היעד של ‘הסוכנים האיראנים’ ברמת גן: “אישיות ביטחונית בכירה”

בכיר במשטרה חשף מידע חדש על מעצר שני תושבי רמת גן שפעלו בחסות סוכנים איראנים: "הם רצו ללכת עד הסוף - לבצע את החיסול ולהיעזר באותו מפעיל איראני, כדי להימלט מישראל"
חרדים 10
י"ג תשרי התשפ"ה / 15.10.2024 13:26

רב פקד מאור גורן, ראש מחלק ביטחוני ביחב”ל, שוחח הבוקר (שלישי) עם קלמן ליבסקינד ומואב ורדי ברשת ב’ וחשף פרטים חדשים על האישום נגד ולדיסלב ויקטורסון ואנה ברנשטיין, שפעלו בשירות סוכנים איראניים – לפיהם יעד החיסול היה “דמות ביטחונית בכירה”.

טרגדיה: מי יעזור ל-7 יתומים רכים שאימם נפטרה ביום הכיפורים?

רב פקד מאור גורן: “הם רצו ללכת עד הסוף – לבצע את החיסול ולהיעזר באותו מפעיל איראני, כדי להימלט מישראל. מדובר בניסיון חיסול של אישיות ביטחונית בכירה. השניים נשלחו לאסוף מודיעין על אותו יעד והתחילו לברר איך אפשר לרכוש נשק ובאיזו צורה ניתן להוציא לפועל את החיסול”.

גורן הסביר כי הפעולות הראשונות שוולדיסלב וברנשטיין התבקשו לבצע היו “פשוטות” יחסית ועל כן הם קיבלו תשלום נמוך בעבור פעולותיהם. אולם, השניים סיכמו עם האיראניים כי במידה שפעולת החיסול תצליח, הם יקבלו סכום בשווי של מאות אלפי דולרים.

“בכל התיקים, המניע מלכתחילה זה כסף, מדובר בכסף קל. מדובר לרוב באנשים מהשוליים של החברה הישראלית – עם רקע פלילי או עולים חדשים שלא הצליחו להיקלט ולהשתלב בחברה. אנשים שכנראה הכסף יותר חשוב להם מהמדינה”.

לטענתו, כמות התיקים שמתנהלים עלתה בצורה מהותית ולכן הן השב”כ והן המשטרה עובדים מסביב לשעון לניטור מידע מודיעיני.

אתמול חשפו המשטרה והשב”כ את מעצרם של ולדיסלב וברנשטיין. בהודעה לתקשורת נכתב כי חקירת שב”כ והמשטרה העלתה כי החל מחודש אוגוסט האחרון, עמד ולדיסלב בקשר ברשתות החברתיות, מול גורם בשם “Mari Hossi”. הקשר התקיים בשפה העברית.

במסגרת הקשר, ביצע ולדיסלב, בהנחיית הגורם האיראני ותוך שהוא מודע לזהותו ככזה, משימות שונות בהן ריסוס כתובות גרפיטי, תליית כרוזים, הטמנת כספים ואף שריפת כלי רכב באזור פארק הירקון בתל אביב. בהמשך, התבקש ולדיסלב לחבל בתשתיות תקשורת וכספומטים ולהצית יערות.

ולדיסלב גייס שני אזרחים נוספים, בהם בת זוגו, אנה ברנשטיין כבת 18, אשר לקחה חלק בביצוען של חלק מהמשימות.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות