בג’נין; התקבל מידע שתכנן לבצע פיגוע בטווח הזמן המיידי

לוחמי יחידת המסתערבים של מג”ב איו”ש חיסלו במחנה הפליטים בג’נין מחבל חמוש. לפי גורמי ביטחון: התקבל מידע מודעיני שהוא מתכנן לבצע פיגוע בטווח הזמן המיידי. לפני שחוסל, המחבל ניסה להימלט. לוחמי הימ”ס ירו לעברו וזרקו גם רימון רסס.

21:50 – ברקע גל הפיגועים: מחבל חמוש ב-M16 ואקדח נתפס בזמן שניסה להסתנן לתוך הקו הירוק מצפון השומרון

מחבל חמוש ב-M16 ואקדח נתפס בזמן שניסה להסתנן לתחומי הקו בירוק באמצעות סולם בגדר ההפרדה, מחוץ ליישוב ריחן שבצפון השומרון. תצפיתניות זיהו אותו כשהתקרב לגדר, עקבו אחריו והכווינו את לוחמי המילואים מגדוד 7014 – שעצרו אותו.

לפי משרד הבריאות הפלסטיני, המחבל שחוסל הוא כרים ג’בארין, בן 20.

21:42 – יירוטים בוצעו מעל הכנרת – לא הופעלה התרעה

21:07 – צה”ל: יורט כטב”ם שעשה את דרכו מכיוון מזרח

חיל האוויר יירט כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו לשטח הארץ מכיוון מזרח. הכלי יורט בטרם חצה לשטח מדינת ישראל.

21:05  – דובר משרד החוץ האמריקני: ארצות הברית תבדוק אם ישראל לא מונעת סיוע לעזה בצורה שרירותית

דובר משרד החוץ האמריקני מת’יו מילר: לממשל יש את הסמכות לווידוא תקנות ואישורים מסוימים, וכדי לעשות כן, ארצות הברית תבדוק אם ישראל לא מונעת סיוע לעזה בצורה שרירותית.

20:40 – חילופי אש עם מחבלים בג’נין: צה”ל חיסל מחבל

לוחמי ימ”ס וכוחות צה”ל פעלו למעצר מבוקש במחנה הפליטים ג’נין. במהלך הפעילות, נפתחה על הלוחמים אש כבדה ממבנה, הלוחמים הגיבו באש וחיסלו מחבל חמוש.

20:30 –  הנשיא הרצוג: סגנו של נסראללה וחבריו הביאו אסון ללבנון, גם יומו יגיע

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, על נאומו של סגנו של נסראללה: “נעים קאסם טועה בדיוק כמו קודמיו וקודמי קודמיו. לא רק שהוא טועה, אני מניח שיגיע גם יומו. הוא משכיח, או מנסה להשכיח את האמת המרה – הוא וחבריו הביאו אסון ללבנון”.

19:03 – אזעקות ביישובים במרכז הגליל: זוהו 20 שיגורים

אזעקות הופעלו בשורת יישובים במרכז הגליל ובהם טורעאן, מצפה נטופה, אילניה ובועיינה-נוג’ידאת.

18:55 –  כוחות צה”ל פשטו על מרפאה של אונר”א ששימשה מחבלי חמאס 

כוחות צוות הקרב של חטיבה 460 פשטו, בעקבות מידע מודיעיני, על מרפאה אזורית של אונר”א שמחבלים השתלטו עליה והפכו אותה למחסן אמצעי לחימה ומקום מסתור של מחבלים במרחב. המחבלים שהתבצרו במרפאה ירו לעבר הכוחות וחוסלו. עם חיסול המחבלים זוהו פיצוצי משנה המעידים על מצבור אמצעי לחימה שהוסתר.

17:25 – גלנט – “אני, ראש הממשלה והרמטכ”ל רואים בסוגיית התגובה באיראן ‘עין בעין'”

שר הביטחון יואב גלנט, אמר לגבי התגובה הצפויה באיראן, בוועדה לניהול המשק בשעת חירום: “אני עוסק בהכנה של מערכת הביטחון ביחד עם הרמטכ”ל, הדברים מגיעים אל ראש הממשלה ולקבינט, בסך הכל אנחנו רואים את הדברים עין בעין”.

14:55 – אחרי הגינוי האיטלקי: הרמטכ”ל הלוי שוחח עם רמטכ”ל איטליה

הרמטכ”ל הרצי הלוי שוחח השבוע עם הרמטכ”ל האיטלקי אדמירל ג’וזפה קאבו דראגונה. הלוי מסר לדראגונה כי חיזבאללה מנצל את הסמיכות לעמדות ומוצבי יוניפי”ל לביצוע פעולות טרור נגד מדינת ישראל. זאת, תוך שהדגיש בפניו כי צה”ל ימשיך לתחקר את נסיבות הפגיעה בכוחות יוניפי”ל בדרום לבנון.

14:40 – הפנטגון רכיבים ראשונים של סוללת ההגנה וצוות תפעול הגיעו לישראל

הפנטגון מעדכן כי אתמול הגיעו לישראל צוות מתקדם של אנשי צבא ארה”ב ורכיבים ראשוניים הנחוצים להפעלת סוללת THAAD, שתופעל מישראל בידי חיילים אמריקנים –  שנועדה להגן מפני טילים בליסטיים מאיראן. לפי הפנטגון, בימים הקרובים יגיעו אנשי צבא נוספים יחד עם רכיבים נוספים. משרד ההגנה האמריקני מציין כי לאור סיבות מבצעיות הם לא ימסרו את מועד הגעת הסוללה ותחילת פעילותה.

14:21 – , אחרי 5 שעות ללא ירי: יותר מ-20 שיגורים לחיפה והקריות

התרעות הופעלו באזור הצפוני של חיפה, בקריות ובשורת יישובים נוספים באזור. מדובר במטח של כ-20 שיגורים מלבנון. ישנם דיווחים על נפילה בשטחים פתוחים ושרפה שפרצה ליד אפק, בשטח פתוח. עדי ראייה מדווחים על מספר רב יחסית של יירוטים, אין דיווח על נפגעים.

14:15 – צה”ל: חוסל אחראי גזרת צפון הליטני ביחידה האווירית של חיזבאללה

חוסל אחראי גזרת צפון הליטני ביחידה האווירית של חיזבאללה, שאמון על שיגור כלי טיס בלתי מאוישים לישראל. “מטוסי קרב תקפו וחיסלו לפני מספר ימים, במרחב נבטיה, את המחבל ח׳צ׳ר אלעבד בהג׳ה, אחראי גזרת צפון הליטני ביחידה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה. הגזרה בפיקודו הייתה אמונה על הוצאה לפועל של מתווי כלי טיס בלתי מאוישים, כלי איסוף ונפץ, כנגד העורף הישראלי וכוחות צה״ל”.

13:30 –  דובר צה”ל בערבית הזהיר את תושבי דרום לבנון מלחזור לבתיהם

בהודעה שצייץ אל”מ אביחי אדרעי ברשת החברתית טוויטר נכתב: “להזכירכם, עדיין מתנהלת מלחמה מול חיזבאללה. המנעו מנסיעה דרומה וחזרה לבתיכם ולמטעי הזיתים. למען בטיחותכם, יש להישמע להנחיות. בנוסף, אנו עדיין עדים לכך שחיזבאללה עדיין משתמש ברכבי הצלה לטובת שינוע מחבלים ואמצעי לחימה. צה”ל מזהיר מפני המשך התופעה וקורא לצוותים הרופאיים להתרחק ממחבלי הארגון ולא לשתף עימם פעולה כלי רכב שיש עליו פעיל חמוש, לא משנה מה סוג הרכב – ינקטו נגדו הפועלות הנדרשות”.

13:15 – צה”ל חשף עשרות פירים ותשתיות תת-קרקעיות “משמעותיות” בדרום לבנון – הכוחות חיסלו עשרות מחבלים

ביממות האחרונות כוחות צה”ל פועלים קרקעית לנטרול והסרת איומים בדרום לבנון. הכוחות ביצעו פשיטות לחיסול מחבלים ואיתור אמצעי לחימה ותשתיות טרור של חיזבאללה. בתת-קרקע חשפו הכוחות עשרות פירים ותשתיות תת-קרקעיות משמעותיות. עד כה חיסלו הכוחות עשרות מחבלים בהתקלויות ובתקיפות אווירות עם יותר מ-100 תקיפות.

10:10 – כוחות הביטחון חיסלו שני מחבלים בג’נין ועצרו 23 מבוקשים ביהודה ושומרון

10:00 | הושגו הסכמות על עוצמת הפעולה נגד איראן והעיתוי – ממתינים לאישור הקבינט

בהתייעצות הביטחונית של רה”מ בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ושרים נוספים, הושגו הסכמות מלאות על דרך הפעולה נגד איראן, העיתוי המסתמן ועוצמת התגובה, כך פורסם הבוקר בתוכנית “קלמן ליברמן” בכאן רשת ב. עם זאת, עדיין דרוש אישור סופי של הקבינט לבצע את הפעולה.

09:55 – אזעקות בקריית שמונה והסביבה

התרעות המזהירות מפני ירי טילים ורקטות נשמעו בעיר קריית שמונה ובקיבוצים משגב עם וכפר גלעדי.

09:30 – דיווח: ישראל מתכוונת להעמיק עוד את התמרון בדרום לבנון

בעיתון אל-אח’באר המקורב לחיזבאללה מדווחים כי ארה”ב העבירה ללבנון מסר שלפיו ישראל מעוניינת להיכנס לשטח לבנון, בעומק של 3 ק”מ מהגבול כדי “לנקות את האזור” כמה שיותר מהר, ולאחר מכן לצאת ממנו. הדיווח פורסם מפי מקורות דיפלומטיים שסיפרו על העדכון שסיפקה ארה”ב ללבנון.

לפי הדיווח, האמריקנים הבינו כי “ישראל נחושה להפוך את כל האזור הזה לחרוך והיא אינה רוצה ששום דבר יעצור אותה או ישבש את פעולתה”. העניין רומז כי דרישתה של ישראל להקים אזור חיץ בעומק של 10 ק”מ מהגבול נותרה בעינה. לפי הדיווח, האזור שבין 3 ל-10 ק”מ מהגבול יהיה תחת אחריות יוניפי”ל וצבא לבנון. אולם, אם הם לא יבצעו את תפקידם כנדרש, ישראל עשויה לקחת על עצמה את המשימה בשלב מאוחר יותר.

07:27 – אזעקות גם בחיפה, בקריות ובפרדס חנה והסביבה

זוהו שני שיגורים שחצו משטח לבנון ויורטו בהצלחה על ידי חיל האוויר. במד”א דיווחו כי לא התקבלו קריאות על נפילות או על נפגעים.

07:25 – אזעקות בזכרון יעקב וביישובים רבים בחוף הכרמל

06:00  –  האזעקות בגליל העליון: מספר שיגורים חצו משטח לבנון, חלקם יורטו והיתר נפלו בשטחים פתוחים

05:33 – אזעקות הופעלו בקריית שמונה, בית הלל, הגושרים, מעיין ברוך וכפר יובל

05:10 – מפקד כוח קודס קאאני נצפה בחיים בטלוויזיה האיראנית

לאחר השמועות שחוסל: אסמאעיל קאאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, נצפה כשהוא בריא ושלם במהלך שידורי הטלוויזיה הממלכתית של איראן – בעת ששידרה טקס זיכרון לעבאס נילפורושאן, המפקד הבכיר במשמרות המהפכה שחוסל בלבנון יחד עם נסראללה.

02:18 – בלבנון מדווחים על תקיפות של צה”ל באזור בעלבכ

00:00 – דיווח: נתניהו אמר לביידן שישראל “לא תתקוף מתקני גרעין או נפט באיראן”

לפי דיווח בוושינגטון פוסט, ראש הממשלה נתניהו אמר לנשיא ארה”ב ביידן בשיחת הטלפון האחרונה ביניהם כי ישראל צפויה לתקוף באיראן מטרות צבאיות – ולא מתקני גרעין או נפט.